BMW 2 Serie Coupé
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 2 Serie Coupé
Nou M2 met brede spatborden en wat andere m goodies en natuurlijk een potent motortje kan mij wel bekoren.
Mijn keus is gemaakt ik heb een 1M en in principe gaat deze nooit meer weg mits er een M2 komt die dezelfde potentie heeft. Komt die niet gaat de 1M nooit meer weg. Iets nieuws is niet altijd beter. Zeker met de downsizing route waar we inzitten. Nieuwe RS3 waarschijnlijk een 4cil turbo ipv de 5 cil. Nou kan een 4 cil tegenwoordig ook heel wat zeker als ze het turbo gat kunnen oplossen en er meer dan 350 pk uit kunnen halen.
Als voorbeeld Waar rij je als coureur liever in? Een F1 met v10 /v12 atmo janker of een F1 met 6 cil 1.6 met een stofzuiger erop. Tijden veranderen maar dat betekend niet dat de fun factor in positieve zin mee gaat. In tegendeel zelfs de laatste tijd.
Voorbeeld 2
911 GT3 geen handbak meer. Doe mij maar een 997 4.0 RS handbak met metzger motor.
Spraak laatst met een rolkooi bouwer en die ziet de trend helemaal veranderen in de autosport. Er is veel meer vraag naar historisch dan naar nieuwe race auto s bouwen.
Daarmee kan je dus concluderen dat mensen niet meer warm lopen voor emotieloos nieuw spul.
Elk nieuw model die er vanaf nu komt in de downsizing strategie moet men eerst goed overwegen en testen bekijken om tot een aankoop over te gaan. De kans is zeer groot dat het niks meer is.
Mijn keus is gemaakt ik heb een 1M en in principe gaat deze nooit meer weg mits er een M2 komt die dezelfde potentie heeft. Komt die niet gaat de 1M nooit meer weg. Iets nieuws is niet altijd beter. Zeker met de downsizing route waar we inzitten. Nieuwe RS3 waarschijnlijk een 4cil turbo ipv de 5 cil. Nou kan een 4 cil tegenwoordig ook heel wat zeker als ze het turbo gat kunnen oplossen en er meer dan 350 pk uit kunnen halen.
Als voorbeeld Waar rij je als coureur liever in? Een F1 met v10 /v12 atmo janker of een F1 met 6 cil 1.6 met een stofzuiger erop. Tijden veranderen maar dat betekend niet dat de fun factor in positieve zin mee gaat. In tegendeel zelfs de laatste tijd.
Voorbeeld 2
911 GT3 geen handbak meer. Doe mij maar een 997 4.0 RS handbak met metzger motor.
Spraak laatst met een rolkooi bouwer en die ziet de trend helemaal veranderen in de autosport. Er is veel meer vraag naar historisch dan naar nieuwe race auto s bouwen.
Daarmee kan je dus concluderen dat mensen niet meer warm lopen voor emotieloos nieuw spul.
Elk nieuw model die er vanaf nu komt in de downsizing strategie moet men eerst goed overwegen en testen bekijken om tot een aankoop over te gaan. De kans is zeer groot dat het niks meer is.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 2 Serie Coupé
^ mee eens
ik kom net van mijn dealer, is daar ook de ingenieur die de layout voor de N54 heeft gemaakt, helemaal gek van de 1M, moest hem meteen laten zien, kreeg ter plekke weer vele smakelijke details over de kar.
-BMW heeft nooit gedacht dat het zo`n succes zou worden ( sterker de productie is express uitgesteld om dat ze er (in de top) niets maar dan ook niets aan verkooppotentie in zagen.
-Door het voornoemde uitstel kwam men in de problemen qua productie, want de nieuwe 1er ging die capaciteit opeisen
-de productie 1M capaciteit in China werd alleen online aangeboden, binnen 2 uur het gehele quotum verkocht
-de wielkasten 1M zijn met handmatige modellen gemaakt, die nooit in massaproductie machines is omgezet, daarom konden er ook maar weinig geproduceerd worden.
-Bij BMW München is nog 1 witte 1M rijdende, met 300kW, de ingenieur heeft alles uit de kast getrokken om hem te kopen.........tevergeefs; einde dit jaar gaat het ding in de pers
-Hij drukte me op het hart zuinig op het ding te zijn, BMW heeft geen enkele interesse (meer) in dit soort auto`s, er zijn te veel pennenlikkers in München en te weinig nog echt auto nerds die het merk hebben grootgemaakt; kortom BMW herritage is going down the drain quickly as we speak.
Machtig mooi gesprek met the Godfather van het N54 blok, fantastisch !!
ik kom net van mijn dealer, is daar ook de ingenieur die de layout voor de N54 heeft gemaakt, helemaal gek van de 1M, moest hem meteen laten zien, kreeg ter plekke weer vele smakelijke details over de kar.
-BMW heeft nooit gedacht dat het zo`n succes zou worden ( sterker de productie is express uitgesteld om dat ze er (in de top) niets maar dan ook niets aan verkooppotentie in zagen.
-Door het voornoemde uitstel kwam men in de problemen qua productie, want de nieuwe 1er ging die capaciteit opeisen
-de productie 1M capaciteit in China werd alleen online aangeboden, binnen 2 uur het gehele quotum verkocht
-de wielkasten 1M zijn met handmatige modellen gemaakt, die nooit in massaproductie machines is omgezet, daarom konden er ook maar weinig geproduceerd worden.
-Bij BMW München is nog 1 witte 1M rijdende, met 300kW, de ingenieur heeft alles uit de kast getrokken om hem te kopen.........tevergeefs; einde dit jaar gaat het ding in de pers



-Hij drukte me op het hart zuinig op het ding te zijn, BMW heeft geen enkele interesse (meer) in dit soort auto`s, er zijn te veel pennenlikkers in München en te weinig nog echt auto nerds die het merk hebben grootgemaakt; kortom BMW herritage is going down the drain quickly as we speak.
Machtig mooi gesprek met the Godfather van het N54 blok, fantastisch !!
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: BMW 2 Serie Coupé
Cool.
Gelukkig is er nog de M135i.
Gelukkig is er nog de M135i.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 2 Serie Coupé
Mathieu schreef:Cool.
Gelukkig is er nog de M135i.
De N54 was "het" blok, de N55 vind ie maar niks...............aldus de techneut die kan weten.
- glnk
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43
Re: BMW 2 Serie Coupé
Jammer dat de 1M van lood is gemaakt en een turbo motor heeft. De Porsche Cayman R is de betere stuurmansautoAndre schreef:Nou M2 met brede spatborden en wat andere m goodies en natuurlijk een potent motortje kan mij wel bekoren.
Mijn keus is gemaakt ik heb een 1M en in principe gaat deze nooit meer weg mits er een M2 komt die dezelfde potentie heeft.

+ Chassis met veel meer potentie
+ 3.4 liter flat-6 amto (vs een geblazen 3 liter in de BMW)
+ Gewicht onder 1300kg (vs boven 1500kg in de BMW)
Laatst gewijzigd door glnk op 18 apr 2014, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: BMW 2 Serie Coupé
Zo, jij hebt lef.glnk schreef:Jammer dat de 1M van lood is gemaakt en een turbo motor heeft. De Porsche Cayman R is de betere stuurmansautoAndre schreef:Nou M2 met brede spatborden en wat andere m goodies en natuurlijk een potent motortje kan mij wel bekoren.
Mijn keus is gemaakt ik heb een 1M en in principe gaat deze nooit meer weg mits er een M2 komt die dezelfde potentie heeft.

- glnk
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43
Re: BMW 2 Serie Coupé
Weet hij zelf ook wel
Alleen zo'n BMW is makkelijker op de limiet. Mooi vergelijk:
Na Bergwerk het rechte stuk op laat goed het verschil zien.
Een standaard Cayman S (nog niet eens een R) eenvoudig volgas tot aan de lefthander Kesselchen 2:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... QGWA#t=219" onclick="window.open(this.href);return false;
Andre in de 1M op hetzelfde stuk:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... 9nZU#t=267" onclick="window.open(this.href);return false;
Met moeite en zeker niet volgas de bochten door

Na Bergwerk het rechte stuk op laat goed het verschil zien.
Een standaard Cayman S (nog niet eens een R) eenvoudig volgas tot aan de lefthander Kesselchen 2:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... QGWA#t=219" onclick="window.open(this.href);return false;
Andre in de 1M op hetzelfde stuk:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... 9nZU#t=267" onclick="window.open(this.href);return false;
Met moeite en zeker niet volgas de bochten door

- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW 2 Serie Coupé
Oftewel Cayman is minder speels equals minder plezier voor de rijder die graag met de achteras stuurt zoals André.
- glnk
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43
Re: BMW 2 Serie Coupé
De limiet van de Cayman ligt een stuk hoger. De BMW weegt ruim 200 kilo meer en heeft een minder goed chassis. De BMW is gemakkelijk te driften, dat wel.
- glnk
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43
Re: BMW 2 Serie Coupé
Je bedoeld dat je de BMW 1M door de bochten heen moet worstelen waar de Cayman met dezelfde snelheid op zijn gemakje doorheen gaat. In het voorbeeld van mijn videos hierboven zie ik Andre van het gas liften in plaats van op het gas met de achteras sturen zoals jij dat zegtJoy schreef:Oftewel Cayman is minder speels equals minder plezier voor de rijder die graag met de achteras stuurt zoals André.

- KmL
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 02 mar 2014, 02:15
Re: BMW 2 Serie Coupé
glnk schreef:Je bedoeld dat je de BMW 1M door de bochten heen moet worstelen waar de Cayman met dezelfde snelheid op zijn gemakje doorheen gaat. In het voorbeeld van mijn videos hierboven zie ik Andre van het gas liften in plaats van op het gas met de achteras sturen zoals jij dat zegtJoy schreef:Oftewel Cayman is minder speels equals minder plezier voor de rijder die graag met de achteras stuurt zoals André.
Dat klinkt idd als extra veel fun

- MParallel
- Berichten: 8732
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: BMW 2 Serie Coupé
@romo: dat is hele koele inside info!
- Booooh
- Berichten: 3533
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: BMW 2 Serie Coupé
Ik wist wel dat het een goede investering was die 1M
...

-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 2 Serie Coupé
Mooi verhaal Romo.
Tja in 'n 'makkelijkere' auto voelt 'n rijder zichzelf vaak meteen al King terwijl dat meer aan de auto ligt en minder aan de bestuurder.
In 'n 1M niet. Die bijt je kop eraf als je niet oppast. En dat is mede een uitdaging. En dat soort auto's worden gaandeweg niet meer gemaakt. Muv van 'n paar exoten.

Tja in 'n 'makkelijkere' auto voelt 'n rijder zichzelf vaak meteen al King terwijl dat meer aan de auto ligt en minder aan de bestuurder.
In 'n 1M niet. Die bijt je kop eraf als je niet oppast. En dat is mede een uitdaging. En dat soort auto's worden gaandeweg niet meer gemaakt. Muv van 'n paar exoten.

- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 2 Serie Coupé
Met het standaard veiligheidsnet ingeschakeld is ie in extreme volgas situaties in bochten natuurlijk poeslief Robin.
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 2 Serie Coupé
Klopt. En dat geldt ook voor 'n GT3/458/F12.Hielke schreef:Met het standaard veiligheidsnet ingeschakeld is ie in extreme volgas situaties in bochten natuurlijk poeslief Robin.
- glnk
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43
Re: BMW 2 Serie Coupé
Dus eigenlijk wil jij de slechtere auto zodat jij als bestuurder harder moet werken en uiteindelijk minder snel met meer moeite de bocht door gaatRobin schreef:Mooi verhaal Romo.
Tja in 'n 'makkelijkere' auto voelt 'n rijder zichzelf vaak meteen al King terwijl dat meer aan de auto ligt en minder aan de bestuurder.
In 'n 1M niet. Die bijt je kop eraf als je niet oppast. En dat is mede een uitdaging. En dat soort auto's worden gaandeweg niet meer gemaakt. Muv van 'n paar exoten.

- e30touring1990
- Berichten: 2875
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: BMW 2 Serie Coupé
een moeilijkere auto waarin je harder moet werken om hem hard de bocht door te krijgen is niet per definitie slechter? (in mijn ogen dan) gaat het erom in welke auto je de meeste fun hebt
maar dat is ieder voor zich uiteraard.

-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 2 Serie Coupé
He Vettel (glnk) ik heb ook gt3 gehad. De meeste grip betekend niet dat je de meeste fun hebt. Integendeel!
Heb 1.5 jaar een gt3 gereden op straat en trackdays en heb ooit ook 4 uurs race in een gt3 cup gereden. Nog nooit had ik met porsche gereden en zat 4 tiende van jeroen bleekemolen af in dezelfde gt3 op cpz zonder abs ook nog. Met wat meer rijtijd had ik het gat van 4 tiende wel dicht gereden.
Maar ik vind de fun factor mooier met motor voorin en aandrijving achter. Makkelijker of moeilijker maakt niet uit. Voor mij geeft de fun factor de doorslag.
Als je op rails wil rijden kan je ook altijd met de trein gaan!
Heb 1.5 jaar een gt3 gereden op straat en trackdays en heb ooit ook 4 uurs race in een gt3 cup gereden. Nog nooit had ik met porsche gereden en zat 4 tiende van jeroen bleekemolen af in dezelfde gt3 op cpz zonder abs ook nog. Met wat meer rijtijd had ik het gat van 4 tiende wel dicht gereden.
Maar ik vind de fun factor mooier met motor voorin en aandrijving achter. Makkelijker of moeilijker maakt niet uit. Voor mij geeft de fun factor de doorslag.
Als je op rails wil rijden kan je ook altijd met de trein gaan!
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 2 Serie Coupé
Slechter niet. Een 1M is niet persé slechter dan 'n Boxster of Cayman, ergo ik denk puntje bij paaltje dat op punten de 1M met de overwinning aan de haal gaat(als in het compleet zijn/som der delen van 'n sportieve auto):)glnk schreef:Dus eigenlijk wil jij de slechtere auto zodat jij als bestuurder harder moet werken en uiteindelijk minder snel met meer moeite de bocht door gaatRobin schreef:Mooi verhaal Romo.
Tja in 'n 'makkelijkere' auto voelt 'n rijder zichzelf vaak meteen al King terwijl dat meer aan de auto ligt en minder aan de bestuurder.
In 'n 1M niet. Die bijt je kop eraf als je niet oppast. En dat is mede een uitdaging. En dat soort auto's worden gaandeweg niet meer gemaakt. Muv van 'n paar exoten.
Verder sim jij ook. Een AC F40 S3 is 'n vreselijk rotding tov een 458S3 en toch geeft de F40 S3 mij meer voldoening om onder de knie te krijgen en te hebben...zoiets dus:)
- glnk
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43
Re: BMW 2 Serie Coupé
Haha OK, duidelijk verhaalAndre schreef: ...
Maar ik vind de fun factor mooier met motor voorin en aandrijving achter. Makkelijker of moeilijker maakt niet uit. Voor mij geeft de fun factor de doorslag.
Als je op rails wil rijden kan je ook altijd met de trein gaan!

-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 2 Serie Coupé
Aan de hand van André's verhaal hierboven doe ik daar nog bij:
Ik rij/glij liever in 'n 1978 Escort Mk2 BDA met 'maar' 240pk ofzo over'n zanderig/gravelachtige bossenstage, dan in 'n straat CaymanS/R weetikveel over 'n klaverblad cq Zandvoort....

Ik rij/glij liever in 'n 1978 Escort Mk2 BDA met 'maar' 240pk ofzo over'n zanderig/gravelachtige bossenstage, dan in 'n straat CaymanS/R weetikveel over 'n klaverblad cq Zandvoort....

- glnk
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43
Re: BMW 2 Serie Coupé
Absoluut. De F458S3 is de betere auto maar de F40S3 is zonder twijfel de leukste van de tweeRobin schreef:Verder sim jij ook. Een AC F40 S3 is 'n vreselijk rotding tov een 458S3 en toch geeft de F40 S3 mij meer voldoening om onder de knie te krijgen en te hebben...zoiets dus:)

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 2 Serie Coupé
zo lijkt ie best dik


http://www.automativ.de/bmw-m2-der-nach ... 40583.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.automativ.de/bmw-m2-der-nach ... 40583.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- dvh
- Berichten: 17194
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW 2 Serie Coupé
Als je nou heel de neus wegdenkt dan is het best een fraaie auto..........
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: ED35, Majestic-12 [Bot] en 5 gasten