Brandstofpomp in de tank E36 M3 3.0 vs 3.2

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vriendje-stokvis
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 dec 2011, 01:29
Locatie: Waarder

Brandstofpomp in de tank E36 M3 3.0 vs 3.2

Bericht door vriendje-stokvis » 09 mei 2014, 02:18

Weet hier iemand of de brandstofpomp in de tank van een E36 M3 3.2 een hogere opbrengst/druk heeft dan die van een 3.0?

Onderdeelnummers zijn niet identiek, brandstoftanken zijn wel identiek.

Ik heb namelijk een 3.0, en ik wil de brandstofdruk/opbrengst verhogen, en het liefst met originele delen.

Ik hoor het graag of 1 van jullie mij hier meer over kan vertellen.

Gr Simon

Gebruikersavatar
Vlokmans
Berichten: 1363
Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
Locatie: Rotterdam

Re: Brandstofpomp in de tank E36 M3 3.0 vs 3.2

Bericht door Vlokmans » 09 mei 2014, 07:03

Vind ik ook wel interessant. Zo kom ik zoekend naar onderdelen ook twee verschillende brandstofdrukregelaars tegen: eentje voor 3,5 bar en eentje met 5 bar. Weet niet of dat iets met jouw vraag te maken heeft en of je er wat mee kunt, maar vond het opvallend.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Brandstofpomp in de tank E36 M3 3.0 vs 3.2

Bericht door Bert ///M3 » 17 mei 2014, 17:29

Een m3 3.0 heeft een 3.5 bar drukrgegelaar en een m3 3.2 heeft een 5 bar regelaar.

De opbrengst van een 3.2 pomp is wat hoger, of in elke geval de maximale druk.

Gebruikersavatar
Vlokmans
Berichten: 1363
Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
Locatie: Rotterdam

Re: Brandstofpomp in de tank E36 M3 3.0 vs 3.2

Bericht door Vlokmans » 18 mei 2014, 08:45

Is zo'n brandstofdrukregelaar een "regulier" slijtagedeel, of gaat zoiets normaal gesproken een autoleven lang mee?

Gebruikersavatar
vriendje-stokvis
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 dec 2011, 01:29
Locatie: Waarder

Re: Brandstofpomp in de tank E36 M3 3.0 vs 3.2

Bericht door vriendje-stokvis » 19 mei 2014, 01:11

Ik heb het op mijn werk nagekeken, maar een 3.2 heeft inderdaad een werkdruk van 5 bar.(vandaar de andere drukregelaar)

Een 3.0 heeft een werkdruk van 3.5 bar, gek genoeg is de brandstofpomp van de 3.0 zelfs hetzelfde als van een 316i M40?!

Dus ik denk dat het monteren van een brandstofpomp van een 3.2 wel zin heeft op een 3.0, alleen zal je dan ook de motorsoftware moeten aanpassen. (denk ik)

Ik zag alleen dat de brandstofleidingen van een 3.2 ook anders zijn, dus daar moet je wel rekening mee houden.

(en de pomp van een 3.2 kost € 383,- :shock: )

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Brandstofpomp in de tank E36 M3 3.0 vs 3.2

Bericht door Bert ///M3 » 21 mei 2014, 00:48

Die 5 bar word vlak voor de injectorrail geregeld.

Zo veel nut heeft het dus niet zo'n pomp op een 3.0, je houd alsnog 3,5 bar.

Ik heb zelf de 3.0 pomp gebruikt op een S54 motor en dat ging ook prima.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 1 gast