De pliesie heeft het in beroep gaan over een snelheidsovertreding vereenvoudigt, men kan nu online zelf beroep aantekenen, 5 minuten klaar. Helaas haalt het helemaal niets uit...
Mijn vrouw had een bekeuring gekregen a 66 eurootjes, maar volgens haar agenda is ze daar niet geweest, nu wil het toeval dat dit een paar honderd meter van haar werk is en dachten we dat het toch wel zou kloppen, maar ik vond dat we het zeker moesten weten alvorens te betalen.
je kunt online je foto opvragen, maar deze bleek niet beschikbaar voor ons. Dus ik heb beroep ingediend met haar Digi D en klaar zou je zeggen. Ik had aangegeven dat ze daar op dat tijdstip niet zou kunnen zijn, dus dat wellicht de tijd niet klopt en ik dus graag een nieuwe, correcte boete ontving, tevens aangegeven dat ik geen foto op kon vragen, dus dat ik die ook wel zou willen zien, als laatste heb ik om een ijkingsrapport gevraagd omdat mijn vrouw nooit te hard rijdt (for real

Ik kreeg braaf 1 week later de beslissing binnen met daarop dat de officier van justitie ernaar gekeken had en dat we gewoon moeten betalen, er wordt aangegeven dat het ijkingsrapport ok bevonden is en dat er geen reden is om aan te nemen dat mijn vrouw daar niet geweest is. Dus ik heb gebeld naar het vermelde nummer met de boodschap dat ik het vreemd vind dat ik nu nog geen onderbouwing/ bewijsmateriaal zie van het feit of we daar geweest zijn of niet. De mevrouw zei dat de officier de foto bekeken heeft en alle punten gecheckt heeft en dat dit de uitslag is…
Ik tóch nog even gebeld met politie bureau Vught met de vraag of zij de foto wel kunnen aanleveren, die mevrouw heeft de foto nagekeken en vertelde me dat de computer het kenteken verkeerd afgelezen heeft…zij regelt nu bij het CJIB en het CVOM dat ik niet hoef te betalen. De officier heeft dus tóch niet naar de foto gekeken blijkt hieruit…
Strekking van het verhaal, als je beroep aantekent via internet, krijg je een standaard brief (er is immers helemaal niet op mijn punten ingegaan) terug en kun je nogmaals in beroep gaan, dit kan enkel per brief en dat zullen ze wellicht wel écht behandelen…hadden ze het net zo goed bij het oude kunnen laten, ze hebben het enkel voor de “klant” moeilijker gemaakt en voor zichzelf makkelijker. Het gros van de mensen zal namelijk op de standaard reactie die ze “beslissing” noemen, niet meer reageren en braaf betalen…
Ik ben blij dat ik niet hoef te betalen, maar hoeveel mensen betalen gewoon?! Of in ieder geval na 1x in beroep gaan.