RS4 vs R32
-
- Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
volgens mij was er bij de cbr een R32 met zo'n turbokit, die haalde een snelheid van 295. Das best hard en verschrikkelijk gaaf in zo'n auto. een RS4 is niet echt te vergelijken en daald idd zoals een paar al aangaven een stuk minder in waarde dan een getunde auto.
met je hart kies je denk ik voor de getunde golf
met je verstand voor de RS4
met je hart kies je denk ik voor de getunde golf
met je verstand voor de RS4
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Iedereen roept wel dat een RS4 veel waardevaster is, maar dat is net zo'n exoot als een R32, dus ik denk dat dat best wel meevalt en hij dus ook teleurstellend hard afschrijft dan wel niet te slijten is.
Laatst gewijzigd door Bram op 13 mei 2007, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- RVV
Grappig Mike vraagt om een mening tussen een getunde R32 en een RS4, en de wending is al vrij vlot een aardig getunde Seat Leon vs een M3 op een circuit
Ik reageer maar even on topic
Ik zou voor een RS4 gaan als je beslist wilt switchen. Zoniet dan de R32 lekker origineel houden is mijn advies.
Op papier is het allemaal super 460pk uit een R32, maar deze auto is natuurlijk nooit voor dit vermogen gemaakt. De techniek zal buitenproportioneel zwaar te lijden hebben dat je er op kunt wachten dat je er financieel leeg gaat op lopen. Hugo had het al de haldex bv. Die kan het immense koppel nooit betrouwbaar aan als hij al het vermogen naar de achteras zal gooien.
Garantie zit er niet op zo'n project en gaat het stuk dan ben je goed zuur, ik zou het niet vertrouwen.
RS4 package is gewoon klaar bij normaal gebruik van zo'n auto, en je kunt hem ook veel betrouwbaarder op 420pk krijgen dan de R32 op 460pk. IRL zal er qua snelheid weinig verschil zijn.
RS4 is ook veel meer auto imho, een gekieteld golfje blijft een golfje, toch 3 klasses lager dan een RS4. En dat bedoel ik niet negatief naar de Golf toe die je nu hebt.

Ik reageer maar even on topic

Ik zou voor een RS4 gaan als je beslist wilt switchen. Zoniet dan de R32 lekker origineel houden is mijn advies.
Op papier is het allemaal super 460pk uit een R32, maar deze auto is natuurlijk nooit voor dit vermogen gemaakt. De techniek zal buitenproportioneel zwaar te lijden hebben dat je er op kunt wachten dat je er financieel leeg gaat op lopen. Hugo had het al de haldex bv. Die kan het immense koppel nooit betrouwbaar aan als hij al het vermogen naar de achteras zal gooien.
Garantie zit er niet op zo'n project en gaat het stuk dan ben je goed zuur, ik zou het niet vertrouwen.
RS4 package is gewoon klaar bij normaal gebruik van zo'n auto, en je kunt hem ook veel betrouwbaarder op 420pk krijgen dan de R32 op 460pk. IRL zal er qua snelheid weinig verschil zijn.
RS4 is ook veel meer auto imho, een gekieteld golfje blijft een golfje, toch 3 klasses lager dan een RS4. En dat bedoel ik niet negatief naar de Golf toe die je nu hebt.
-
Hmm interessant dit topic!
Is namelijk ook iets waar ik redelijk vaak over nadenk...Een R32 kan mij meer dan gemiddeld bekoren tegenwoordig.
K heb laatst even gereden met een R32 met turbokit van HGP gaat af als een raket en het hele pakket spreekt mij erg aan maar je kan wel goed merken dat het niet zo "hoort".
Mijn RS4 rijdt met ongeveer hetzelfde vermogen veel relaxter op een of andere manier,meer geciviliseerd.
Verzekering is idd duurder maar kijk op elke autosite hoeveel R32's er te koop staan......veel dus allemaal met 3 deuren.
Practisch gezien heb je met de RS4 het beter pakket in handen ook qua afschrijving denk ik dat je met een RS4 beter af bent.
Het HGP setje is erg betrouwbaar maja het geld(+/-18.000 totaal) dat je erin steekt ben je hoe dan ook meteen kwijt.
Niemand maar dan ook niemand zal het bedrag dat je ervoor uitgeeft betalen als je de auto wil verkopen.
En omdat het bloed altijd wel gaat waar het niet kan komt dat moment wel en dan ga je janken.
Onbewust kijk ik toch vaak of er een deepbluemetallic R32 IV met 4 deuren op de verschillende sites te koop staat want het is gewoon een verschrikkelijk mooie auto......Maar ik denk dat ik me niet goed realiseer wat ik op het moment rij want iedereen zegt dat ik echt gek ben als ik me auto omruil voor een R32 al dan niet met HGP kit....
Lastig.
Is namelijk ook iets waar ik redelijk vaak over nadenk...Een R32 kan mij meer dan gemiddeld bekoren tegenwoordig.
K heb laatst even gereden met een R32 met turbokit van HGP gaat af als een raket en het hele pakket spreekt mij erg aan maar je kan wel goed merken dat het niet zo "hoort".
Mijn RS4 rijdt met ongeveer hetzelfde vermogen veel relaxter op een of andere manier,meer geciviliseerd.
Verzekering is idd duurder maar kijk op elke autosite hoeveel R32's er te koop staan......veel dus allemaal met 3 deuren.
Practisch gezien heb je met de RS4 het beter pakket in handen ook qua afschrijving denk ik dat je met een RS4 beter af bent.
Het HGP setje is erg betrouwbaar maja het geld(+/-18.000 totaal) dat je erin steekt ben je hoe dan ook meteen kwijt.
Niemand maar dan ook niemand zal het bedrag dat je ervoor uitgeeft betalen als je de auto wil verkopen.
En omdat het bloed altijd wel gaat waar het niet kan komt dat moment wel en dan ga je janken.
Onbewust kijk ik toch vaak of er een deepbluemetallic R32 IV met 4 deuren op de verschillende sites te koop staat want het is gewoon een verschrikkelijk mooie auto......Maar ik denk dat ik me niet goed realiseer wat ik op het moment rij want iedereen zegt dat ik echt gek ben als ik me auto omruil voor een R32 al dan niet met HGP kit....
Lastig.

-
Net zoiets als een Impreza met 400 pk dus.......partyondude schreef:Iedereen roept wel dat een RS4 veel waardevaster is, maar dat is net zo'n exoot als een R32, dus ik denk dat dat best wel meevalt en hij dus ook teleurstellend hard afschrijft dan wel niet te slijten is.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
inderdaad ontopic. R32 vs RS4 zoals Marc die heeft. RS4. Hands down.
Waarom voor mij?
1)RS4 2.7 biturbo was 'altijd' een speciale kar, ook toen ie uitkwam. Bijzonder ding
2)RS4 heeft zoals Rico zegt standaard alles, een Golf heeft de emotie van het kopje koffie voor m'n neus en staat in alles qua beleving veel lager, ook interieurkwaliteit etc.
3)Een getunede RS4 is meer markt voor in de wederverkoop, dan een van een turbo voorziene R32.
4)Torsen Quattro vs Haldex fwd met rwd ondersteuning
Ik vind een RS4 ook al een wolf in schaapskleren.
Als je een performance car(ver)bouwt/tuned moet de basis al goed zijn.
Zodoende.
Waarom voor mij?
1)RS4 2.7 biturbo was 'altijd' een speciale kar, ook toen ie uitkwam. Bijzonder ding
2)RS4 heeft zoals Rico zegt standaard alles, een Golf heeft de emotie van het kopje koffie voor m'n neus en staat in alles qua beleving veel lager, ook interieurkwaliteit etc.
3)Een getunede RS4 is meer markt voor in de wederverkoop, dan een van een turbo voorziene R32.
4)Torsen Quattro vs Haldex fwd met rwd ondersteuning
Ik vind een RS4 ook al een wolf in schaapskleren.
Als je een performance car(ver)bouwt/tuned moet de basis al goed zijn.
Zodoende.

- Sander S.
-
Er rijdt een EIP getunede R32 rond die 100000km per jaar maakt.
Verder zijn er veel R32 getuned in Duitsland zonder problemen.
RS4 is natuurlijk exclusief maar dat is de R32 ook. Van de IV R32 zijn er door VW ca 12000 gemaakt wereldwijd.
Nadeel van een RS4 is km stand bij aanschaf ca 120000, extreem duur in onderhoud en verzekering.
Nadeel van een R32, blijft een Golf, driedeurs.
Verder zijn er veel R32 getuned in Duitsland zonder problemen.
RS4 is natuurlijk exclusief maar dat is de R32 ook. Van de IV R32 zijn er door VW ca 12000 gemaakt wereldwijd.
Nadeel van een RS4 is km stand bij aanschaf ca 120000, extreem duur in onderhoud en verzekering.
Nadeel van een R32, blijft een Golf, driedeurs.
-
Dan is de RS4 B5 zeg maar zo'n 3 keer exclusiever dan de R32....
Verders zie je erg veel RS4's in Duitsland die meer dan 180k km erop hebben staan.
Geeft wel een beetje weer hoe de wagen zich houd volgens mij.
Duurder dan een R32 issi dus wel, uitgemaakte zaak.
Mike het is net wat je zegt,het blijft een Golf maar wel een mooie.
Verders zie je erg veel RS4's in Duitsland die meer dan 180k km erop hebben staan.
Geeft wel een beetje weer hoe de wagen zich houd volgens mij.
Duurder dan een R32 issi dus wel, uitgemaakte zaak.
Mike het is net wat je zegt,het blijft een Golf maar wel een mooie.

- MartijnGizmo
-
Mailtje teruggekregen van G-Force:
Alles maar dan ook alles wordt aangepast om er voor te zorgen dat het allemaal heel blijft.
Na de tuning:
450pk en 660Nm koppel.
Topsnelheid van een echte 295km per (op de teller ruim boven de 300).
0-100 in 3.5 sec.
0-200 in 12,5 sec.
Kost 5000 Euro minder dan de aanschaf van een RS4.
We zijn er nog niet uit wat we gaan doen.
Alles maar dan ook alles wordt aangepast om er voor te zorgen dat het allemaal heel blijft.
Na de tuning:
450pk en 660Nm koppel.
0-100 in 3.5 sec.
0-200 in 12,5 sec.
-
Cool, heel wat dikke motorfietsen schrikken zich het laplazerus.Mike schreef:Mailtje teruggekregen van G-Force:
Na de tuning:
450pk en 660Nm koppel.
0-100 in 3.5 sec.
0-200 in 12,5 sec.

-
De bak zit daar niet bij inbegrepen,tenminste niet dat ik weet.Mike schreef:Mailtje teruggekregen van G-Force:
Na de tuning:
450pk en 660Nm koppel.
0-100 in 3.5 sec.
0-200 in 12,5 sec.
Koppeling weer wel dacht ik.
- Macboy
Mijn mening: RS4, omdat het uiteindelijk meer de totale package is. Het blijft top of the range Audi, in elke vorm. De Golf is dat niet, althans, heel wat tandjes lager, terwijl je er zelf aan moet schroeven om de prestaties te verbeteren.
Daarbij is het zo dat investeren in verbeterde prestaties vrijwel nooit een eindstation is, omdat (vaak) ook andere onderdelen van de auto moeten worden aangepakt. Bovendien: aan prestaties wen je erg snel.
0-100 in 3,5 is ongekend (als dat al haalbaar is, wat ik eigenlijk betwijfel) maar ook 4,5 is niet normaal en ongekend. Toch wen je daar aan op een bepaald moment.
Je gebruikt zelf financien als onderdeel van je argumenten om de Golf te nemen (door je opmerking dat je geld bespaart).
Ik kan je verzekeren, de RS4 is vééél goedkoper voor jullie dan de aanschaf van die Turbo. Verschil is nu 5000. Over 3 jaar ben je dat allang kwijt, terwijl je bij de Audi meer over moet houden. De turbo-toevoeging is alleen voor een enkeling interessant. Het gros van de bevolking gaat smilen bij een RS4 afgezet tegen een R32 (let wel, bij een vergelijk tussen die twee dus, er is niks mis met de R32 an sich in mijn ogen!).
Je zegt ook verzekering: is een R32 met turbo dan goedkoper? Geloof er niks van, tenzij je de tuning niet wil melden bij je verzekeraar, maar dan krijg je geheid problemen (stel dát er iets gebeurt).
Kortom: als je argumenten geld zijn, dan moet je voor de RS4 gaan. Wat spreekt er dan eigenlijk nog vóór de Golf ? Alleen de prestaties en die wennen juist na verloop van tijd.
Bovendien: je moet nu dan nog jaren verder in een auto die je al had (op zich niks mis mee) maar afgezet tegen een andere nieuwe auto? Dan wist ik het wel: RS4 it is
@Hielke: in een ander draadje had ik ook al bepleit dat ik de meerwaarde van een R32 niet echt zie tov een Golf GTI (nog niet eens met ander chip)
Daarbij is het zo dat investeren in verbeterde prestaties vrijwel nooit een eindstation is, omdat (vaak) ook andere onderdelen van de auto moeten worden aangepakt. Bovendien: aan prestaties wen je erg snel.
0-100 in 3,5 is ongekend (als dat al haalbaar is, wat ik eigenlijk betwijfel) maar ook 4,5 is niet normaal en ongekend. Toch wen je daar aan op een bepaald moment.
Je gebruikt zelf financien als onderdeel van je argumenten om de Golf te nemen (door je opmerking dat je geld bespaart).
Ik kan je verzekeren, de RS4 is vééél goedkoper voor jullie dan de aanschaf van die Turbo. Verschil is nu 5000. Over 3 jaar ben je dat allang kwijt, terwijl je bij de Audi meer over moet houden. De turbo-toevoeging is alleen voor een enkeling interessant. Het gros van de bevolking gaat smilen bij een RS4 afgezet tegen een R32 (let wel, bij een vergelijk tussen die twee dus, er is niks mis met de R32 an sich in mijn ogen!).
Je zegt ook verzekering: is een R32 met turbo dan goedkoper? Geloof er niks van, tenzij je de tuning niet wil melden bij je verzekeraar, maar dan krijg je geheid problemen (stel dát er iets gebeurt).
Kortom: als je argumenten geld zijn, dan moet je voor de RS4 gaan. Wat spreekt er dan eigenlijk nog vóór de Golf ? Alleen de prestaties en die wennen juist na verloop van tijd.
Bovendien: je moet nu dan nog jaren verder in een auto die je al had (op zich niks mis mee) maar afgezet tegen een andere nieuwe auto? Dan wist ik het wel: RS4 it is

@Hielke: in een ander draadje had ik ook al bepleit dat ik de meerwaarde van een R32 niet echt zie tov een Golf GTI (nog niet eens met ander chip)
-
Hmz, zie dit draadje nu pas. Zonder 1 seconden te hoeven twijvelen de turbokit! Dat kitje zal bij verkoop echt nog wel wat opleveren dus een 100 procent afschrijving zal het ook niet zijn. En dat wat je er op verliest geeft het je echt wel terug in rijplezier. Rijplezier boven status als je het aan mij vraagt. 8)
-
http://www.audi.nl/home/gebruikte_audis ... nl,00.html
Hij staat al klaar voor je!
Absoluut mijn keuze, hoe mooi een R32 voor een Golf ook kan zijn, haalt het lang niet bij een RS4..
Hij staat al klaar voor je!
Absoluut mijn keuze, hoe mooi een R32 voor een Golf ook kan zijn, haalt het lang niet bij een RS4..
-
Hm ik geef geen stem. Vind het moeilijk.
Voordelen RS4:
- Waardevast
- Origineel (1 geheel)
- Mooi
- Ruimte (kofferbak althans, achterbank is wss even krap als bij de golf)
- Opvallend
- Interieur
Nadelen RS4:
- Onderhoud ($$$)
- Verbruik (weet het van de R32 niet)
- Verz. premie
- Opvallend
- Onbekende geschiedenis soms (eigenlijk nooit kopen dan, alleen bij dealer kopen)
- Duurder dan R32
Neem aan dat het geen auto op de zaak is (ivm bijtelling).
Voordelen RS4:
- Waardevast
- Origineel (1 geheel)
- Mooi
- Ruimte (kofferbak althans, achterbank is wss even krap als bij de golf)
- Opvallend
- Interieur
Nadelen RS4:
- Onderhoud ($$$)
- Verbruik (weet het van de R32 niet)
- Verz. premie
- Opvallend
- Onbekende geschiedenis soms (eigenlijk nooit kopen dan, alleen bij dealer kopen)
- Duurder dan R32
Neem aan dat het geen auto op de zaak is (ivm bijtelling).