Dank je wel, dat lezen we graag!Jussi schreef:Weer een knappe agenda, Peter! Ik probeer er dit jaar wat vaker bij te zijn.
DFTrackdays kalender 2014
- Peter Tunissen
- Berichten: 8392
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Re: DFTrackdays kalender 2014
-
Aernoudt
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: DFTrackdays kalender 2014
Is er eigenlijk een bepaalde maximum breedte of gewicht aan een auto om mee te mogen doen aan een trackday?
- Joy
- Berichten: 10902
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: DFTrackdays kalender 2014
De 6.9 TD los laten op het circuit? 
- Peter Tunissen
- Berichten: 8392
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Re: DFTrackdays kalender 2014
Nee hoor, mits het met een B rijbewijs te besturen is, is het prima.
Wat heb je nou weer gekocht dan?
Wat heb je nou weer gekocht dan?
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: DFTrackdays kalender 2014
Goed dat je het erbij zegt, voor je het weet staat 'ie met z'n zeilboot voor je neus!Peter Tunissen schreef:Nee hoor, mits het met een B rijbewijs te besturen is, is het prima.
-
Aernoudt
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: DFTrackdays kalender 2014
Ford F350 Superduty XLPeter Tunissen schreef:Nee hoor, mits het met een B rijbewijs te besturen is, is het prima.
Wat heb je nou weer gekocht dan?
V8 6.9 liter turbo diesel powerrr; met achterwiel aandrijving uiteraard
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: DFTrackdays kalender 2014
Sow, Feli. Wat weegt zoiets? Zijn de kooien van de andere auto's dan nog sterk genoeg?
-
Aernoudt
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: DFTrackdays kalender 2014
Leeg bijna 3100 kilo (ivm dubbellucht versie, met het speciale sleepoog/schotel bovenop de achteras; de enkele is wat lichter).
Het klinkt ongeveer zo https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... 838&type=3" onclick="window.open(this.href);return false; (is niet van mijn auto, maar scheelt niet veel qua sound; overweeg overigens een verticale uitlaat, moet nog uitzoeken hoeveel werk dat is qua ombouw)
Het klinkt ongeveer zo https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... 838&type=3" onclick="window.open(this.href);return false; (is niet van mijn auto, maar scheelt niet veel qua sound; overweeg overigens een verticale uitlaat, moet nog uitzoeken hoeveel werk dat is qua ombouw)
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: DFTrackdays kalender 2014
Wat een gaaf ding! Maar wat moet je er mee? Op de snelweg lijkt het me niet echt lekker, op het circuit heeft zo'n ding niks te zoeken denk ik en het terrein kun je er amper mee in? Ik snap het niet zo goed.
-
Aernoudt
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: DFTrackdays kalender 2014
Je kunt er van alles mee, en ook van alles niet
Is de RWD versie, dus driften gaat prima
Ultieme 'circuit burner' is het zeker niet, en gaat het ook niet worden, da's duidelijk
(terrein rijden gaat ook, maar dan heb je wel een hele grote lier nodig, want je zit met die lange wielbasis constant vast natuurlijk, maar dat is nu juist een deel van de lol; er komt een hele grote lierbumper/pushbar op met dito grote (12 tons) lier.)
De lol begint zodra je de startknop indrukt
Het geluid is geweldig, zo'n V8 diesel.
Rijden op de gewone weg gaat beter dan je zou denken (was ik zelf ook best verbaasd over; zeker de bochtensnelheid icm de dubbel lucht (2 meter 40 breed)). Anyway, open er binnenkort een topic over (de auto komt eind van de maand), dan blijft het hier een beetje het circuitdagen topic
Rijd maar een keertje mee (op Zandvoort, Nurburgring of de gewone weg).
(terrein rijden gaat ook, maar dan heb je wel een hele grote lier nodig, want je zit met die lange wielbasis constant vast natuurlijk, maar dat is nu juist een deel van de lol; er komt een hele grote lierbumper/pushbar op met dito grote (12 tons) lier.)
De lol begint zodra je de startknop indrukt
Rijden op de gewone weg gaat beter dan je zou denken (was ik zelf ook best verbaasd over; zeker de bochtensnelheid icm de dubbel lucht (2 meter 40 breed)). Anyway, open er binnenkort een topic over (de auto komt eind van de maand), dan blijft het hier een beetje het circuitdagen topic
Rijd maar een keertje mee (op Zandvoort, Nurburgring of de gewone weg).
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: DFTrackdays kalender 2014
Graag! Ik denk dat de aygo achterin de bak past! Haha.
-
Aernoudt
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: DFTrackdays kalender 2014
Die past er denk ik wel in ja; neem jij 2 oprijplaten mee?Petrolhead Tom schreef:Graag! Ik denk dat de aygo achterin de bak past! Haha.
- JWdrive
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 05 jun 2013, 15:38
- Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750
Re: DFTrackdays kalender 2014
Wat is precies de bedoeling of voordeel van de street legal sessies? Met elke auto die aan de regels voldoet kun je in elke sessie rijden.
Of is het dan een soort touristenfahrten met Panda's, RAV4's en bussen?
Of is het dan een soort touristenfahrten met Panda's, RAV4's en bussen?
- Roy RS
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: DFTrackdays kalender 2014
street sessie is alleen voor straatlegale auto's, je hebt dan geen "last" van ongekentekende circuitauto's...JWdrive schreef:Wat is precies de bedoeling of voordeel van de street legal sessies? Met elke auto die aan de regels voldoet kun je in elke sessie rijden.![]()
Of is het dan een soort touristenfahrten met Panda's, RAV4's en bussen?
- JWdrive
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 05 jun 2013, 15:38
- Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750
Re: DFTrackdays kalender 2014
Wat rijdt er dan allemaal rond en op welk niveau? De gemiddelde trackday van clubs zoals vrijrijden met betalen per 15 minuten baantoegang trekt nogal een bepaald type rijder. Bijvoorbeeld stuntpiloten met een brik en vliegen er overal af of in. Niet bepaald aantrekkelijk als je bijvoorbeeld met een dure auto rijdt.Roy RS schreef:street sessie is alleen voor straatlegale auto's, je hebt dan geen "last" van ongekentekende circuitauto's...JWdrive schreef:Wat is precies de bedoeling of voordeel van de street legal sessies? Met elke auto die aan de regels voldoet kun je in elke sessie rijden.![]()
Of is het dan een soort touristenfahrten met Panda's, RAV4's en bussen?
- Peter Tunissen
- Berichten: 8392
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Re: DFTrackdays kalender 2014
Die rijden bij ons dus niet. 
Op DF dagen rijden nette rijders die respect voor hun eigen en elkaars materiaal hebben. Vanwege de hogere prijs (omdat je niet per kwartiertje kunt rijden, per minuut zijn we een stuk goedkoper) filtert dat zichzelf eigenlijk ideaal uit.
Overigens is het op onze dagen ook mogelijk om je auto vooraf all risks te verzekeren op het circuit, dus dat zegt ook wel iets over hoe netjes er gereden wordt; anders was het echt niet mogelijk geweest om dat bij een verzekeringsmaatschappij voor elkaar te krijgen.
Op DF dagen rijden nette rijders die respect voor hun eigen en elkaars materiaal hebben. Vanwege de hogere prijs (omdat je niet per kwartiertje kunt rijden, per minuut zijn we een stuk goedkoper) filtert dat zichzelf eigenlijk ideaal uit.
Overigens is het op onze dagen ook mogelijk om je auto vooraf all risks te verzekeren op het circuit, dus dat zegt ook wel iets over hoe netjes er gereden wordt; anders was het echt niet mogelijk geweest om dat bij een verzekeringsmaatschappij voor elkaar te krijgen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten
