Weet hier iemand of de brandstofpomp in de tank van een E36 M3 3.2 een hogere opbrengst/druk heeft dan die van een 3.0?
Onderdeelnummers zijn niet identiek, brandstoftanken zijn wel identiek.
Ik heb namelijk een 3.0, en ik wil de brandstofdruk/opbrengst verhogen, en het liefst met originele delen.
Ik hoor het graag of 1 van jullie mij hier meer over kan vertellen.
Gr Simon
Brandstofpomp in de tank E36 M3 3.0 vs 3.2
- vriendje-stokvis
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 05 dec 2011, 01:29
- Locatie: Waarder
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Brandstofpomp in de tank E36 M3 3.0 vs 3.2
Vind ik ook wel interessant. Zo kom ik zoekend naar onderdelen ook twee verschillende brandstofdrukregelaars tegen: eentje voor 3,5 bar en eentje met 5 bar. Weet niet of dat iets met jouw vraag te maken heeft en of je er wat mee kunt, maar vond het opvallend.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Brandstofpomp in de tank E36 M3 3.0 vs 3.2
Een m3 3.0 heeft een 3.5 bar drukrgegelaar en een m3 3.2 heeft een 5 bar regelaar.
De opbrengst van een 3.2 pomp is wat hoger, of in elke geval de maximale druk.
De opbrengst van een 3.2 pomp is wat hoger, of in elke geval de maximale druk.
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Brandstofpomp in de tank E36 M3 3.0 vs 3.2
Is zo'n brandstofdrukregelaar een "regulier" slijtagedeel, of gaat zoiets normaal gesproken een autoleven lang mee?
- vriendje-stokvis
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 05 dec 2011, 01:29
- Locatie: Waarder
Re: Brandstofpomp in de tank E36 M3 3.0 vs 3.2
Ik heb het op mijn werk nagekeken, maar een 3.2 heeft inderdaad een werkdruk van 5 bar.(vandaar de andere drukregelaar)
Een 3.0 heeft een werkdruk van 3.5 bar, gek genoeg is de brandstofpomp van de 3.0 zelfs hetzelfde als van een 316i M40?!
Dus ik denk dat het monteren van een brandstofpomp van een 3.2 wel zin heeft op een 3.0, alleen zal je dan ook de motorsoftware moeten aanpassen. (denk ik)
Ik zag alleen dat de brandstofleidingen van een 3.2 ook anders zijn, dus daar moet je wel rekening mee houden.
(en de pomp van een 3.2 kost € 383,-
)
Een 3.0 heeft een werkdruk van 3.5 bar, gek genoeg is de brandstofpomp van de 3.0 zelfs hetzelfde als van een 316i M40?!
Dus ik denk dat het monteren van een brandstofpomp van een 3.2 wel zin heeft op een 3.0, alleen zal je dan ook de motorsoftware moeten aanpassen. (denk ik)
Ik zag alleen dat de brandstofleidingen van een 3.2 ook anders zijn, dus daar moet je wel rekening mee houden.
(en de pomp van een 3.2 kost € 383,-

- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Brandstofpomp in de tank E36 M3 3.0 vs 3.2
Die 5 bar word vlak voor de injectorrail geregeld.
Zo veel nut heeft het dus niet zo'n pomp op een 3.0, je houd alsnog 3,5 bar.
Ik heb zelf de 3.0 pomp gebruikt op een S54 motor en dat ging ook prima.
Zo veel nut heeft het dus niet zo'n pomp op een 3.0, je houd alsnog 3,5 bar.
Ik heb zelf de 3.0 pomp gebruikt op een S54 motor en dat ging ook prima.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten