Nadat hij bij Emiel slechts korte tijd dienst heeft gedaan als verhuiswagen, ben ik nu de vierde eigenaar. Voor het aankoopbedrag dat lager ligt dan een gemiddelde nieuwe fiets kan ik me aan deze auto in ieder geval geen breuk vallen. De V70 in Sportsline uitvoering is uit juli 1998, heeft een heerlijk klinkend 5 cylinder 2.5 liter blok aan boord met 144 pk en de teller staat inmiddels op 340.000 km. Door de trekhaak kan de 205-racer prima op de ambulance achter de V70 en de cruise-control en airco maken het leven aan boord nog een stuk aangenamer. Na zware onderhandelingen

Uiteraard waren er aan de V70 wel wat aandachtspuntjes maar niks onoverkomelijks dus daar ga ik de komende tijd eens rustig mee aan de slag. Zo heb ik gisteren het bovendek van het dashboard al vervangen wat wel nodig was want het oude dashboard was zwaar beschadigd. Vandaag al een beetje aan het rommelen geweest met de auto: wassen, stofzuigen, verse kentekenplaten erop en een cleane achterkant gemaakt door de badges te verwijderen.
De auto biedt een zee aan ruimte die volgende week ongetwijfeld van pas gaat komen aangezien ik dan ga verhuizen

De velgen moeten ik nog een keer met Iron-X behandelen want er zit hardnekkige remstof op. Gisteren had ik overigens al bijna een set velgen van een V70 R gekocht. Da’s ook direct het nadeel van een volvo850forum waar je weer allerlei leuke dingen ziet zoals ook bv een achterspoiler die de auto wel goed doet. Het interieur ziet er verder nog prima uit en de stoelen zitten nog perfect.
De eerste 250 km zijn inmiddels afgelegd en wat blijft zo’n V70 toch een heerlijke reisauto. Ook na 340.000 km geen doorgezakte stoelen, maar stoelen die perfect zitten en ondanks zijn leeftijd nauwelijks windgeruis. Geen rammeltje of kraakje te bekennen en met de cruise-control en airco aan vliegen de kilometers ongemerkt onder de wielen door. Het is uiteraard geen bochtenridder, maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht. Het streven is toch wel om er de winter mee door te rijden en dan zie ik wel weer verder. Op richting de 4 ton