'91 Mazda MX-5 1.6 - semi tracktool!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
JasperM

'91 Mazda MX-5 1.6 - semi tracktool!

Bericht door JasperM » 28 apr 2014, 10:39

Hi allemaal,

Een paar maanden geleden was het dan eindelijk zo ver. De beslissing gemaakt om voor een goedkope dagelijkse auto te gaan, met daarbij een leuke oude MX-5 als tracktool. Dat zou mijn 4e MX-5 worden en mocht eindelijk het circuit op. :tong:

Niet dat ik veel trackdays ga rijden, want ik heb het geld simpelweg niet, maar de look&feel vind ik fantastisch en de spartaanse NA blijft toch eigenlijk gewoon het allerleukste.

Met vrijwel standaard vermogen is er goed mee te leren rijden en dat is nou net wat de bedoeling is.

Zo kocht ik hem:

Afbeelding

Een kleine speclist van wat is gekocht en wat op de auto komt:

- Toyosports 4-2-1 RVS spruitstuk
- Milltek non-silenced cat vervanger
- MX5parts RVS uitlaat
- HSD DualTech coilovers
- EBC Yellowstuff + RVS leidingen + Dot5
- DIY intake/K&N filter, Magnecor KV85 bougiekabels
- GV lip, Feedstyle skirts
- Ultralite G-Spec velgen + T1R's.
- TRlane Rolbeugel
- Sparco Speed stoelen
- Sabelt 4 punts gordels
- Kleiner stuur met QR

En uiteraard wat foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dat ziet er dan momenteel zo uit... Nog aardig wat aan te doen de komende maand, ben er nog lang niet. :D

Afbeelding

Hielke

Re: '91 Mazda MX-5 1.6 - semi tracktool!

Bericht door Hielke » 28 apr 2014, 10:54

Mooi project!

Maar jammer van die keuze voor de T1R. Dan was ik toch echt voor de trackday geschikte R1R's gegaan.

Waar heb je die HSD dempers gekocht? Is dat prijzig spul?

JasperM

Bericht door JasperM » 28 apr 2014, 10:59

Thanks!
De T1R's zijn echt alleen voor het leren rijden, daarna worden 'echte' banden gekozen. :mrgreen:

Wat betreft de HSD's, ik had eerst een VMaxx kit liggen met speciale andere veren (Had ik ook op mijn 245pk MX-5) maar wilde toch iets anders. De HSD's zijn goed in Engeland (driftworks) te koop, ik heb ze tweedehands met ~1000km op 'de teller'.

Demping en rijhoogte zijn in te stellen zonder dat je de spring preload aanpast, erg netjes dus.
Ze zijn overigens voor veel meer auto's beschikbaar dan alleen de MX-5.

8juli moet de boel klaar zijn, dan wil ik mijn eerste trackday doen. (Straatauto sessie Zandvoort)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 28 apr 2014, 12:18

Leuk ding! Die uitlaat had ik ook onder mijn MX5, beste mod voor het geld! :D

JasperM

Bericht door JasperM » 28 apr 2014, 15:08

Petrolhead Tom schreef:Leuk ding! Die uitlaat had ik ook onder mijn MX5, beste mod voor het geld! :D
Absoluut! Klinkt soms best een tikkeltje aso, maar ach.... stiekem ook wel erg lekker. :D

Noud

Bericht door Noud » 29 apr 2014, 02:48

Ziet er goed uit. :clap:
Verkoop regelmatig sets van HSD maar in 99% van de gevallen de monopro. Erg benieuwd naar hoe de DualTech set jou bevalt!

Hielke

Bericht door Hielke » 29 apr 2014, 13:12

Noud,

Wat kosten die standaard monopro sets HSD? En wat is het eigenlijk? Land van herkomst. Omgebouwde AT technics? Lijkt wel of het alleen voor de Japanse auto's geleverd wordt.

JasperM

Bericht door JasperM » 29 apr 2014, 14:55

De Monopro's zijn natuurlijk echt weer een pak mooier, maar ik was verbaasd om te zien hoe mooi de DualTech's in elkaar zitten. Voelt echt super degelijk aan en lijkt echt een kwaliteitsproduct.

De Vmaxx-jes zitten nu nog onder de auto, aankomend weekend ga ik ze wisselen voor de HSD's, dus ben benieuwd. :)

Noud

Bericht door Noud » 30 apr 2014, 00:39

Hielke schreef:Noud,

Wat kosten die standaard monopro sets HSD? En wat is het eigenlijk? Land van herkomst. Omgebouwde AT technics? Lijkt wel of het alleen voor de Japanse auto's geleverd wordt.
Een set monopro's kost ongeveer €1000 euro. Dualtechs 675. Dit zijn de modellen die door de Europese importeur op voorraad worden gehouden, wij zijn op dit moment in overleg met de fabrikant om te gaan testen met de versie met externe reservoirs.
De sets worden in Korea geproduceerd.

De Europese importeur is een bedrijf dat zich focust op het driften, de voorraad is dus vooral gericht op japanners en sinds een aantal jaren ook bmw,

Plaats reactie