Help mijn rijplezier staat onder zware druk. De jacht is....

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
wimwerf

Bericht door wimwerf » 12 mei 2007, 07:12

Wel jammer om te lezen dat er 2e wereld oorlog termen gebruikt worden om gedragingen van mensen goed te praten..

Wat is de volgende stap..schelden...vloeken etc etc...

Zegt men wat over geenstijl.nl , how low can you go om de politie te vergelijken met NSB... :roll:

Michel P

Bericht door Michel P » 12 mei 2007, 07:55

wimwerf schreef:Wel jammer om te lezen dat er 2e wereld oorlog termen gebruikt worden om gedragingen van mensen goed te praten..

Zegt men wat over geenstijl.nl , how low can you go om de politie te vergelijken met NSB... :roll:
Je komt zeker door drukte nu pas in dit topic kijken. Denk dat een groot deel van de mensen de kwalificatie gebruikt omdat er met zoveel fanatisme op de snele rijder gejaagd word, terwijl de politie op vele andere fronten faalt, zoals een groot deel van de overheid. Het ontvangen van een Lintje door KooSSpee geeft de sfeer aan die er nu heerst, hij lijkt wel een held die nobel werk verricht. Ik denk dat de politie die zich lafhartig bezig houd met cashen over de rug van de automobilist deze kwalificatie zelf verdient, ik denk zelf dat een aantal trots zijn op die kwalificatie. Jammer dat dit beeld bestaat over de verkeerspolitie, maar die roepen ze zelf af door gedachteloos en fanatiek als bloedhonden op de auto terorist te jagen als ware het iemand met een bomgordeltje :twisted:

Ik heb voor een bepaalde groep agenten respect, maar voor de laser cowboys, flitsnichten en videowagen hunters in 99 van de 100 gevallen geen enkel respect.

Michel
(ps hoe gaat met je zoon Wim?)

Dexter

Bericht door Dexter » 12 mei 2007, 10:00

wimwerf schreef:Wel jammer om te lezen dat er 2e wereld oorlog termen gebruikt worden om gedragingen van mensen goed te praten..

Wim, het is een gegeven dat mensen die zich ergeren aan regels en wetten geen andere uitlaatklep hebben dan het botvieren van hun frustraties op diegenen die ervoor moeten zorgen dat regels en wetten worden nageleefd.
En dus staat deze groep mensen (waar jij ook toe behoort) altijd in de vuurlinie.
Zeg nou zelf, wat is er makkelijker dan redelijk anoniem klagen en schelden op een forum?

Wat ik echter wél erg vind is dat er door die klagers geen enkel onderscheid gemaakt wordt tussen de 'normale' wetshandhavers en de groep fanatiekelingen die er op uit zijn om te schrijven in hun bonnenboekje, of hun flitser zodanig opstellen dat er maximaal gescoord kan worden, alleen maar omdat dat zo goed oogt op hun conduitestaat aan het eind van het jaar.

Het zijn namelijk deze fanatiekelingen onder de bezielende leiding van Koos Spee die ervoor zorgen dat de 'normale' wetshandhavers samen met hun over één kam worden geschoren waardoor de goeden onder de kwaaien moeten lijden waar het dit gedrag betreft.

markk

Bericht door markk » 12 mei 2007, 10:06

how low can you go om de politie te vergelijken met NSB...
en het wordt nog erger als het niet eens een grapje is en je het echt meent.

Wimwerf. Ik ken je niet en via het forum kom je over op mij als een toffe gast.

Respect moet je verdienen. Geld voor personen individueel en ook voor groepen van personen / lees organisaties.

En ik ben het helemaal eens met Michel. Respect voor het type organisatie dat de huidige flits/laser/etc. controle uitvoert is wat mij betreft gedaald tot het absolute nulpunt. Dat zegt niet direct iets over de individuen in die organisatie die daar werken maar wel indirect. Ik zou persoonlijk geen onderdeel willen uitmaken van een dergelijke organisatie. En het argument van dat het van hoger hand wordt opgelegd is wat mij betreft onzin. Een ieder heeft daar z'n eigen verantwoordelijkheid in. En juist dat ging ook in de 2e wereld oorlog zo mis. De mens is maar al te gemakkelijk een kudde dier.

Mark.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 12 mei 2007, 10:48

Ben het met je eens.
In NL mag je max 120, wordt je gepakt met 195 dat is dat je eigen verantwoording. Ben ooit van de weg gehaald met 170 waar je 100 mocht, wat ben je ook een klootzak zei ik tegen mezelf.

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 12 mei 2007, 12:31

Wat ik niet snap is dat de mensen die hier het hardst lopen te schelden ook grotendeels de mensen zijn die geen andere uitlaatklep voor hun automotive emoties zoeken.

Vaker het circuit op voldoet niet want [insert lijst excusen]. Nee het moet per se op de openbare weg, waar je de situatie nooit 100% onder controle hebt.
Dit soort koppen:http://www.telegraaf.nl/binnenland/arti ... 01.ece?rss
zijn altijd iets is wat alleen andere mensen kan overkomen en nooit de rijgoden van driving-fun.

Het is iig duidelijk dat er vanuit de zeikerds iig niks aan gedaan gaat worden buiten wat scheldkannonades op internet. In Japan hadden ze hetzelfde probleem en ligt er nu om de 100km een circuit, rallyestage of bergweg (vaak alle 3 ineen) zodat je na je werk nog even tegen betaling getimed mag knallen. Vaak gecombineerd met een amusementspark waar je de kleintjes en de vrouw kan dumpen.

Ik zou iig geen kinderen willen hebben en wonen in een dorp dat op Rico's "route" ligt.

Gijzer

Bericht door Gijzer » 12 mei 2007, 12:58

Ik zeg: Flikker er maar een slotje op. Wordt er zo niet gezelliger op.

Tom

Bericht door Tom » 12 mei 2007, 13:02

Damir Vukovic schreef:Ik zou iig geen kinderen willen hebben en wonen in een dorp dat op Rico's "route" ligt.
Die reactie vind ik wel heel erg overtrokken. In Nederland wonen honderdduizenden mafkezen die niet kunnen rijden en jij zou niet in een dorp willen wonen dat op de route ligt van Rico? Op straat komen vormt een bepaald risico, daar doe je niks aan. Ik denk dat het in Nederland behoorlijk veilig is. Aantal verkeersslachtoffers is al ontzettend laag als je ziet hoeveel inwoners we hebben en hoe druk de wegen zijn. Voor mij is dat aantal heel acceptabel, leuk dat we steven om het elk jaar weer lager te krijgen (terwijl de drukte toeneemt) maar waar is die grens dat het niet meer nodig is? Wat mij betreft is die al heel lang bereikt. Maargoed, als politicus met 'een opdracht' kun je dat moeilijk zeggen, Koos Spee is dan weer het andere uiterste.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 12 mei 2007, 13:11

Als we op de persoon gaan spelen kan het topic inderdaad beter dicht :?

RVV

Bericht door RVV » 12 mei 2007, 13:12

Damir Vukovic schreef:Ik zou iig geen kinderen willen hebben en wonen in een dorp dat op Rico's "route" ligt.
Ja hoor dat kan heel goed hoor, altijd 30 km/h tot stapvoets door de dorpjes heen.

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 12 mei 2007, 13:33

Het is niet cru bedoeld of als een directe aanval op de man.

@ Rico: Het is ondenkbaar dat die kids het dorp uitlopen om te spelen? Hoeveel tijd heb jij om te reageren als je met 200km/h (waar die M3 van jou binnen no time aan zit) geconfronteerd wordt met 2 kids die plotseling de weg op tuimelen? Schets ik nu een absoluut ondenkbare situatie? Kennelijk denken je buurtbewoners er anders over, maar dat dringt niet tot je door..je zet ze meteen met afgunstargumenten in de hoek, terwijl 90% van Nederlanders geen idee heeft wat een M3 is.

Ik zie nergens, maar dan ook nergens dat die gedachte ook maar 5 seconden bij de mensen hier is opgekomen. Dat gebrek aan inlevingsvermogen vind ik eng, niet zo zeer die keren dat de km teller de max overschrijdt.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 12 mei 2007, 13:40

Rico, ik ken jou gevoel. Mijn auto valt nog meer op en maakt zeker meer herrie. Er zit net geen sticker op met:'' Achtervolg mij, want als die warm is, ga ik er vandoor".

Anderhalf jaar geleden ben ik gigantisch genaaid door een agent in zijn eigen burgerauto, na diensttijd.

Zijn manier van meten klopte niet, tenzij het normaal is dat men ons meet met een niet geijkt navigatiesysteem. Zijn auto is naderhand (6 maanden later op mijn verzoek geijkt door een collega, die hem laserde. Lekkere manier van meten :?

Dat alles, inclusief de leugen van hem dat hij mij 200 meter had gevolgd en dus gemeten (ooit een Astra 1.6 uit 1994 een 380+ pk STI zien volgen na flink wegaccelereren) was voldoende om mij te bekeuren.

Voor het eerst van m'n leven het er niet bij laten zitten en alles voor de (militaire) rechter laten komen.

Om een lang verhaal kort te houden; als de hoofdinspecteur had verklaard dat ik met m'n fiets hem eruit had gereden en vervolgens met 220 km p/u er vandoor was gegaan op de A2, ondertussen 4 kinderen had geschept en 6 keer door rood was gereden met mijn fiets, hadden ze hem ook geloofd. Alle argumeten die ik had en daar zaten een aantal bij die juridisch redelijk waterdicht waren, werden van tafel geveegd.

Daar ben ik echt maanden serieus van over de zeik geweest. Temeer omdat dus in iedere normale auto zo'n klootzak kan zitten, dus je wordt nog bang ook. Je geeft één keer tweehonderd meter teveel gas (was bij mij het geval) en hangen zul je!

Anyway, ik ben er zeer voorzichtig door geworden, vooral op de binnenwegen. Je plezier wordt er zeker door vergald.

RVV

Bericht door RVV » 12 mei 2007, 13:47

tuurlijk mag je een ongezouten mening hebben, ik kan daar best tegen,

Damir 200 km/h red je niet hoor, ook niet met een M3, ik zal niet zeggen dat ik langzaam rij, maar kijk erg vooruit, hou boerenerven in de gaten, rij stapvoets langs ruiters en kinderen zodra ik die spot.

Overigens zijn het mijn buurtgenoten niet want in mijn buurt kun je niet eens harder dan 20 km/h omdat het vol ligt met drempels.

Wat betreft afgunst, er zijn een hoop die het roepen maar ik post nergens in dit topic dan mensen afgunstig jegens mijn M3 zijn.

Wat ik wel veel ervaar is men gewoon negatief reageert op het motorgeluid, 70/80 in de 2e versnelling rond de 7000 toeren klinkt veel mensen blijkbaar als hel op aarde in de oren. En dan praat ik over een snelheidsoverschreiding van pak em beet 15 tot 20 km/h in de 60 zones (buiten de bebouwde kom). Diezelfde zones die voorheen altijd 80 km/h waren. Dit zijn geen extreme overtredingen maar zo word het wel ervaren.

Er zijn enkele wegen waar geen huizen aan staan, geen doorgaand verkeer is en daar durf ik het gas wel goed in te trappen. Maar verder, kun je mij gezien alles heel goed hebben hoor.

Alles heeft met perceptie te maken, als ik een motorrijder vol de velden in horo knallen denk ik zo gaafff. Een ander denkt, rij jij je maar even harstikke dood.

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 12 mei 2007, 13:51

Damir Vukovic schreef: Ik zou iig geen kinderen willen hebben en wonen in een dorp dat op Rico's "route" ligt.
Vind ik niet zo'n nette opmerking.
Zoals in het kranten artikel staat is wel erg extreem. Vaak ligt de oorzaak ergens anders. Spelende kinderen op straat die roekeloos rondrennen zonder te kijken, ouders die niet opletten, dat is pas gevaarlijk.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 mei 2007, 13:54

gewoon je koppie erbij en weten wat je doet en een beetje geluk hebben, je hoeft niet eens op straat te komen om pech te hebben, woon in de Bijlmer hoog in een flat en een vliegtuig boort je flat in, come on guys be reasonable we hoeven niet te zeggen dat we overal op letten met autorijden de meesten hebben jaren ervaring en de meesten hier zijn absoluut geen aso's maar liefhebbers!! just seeking for some enjoyments in life whats wrong with that?! als je een beetje uitkijkt!! die kids moeten ook wat uitkijken en de meesten groeien op en sommigen daarvan rijden ons later de plooien uit de broek waarschijnlijk..alles in evenwicht, alleen moet je ook kunnen ademhalen en regels zijn regels?? kom op...zo kunnen ze steeds verder gaan met regels en verder en vereder tot ook jou grens is bereikt, en dan zeggen wij tja dat zijn de regels!! kom op zeg... waarden en normen dat is wat teld en rekening houden met andere weggebruikers en natuurlijk niet als een idioot als bv ghostrider rondrijden, ook al is het cool om te zien :lol: maar idioot risico's nemen dat zeker...

file closed 8)

RVV

Bericht door RVV » 12 mei 2007, 13:56

BBVW schreef:
Damir Vukovic schreef: Ik zou iig geen kinderen willen hebben en wonen in een dorp dat op Rico's "route" ligt.
.
Laten we nou niet teveel de nadruk leggen op die ene opmerking, Damir gaf al aan dat het hem niet ging om op de man te spelen.

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 12 mei 2007, 14:00

Bij zo'n kliko even heel snel stoppen en een vulliszak omkeren in dat ding.

Ik heb eens vlak voor zo'n flitswagentje opel combo op de N11 geparkeerd, echt bijna bumper ertegen aan en ben toen gaan bellen, heel uitgebreid (moest ik toch al doen).

Gebaren dat ik weg moest joh skitterend.

Heb gelijk ff mn bammetjes gegeten.

8)

E

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 12 mei 2007, 15:52

@Rico: duidelijk verhaal, perceptie is inderdaad een groot deel van het probleem. Jij wordt met je knetterende uitlaat net zo makkelijk op een grote hoop geveegd als buitenlanders in een ander draadje hier. Dat is zuur. Meestal gebeurt dat omdat mensen zich oprecht zorgen maken over iets. Soms overdreven, maar vaak zit ergens een kern van waarheid in.
Op die zorgen reageert de politie in dit geval. Het lijkt me iig stug dat al die vallen opzetten voor jouw persoon nog veel te maken kan hebben met winstbejag. Dat staat verder los van het feit dat winstbejag in veel gevallen wel een sterke motivatie is van de mannen in het blauw. Helaas vertroebelt dit wel de discussie.

Ik ben nog steeds benieuwd waarom "driving fun" onder gecontroleerde omstandigheden voor de mannen hier geen optie is en wat andere suggesties zijn voor oplossingen . Of is het puur het idee om hier de frustraties te ventileren en daarna over te gaan tot de orde van de dag?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 mei 2007, 16:09

Centenkwestie + niet verzekerd zijn. Kijk maar hoe weinig aanmeldingen er waren voor Papenburg.

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 12 mei 2007, 16:57

Dus zodra je zelf financieel verantwoordelijk wordt voor je handelen is het risico ineens te groot?

Macboy

Bericht door Macboy » 12 mei 2007, 17:06

Damir. Is het nou zo moeilijk om tot de kern van het probleem te komen??

Het aantal doden van mensen die kunnen rijden en ongelukken veroorzaken afgezet tegen de miljoen mongolen die niet kunnen rijdne.

Dáár gaat het om.

Laten we even DF-ers als uitgangspunt nemen die dus overal waar het kan te hard rijden. Zijn die de oorzaak van alle ellende op straat ?

Of de mensen die in hun eigen buurt niet eens 30 rijden in de 30km zone? De mensen die hun kinderen achterin leggen, zonder gordel? De mensen die inhalen op snelwegen zonder knipperlicht en plots naar links komen? De mensen die 70 rijden waar het 80 mag en al het verkeer achter irriteert, waardoor mensen gaan inhalen die geen ervaring hebben?

Kom op nou. Het probleem ligt niet daar, maar op een heel ander terrein. Het is dan heel makkelijk om te schieten op die groep die dan te hard rijd.

Liever een te hard rijdende anticiperende automobilist, dan de gemiddelde nitwit verkeersdeelnemer die zich aan de snelheid houdt.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 mei 2007, 17:16

Damir Vukovic schreef:Dus zodra je zelf financieel verantwoordelijk wordt voor je handelen is het risico ineens te groot?
Moet je niet aan mij vragen want ik ben het er mee eens dat hard rijden op een circuit beter gaat :wink:

Maar zonder gekkigheid is er natuurlijk een verschil tussen even sportief een blokje om doen waarbij je de limiet met 30 km/u overschreid en over een circuit sjezen met 220 km/u. Dat weet je zelf ook wel.

wimwerf

Bericht door wimwerf » 12 mei 2007, 17:58

Jongens....even relativeren....de enige keer dat veruit de meeste mensen met de politie in aanraking komen is wanneer ze te hard rijden/door rood rijden etc etc...

Soms ook bij een fuik bij controles...hetzij alcohol en/of algemeen..

Klootzakken heb je overal...ook bij de politie..ook bij de kmar...ook binnen een bouwbedrijf...etc..

Eenieder heeft een eigen manier om zijn werk te doen...de ene doet dat briljant...de ander wat minder...

Dat een politieorganisatie zich niet geliefd maakt ivm het uitschrijven van een boete...tja...ik vind er niets leuks aan...maar het is wel een aspect van mijn werk...gelukkig maar een klein aspect....maar het is nog steeds nodig...men kan zich al niet aan de regels houden ondanks de controles..laat staan dat we helemaal niet meer controleren...

Vandaag help ik je uit de sloot..morgen krijg je een bon van me...( t is mogelijk hé)...part of the job...

Maar om nou NSB praktijken te vergelijken met politie praktijken vind ik imo nergens over gaan...en vind ik niet gepast gezien het niveau hier...doet me meer denken aan die annonieme toetsenbord ridders op geenstijl enz...

Ik denk....als ik heel eerlijk ben...wanneer je een opvallende auto aanschaf....je uiteraard meer aandacht krijgt...van publiek die je wenst..maar ook van een groep die je liever niet zie...

Ik snap Rico heel goed....t is niks aan dat je "gestalkt" wordt wanneer je ook maar een meter in je auto rijd...

Maar goed...

GTRene

Bericht door GTRene » 12 mei 2007, 18:24

Macboy schreef:Damir. Is het nou zo moeilijk om tot de kern van het probleem te komen??

Het aantal doden van mensen die kunnen rijden en ongelukken veroorzaken afgezet tegen de miljoen mongolen die niet kunnen rijdne.

Dáár gaat het om.

Laten we even DF-ers als uitgangspunt nemen die dus overal waar het kan te hard rijden. Zijn die de oorzaak van alle ellende op straat ?

Of de mensen die in hun eigen buurt niet eens 30 rijden in de 30km zone? De mensen die hun kinderen achterin leggen, zonder gordel? De mensen die inhalen op snelwegen zonder knipperlicht en plots naar links komen? De mensen die 70 rijden waar het 80 mag en al het verkeer achter irriteert, waardoor mensen gaan inhalen die geen ervaring hebben?

Kom op nou. Het probleem ligt niet daar, maar op een heel ander terrein. Het is dan heel makkelijk om te schieten op die groep die dan te hard rijd.

Liever een te hard rijdende anticiperende automobilist, dan de gemiddelde nitwit verkeersdeelnemer die zich aan de snelheid houdt.
Mooi gesproken...

Trouwens je zag laatst wel op het nieuws dat er meer mensen per jaar door ongelukjes in het veilige? ziekenhuis sterven dan het levensgevaarlijke verkeer! zie ander draadje..

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 12 mei 2007, 18:44

@GTRene en Macboy: dus wat is jullie punt nu? Niet meer controlleren op snelheid omdat ongelukken worden veroorzaakt door mongolen die niet kunnen rijden? Ik kan moeilijk beoordelen of Rico (of wie dan ook)nu wel of niet bovengemiddeld automobilist is. Hooguit dat iedereen op deze website zichzelf wel bovengemiddeld vindt (maar dat vindt geloof ik 90% van de mannelijke automobilisten).

Het praat makkelijker als iedereen denkt in termen van oplossingen. Ik ben er serieus in geinteresseerd. Zit namelijk niet op deze site omdat ik niet van autorijden houd.

Mijn oplossing is deelnemen aan het normale verkeer in een auto die het bij legale snelheden al spannend maakt en de snelle bolide gereserveerd voor het circuit. Waarschijnlijk ben ik in mijn oude corolla een groter gevaar dan Rico, maar aangehouden wordt ik nouwelijks en boetes zijn alleen theoretisch mogelijk. Probleem (voor mij) opgelost.

Liever zou ik een normale daily driver hebben waarmee ik na het werk snel even voor een tientje een rondje over een circuit kan. Zou ook een oplossing zijn.

Zeiken op een internet forum? Tja, ook een optie. Maar alleen als het probleem (kennelijk) nog niet zo groot is.

Plaats reactie