De V70 heeft zich het afgelopen half jaar en 15.000 km als een zeer betrouwbaar vervoermiddel bewezen. Voorafgaand aan de twee wintersportvakanties heb ik de radiateur nog wel even vervangen voor een nieuw exemplaar aangezien de radiateur die erin zat vanaf het begin al zweette. Verder was er eigenlijk weinig bijzonders te melden: starten en lopen

. Enige tijd geleden ben ik
eigen detailbedrijfje begonnen naast mijn normale werk dus dan hoort je dagelijkse auto er natuurlijk ook netjes bij te staan. Inmiddels staat er ook een V70N D5 op de oprijlaan dus ik had mooi de tijd om iets moois van de V70 classic te maken.
Na de wintersportvakanties was hij aardig smerig:
De lak was aardig glad, maar zoals je op onderstaande foto kunt zien (waar de ijzerverwijderaar zijn werk doet) zat er toch nog aardig wat vervuiling op.
Vervolgens de auto mijn loods ingereden en de strips netjes afgeplakt om beschadigingen te voorkomen.
De lak was dan wel aardig glad, maar zat vol met wasstraatkrassen van de afgelopen 15 jaar

Eigenlijk zaten alle panelen onder de krassen zoals hieronder.
Na wat testspots bleek al snel dat stevig materiaal nodig was om de krassen volledig weg te krijgen. De rotary met een woolpad en Monello Veloce was de eerste stap, die gevolgd werd door de dual-action-machine met diverse pads en gradaties. Het hoort eigenlijk niet, maar ik kon het niet laten: een 50/50 van een behandeld en onbehandeld deel.
Met name ingezoomd is het verschil zeer goed te zien.
Als glaze heb ik de Poorboys White Diamond aangebracht, gevolgd door de Collinite 845 als wax. Daarnaast zijn diverse lakbeschadigingen zorgvuldig behandeld met een lakstift en wetsanden. Het resultaat mag er wezen denk ik
Het dak glimt als een spiegel
De velgen heb ik grondig schoongemaakt en vervolgens voorzien van een velgenwax. Ook de banden hebben uiteraard een uitgebreide behandeling ondergaan waarna je een prachtige combinatie onder de V70 hebt zitten.
De kunststof delen aan de buitenzijde heb ik behandeld met Autofinesse Revive. Het verschil is best goed te zien
Het interieur heb ik gereinigd met all purpose cleaner in een verhouding van 1:6 waarna de kunststof delen gevoed zijn met Natural Look van Poorboys. De stoelen en het tapijt heb ik machinaal gereinigd met de extractor.
Tenslotte nog wat overall-plaatjes:
Aangezien we momenteel vijf auto's voor de deur hebben staan is de V70 classic eigenlijk overbodig geworden.
Bovenstaande prachtige V70 classic is dan ook vanaf heden te koop voor het beperkte bedrag van 1.000 Euro zoals je
hier kunt lezen.