BMW 2 Serie Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW 2 Serie Coupé

Bericht door Andre » 18 apr 2014, 16:01

Nou M2 met brede spatborden en wat andere m goodies en natuurlijk een potent motortje kan mij wel bekoren.

Mijn keus is gemaakt ik heb een 1M en in principe gaat deze nooit meer weg mits er een M2 komt die dezelfde potentie heeft. Komt die niet gaat de 1M nooit meer weg. Iets nieuws is niet altijd beter. Zeker met de downsizing route waar we inzitten. Nieuwe RS3 waarschijnlijk een 4cil turbo ipv de 5 cil. Nou kan een 4 cil tegenwoordig ook heel wat zeker als ze het turbo gat kunnen oplossen en er meer dan 350 pk uit kunnen halen.

Als voorbeeld Waar rij je als coureur liever in? Een F1 met v10 /v12 atmo janker of een F1 met 6 cil 1.6 met een stofzuiger erop. Tijden veranderen maar dat betekend niet dat de fun factor in positieve zin mee gaat. In tegendeel zelfs de laatste tijd.


Voorbeeld 2

911 GT3 geen handbak meer. Doe mij maar een 997 4.0 RS handbak met metzger motor.

Spraak laatst met een rolkooi bouwer en die ziet de trend helemaal veranderen in de autosport. Er is veel meer vraag naar historisch dan naar nieuwe race auto s bouwen.

Daarmee kan je dus concluderen dat mensen niet meer warm lopen voor emotieloos nieuw spul.

Elk nieuw model die er vanaf nu komt in de downsizing strategie moet men eerst goed overwegen en testen bekijken om tot een aankoop over te gaan. De kans is zeer groot dat het niks meer is.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 2 Serie Coupé

Bericht door romo » 18 apr 2014, 17:16

^ mee eens

ik kom net van mijn dealer, is daar ook de ingenieur die de layout voor de N54 heeft gemaakt, helemaal gek van de 1M, moest hem meteen laten zien, kreeg ter plekke weer vele smakelijke details over de kar.

-BMW heeft nooit gedacht dat het zo`n succes zou worden ( sterker de productie is express uitgesteld om dat ze er (in de top) niets maar dan ook niets aan verkooppotentie in zagen.

-Door het voornoemde uitstel kwam men in de problemen qua productie, want de nieuwe 1er ging die capaciteit opeisen

-de productie 1M capaciteit in China werd alleen online aangeboden, binnen 2 uur het gehele quotum verkocht

-de wielkasten 1M zijn met handmatige modellen gemaakt, die nooit in massaproductie machines is omgezet, daarom konden er ook maar weinig geproduceerd worden.

-Bij BMW München is nog 1 witte 1M rijdende, met 300kW, de ingenieur heeft alles uit de kast getrokken om hem te kopen.........tevergeefs; einde dit jaar gaat het ding in de pers :duh: :crazy: :shocking:

-Hij drukte me op het hart zuinig op het ding te zijn, BMW heeft geen enkele interesse (meer) in dit soort auto`s, er zijn te veel pennenlikkers in München en te weinig nog echt auto nerds die het merk hebben grootgemaakt; kortom BMW herritage is going down the drain quickly as we speak.

Machtig mooi gesprek met the Godfather van het N54 blok, fantastisch !!

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: BMW 2 Serie Coupé

Bericht door Mathieu » 18 apr 2014, 17:19

Cool.

Gelukkig is er nog de M135i.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 2 Serie Coupé

Bericht door romo » 18 apr 2014, 17:23

Mathieu schreef:Cool.

Gelukkig is er nog de M135i.

De N54 was "het" blok, de N55 vind ie maar niks...............aldus de techneut die kan weten.

Gebruikersavatar
glnk
Berichten: 304
Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43

Re: BMW 2 Serie Coupé

Bericht door glnk » 18 apr 2014, 17:35

Andre schreef:Nou M2 met brede spatborden en wat andere m goodies en natuurlijk een potent motortje kan mij wel bekoren.

Mijn keus is gemaakt ik heb een 1M en in principe gaat deze nooit meer weg mits er een M2 komt die dezelfde potentie heeft.
Jammer dat de 1M van lood is gemaakt en een turbo motor heeft. De Porsche Cayman R is de betere stuurmansauto :)

+ Chassis met veel meer potentie
+ 3.4 liter flat-6 amto (vs een geblazen 3 liter in de BMW)
+ Gewicht onder 1300kg (vs boven 1500kg in de BMW)
Laatst gewijzigd door glnk op 18 apr 2014, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: BMW 2 Serie Coupé

Bericht door Robin Hartog » 18 apr 2014, 17:45

glnk schreef:
Andre schreef:Nou M2 met brede spatborden en wat andere m goodies en natuurlijk een potent motortje kan mij wel bekoren.

Mijn keus is gemaakt ik heb een 1M en in principe gaat deze nooit meer weg mits er een M2 komt die dezelfde potentie heeft.
Jammer dat de 1M van lood is gemaakt en een turbo motor heeft. De Porsche Cayman R is de betere stuurmansauto :)
Zo, jij hebt lef. :P

Gebruikersavatar
glnk
Berichten: 304
Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43

Re: BMW 2 Serie Coupé

Bericht door glnk » 18 apr 2014, 17:49

Weet hij zelf ook wel ;) Alleen zo'n BMW is makkelijker op de limiet. Mooi vergelijk:

Na Bergwerk het rechte stuk op laat goed het verschil zien.

Een standaard Cayman S (nog niet eens een R) eenvoudig volgas tot aan de lefthander Kesselchen 2:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... QGWA#t=219" onclick="window.open(this.href);return false;

Andre in de 1M op hetzelfde stuk:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... 9nZU#t=267" onclick="window.open(this.href);return false;

Met moeite en zeker niet volgas de bochten door :P

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: BMW 2 Serie Coupé

Bericht door Joy » 18 apr 2014, 18:04

Oftewel Cayman is minder speels equals minder plezier voor de rijder die graag met de achteras stuurt zoals André.

Gebruikersavatar
glnk
Berichten: 304
Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43

Re: BMW 2 Serie Coupé

Bericht door glnk » 18 apr 2014, 18:10

De limiet van de Cayman ligt een stuk hoger. De BMW weegt ruim 200 kilo meer en heeft een minder goed chassis. De BMW is gemakkelijk te driften, dat wel.

Gebruikersavatar
glnk
Berichten: 304
Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43

Re: BMW 2 Serie Coupé

Bericht door glnk » 18 apr 2014, 19:20

Joy schreef:Oftewel Cayman is minder speels equals minder plezier voor de rijder die graag met de achteras stuurt zoals André.
Je bedoeld dat je de BMW 1M door de bochten heen moet worstelen waar de Cayman met dezelfde snelheid op zijn gemakje doorheen gaat. In het voorbeeld van mijn videos hierboven zie ik Andre van het gas liften in plaats van op het gas met de achteras sturen zoals jij dat zegt ;)

Gebruikersavatar
KmL
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 mar 2014, 02:15

Re: BMW 2 Serie Coupé

Bericht door KmL » 18 apr 2014, 19:27

glnk schreef:
Joy schreef:Oftewel Cayman is minder speels equals minder plezier voor de rijder die graag met de achteras stuurt zoals André.
Je bedoeld dat je de BMW 1M door de bochten heen moet worstelen waar de Cayman met dezelfde snelheid op zijn gemakje doorheen gaat. In het voorbeeld van mijn videos hierboven zie ik Andre van het gas liften in plaats van op het gas met de achteras sturen zoals jij dat zegt ;)

Dat klinkt idd als extra veel fun :)

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8732
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: BMW 2 Serie Coupé

Bericht door MParallel » 18 apr 2014, 19:44

@romo: dat is hele koele inside info!

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3533
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: BMW 2 Serie Coupé

Bericht door Booooh » 19 apr 2014, 03:05

Ik wist wel dat het een goede investering was die 1M :swinging: ...

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW 2 Serie Coupé

Bericht door Robin » 19 apr 2014, 10:07

Mooi verhaal Romo.

Tja in 'n 'makkelijkere' auto voelt 'n rijder zichzelf vaak meteen al King terwijl dat meer aan de auto ligt en minder aan de bestuurder.

In 'n 1M niet. Die bijt je kop eraf als je niet oppast. En dat is mede een uitdaging. En dat soort auto's worden gaandeweg niet meer gemaakt. Muv van 'n paar exoten.



:coffee:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW 2 Serie Coupé

Bericht door Hielke » 19 apr 2014, 10:21

Met het standaard veiligheidsnet ingeschakeld is ie in extreme volgas situaties in bochten natuurlijk poeslief Robin.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW 2 Serie Coupé

Bericht door Robin » 19 apr 2014, 10:30

Hielke schreef:Met het standaard veiligheidsnet ingeschakeld is ie in extreme volgas situaties in bochten natuurlijk poeslief Robin.
Klopt. En dat geldt ook voor 'n GT3/458/F12.

Gebruikersavatar
glnk
Berichten: 304
Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43

Re: BMW 2 Serie Coupé

Bericht door glnk » 19 apr 2014, 14:42

Robin schreef:Mooi verhaal Romo.

Tja in 'n 'makkelijkere' auto voelt 'n rijder zichzelf vaak meteen al King terwijl dat meer aan de auto ligt en minder aan de bestuurder.

In 'n 1M niet. Die bijt je kop eraf als je niet oppast. En dat is mede een uitdaging. En dat soort auto's worden gaandeweg niet meer gemaakt. Muv van 'n paar exoten.
:coffee:
Dus eigenlijk wil jij de slechtere auto zodat jij als bestuurder harder moet werken en uiteindelijk minder snel met meer moeite de bocht door gaat :P

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2875
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: BMW 2 Serie Coupé

Bericht door e30touring1990 » 19 apr 2014, 14:56

een moeilijkere auto waarin je harder moet werken om hem hard de bocht door te krijgen is niet per definitie slechter? (in mijn ogen dan) gaat het erom in welke auto je de meeste fun hebt :df: maar dat is ieder voor zich uiteraard.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW 2 Serie Coupé

Bericht door Andre » 19 apr 2014, 14:58

He Vettel (glnk) ik heb ook gt3 gehad. De meeste grip betekend niet dat je de meeste fun hebt. Integendeel!

Heb 1.5 jaar een gt3 gereden op straat en trackdays en heb ooit ook 4 uurs race in een gt3 cup gereden. Nog nooit had ik met porsche gereden en zat 4 tiende van jeroen bleekemolen af in dezelfde gt3 op cpz zonder abs ook nog. Met wat meer rijtijd had ik het gat van 4 tiende wel dicht gereden.

Maar ik vind de fun factor mooier met motor voorin en aandrijving achter. Makkelijker of moeilijker maakt niet uit. Voor mij geeft de fun factor de doorslag.

Als je op rails wil rijden kan je ook altijd met de trein gaan!

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW 2 Serie Coupé

Bericht door Robin » 19 apr 2014, 15:00

glnk schreef:
Robin schreef:Mooi verhaal Romo.

Tja in 'n 'makkelijkere' auto voelt 'n rijder zichzelf vaak meteen al King terwijl dat meer aan de auto ligt en minder aan de bestuurder.

In 'n 1M niet. Die bijt je kop eraf als je niet oppast. En dat is mede een uitdaging. En dat soort auto's worden gaandeweg niet meer gemaakt. Muv van 'n paar exoten.
:coffee:
Dus eigenlijk wil jij de slechtere auto zodat jij als bestuurder harder moet werken en uiteindelijk minder snel met meer moeite de bocht door gaat :P
Slechter niet. Een 1M is niet persé slechter dan 'n Boxster of Cayman, ergo ik denk puntje bij paaltje dat op punten de 1M met de overwinning aan de haal gaat(als in het compleet zijn/som der delen van 'n sportieve auto):)

Verder sim jij ook. Een AC F40 S3 is 'n vreselijk rotding tov een 458S3 en toch geeft de F40 S3 mij meer voldoening om onder de knie te krijgen en te hebben...zoiets dus:)

Gebruikersavatar
glnk
Berichten: 304
Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43

Re: BMW 2 Serie Coupé

Bericht door glnk » 19 apr 2014, 15:04

Andre schreef: ...
Maar ik vind de fun factor mooier met motor voorin en aandrijving achter. Makkelijker of moeilijker maakt niet uit. Voor mij geeft de fun factor de doorslag.

Als je op rails wil rijden kan je ook altijd met de trein gaan!
Haha OK, duidelijk verhaal :)

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW 2 Serie Coupé

Bericht door Robin » 19 apr 2014, 15:06

Aan de hand van André's verhaal hierboven doe ik daar nog bij:

Ik rij/glij liever in 'n 1978 Escort Mk2 BDA met 'maar' 240pk ofzo over'n zanderig/gravelachtige bossenstage, dan in 'n straat CaymanS/R weetikveel over 'n klaverblad cq Zandvoort....

:df:

Gebruikersavatar
glnk
Berichten: 304
Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43

Re: BMW 2 Serie Coupé

Bericht door glnk » 19 apr 2014, 15:22

Robin schreef:Verder sim jij ook. Een AC F40 S3 is 'n vreselijk rotding tov een 458S3 en toch geeft de F40 S3 mij meer voldoening om onder de knie te krijgen en te hebben...zoiets dus:)
Absoluut. De F458S3 is de betere auto maar de F40S3 is zonder twijfel de leukste van de twee :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW 2 Serie Coupé

Bericht door GTRene » 19 apr 2014, 15:39

zo lijkt ie best dik

Afbeelding

Afbeelding

http://www.automativ.de/bmw-m2-der-nach ... 40583.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW 2 Serie Coupé

Bericht door dvh » 19 apr 2014, 17:47

Als je nou heel de neus wegdenkt dan is het best een fraaie auto..........

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ED35, Majestic-12 [Bot] en 3 gasten