Boete,online in beroep gaan heeft weinig nut...toch opgelost

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Roy RS

Boete,online in beroep gaan heeft weinig nut...toch opgelost

Bericht door Roy RS » 02 apr 2014, 13:34

Dit wil ik wel weer even delen hier.

De pliesie heeft het in beroep gaan over een snelheidsovertreding vereenvoudigt, men kan nu online zelf beroep aantekenen, 5 minuten klaar. Helaas haalt het helemaal niets uit...

Mijn vrouw had een bekeuring gekregen a 66 eurootjes, maar volgens haar agenda is ze daar niet geweest, nu wil het toeval dat dit een paar honderd meter van haar werk is en dachten we dat het toch wel zou kloppen, maar ik vond dat we het zeker moesten weten alvorens te betalen.
je kunt online je foto opvragen, maar deze bleek niet beschikbaar voor ons. Dus ik heb beroep ingediend met haar Digi D en klaar zou je zeggen. Ik had aangegeven dat ze daar op dat tijdstip niet zou kunnen zijn, dus dat wellicht de tijd niet klopt en ik dus graag een nieuwe, correcte boete ontving, tevens aangegeven dat ik geen foto op kon vragen, dus dat ik die ook wel zou willen zien, als laatste heb ik om een ijkingsrapport gevraagd omdat mijn vrouw nooit te hard rijdt (for real :D )

Ik kreeg braaf 1 week later de beslissing binnen met daarop dat de officier van justitie ernaar gekeken had en dat we gewoon moeten betalen, er wordt aangegeven dat het ijkingsrapport ok bevonden is en dat er geen reden is om aan te nemen dat mijn vrouw daar niet geweest is. Dus ik heb gebeld naar het vermelde nummer met de boodschap dat ik het vreemd vind dat ik nu nog geen onderbouwing/ bewijsmateriaal zie van het feit of we daar geweest zijn of niet. De mevrouw zei dat de officier de foto bekeken heeft en alle punten gecheckt heeft en dat dit de uitslag is…

Ik tóch nog even gebeld met politie bureau Vught met de vraag of zij de foto wel kunnen aanleveren, die mevrouw heeft de foto nagekeken en vertelde me dat de computer het kenteken verkeerd afgelezen heeft…zij regelt nu bij het CJIB en het CVOM dat ik niet hoef te betalen. De officier heeft dus tóch niet naar de foto gekeken blijkt hieruit…

Strekking van het verhaal, als je beroep aantekent via internet, krijg je een standaard brief (er is immers helemaal niet op mijn punten ingegaan) terug en kun je nogmaals in beroep gaan, dit kan enkel per brief en dat zullen ze wellicht wel écht behandelen…hadden ze het net zo goed bij het oude kunnen laten, ze hebben het enkel voor de “klant” moeilijker gemaakt en voor zichzelf makkelijker. Het gros van de mensen zal namelijk op de standaard reactie die ze “beslissing” noemen, niet meer reageren en braaf betalen…

Ik ben blij dat ik niet hoef te betalen, maar hoeveel mensen betalen gewoon?! Of in ieder geval na 1x in beroep gaan.

Martijn M

Re: Boete,online in beroep gaan heeft weinig nut...toch opge

Bericht door Martijn M » 02 apr 2014, 13:41

Stuur dit even door naar de NOS etc! Vind dit echt te belachelijk voor woorden. Dit is gewoon een vorm van oplichting joh :roll:

Gisae

Bericht door Gisae » 02 apr 2014, 13:58

Het slachtoffer het idee geven dat je toch iets voor ze doet en ze dan alsnog op de standaard manier afpoeieren. Bekende truuk.
In plaats van dat ze brieven moeten openen, zaaknummer invullen en een standaard brief terug sturen kunnen ze het nu zonder tussenkomst van wie dan ook het beroep afwijzen. 99% van de mensen slikt dat toch wel.

Peric

Bericht door Peric » 02 apr 2014, 14:04

Gisae schreef:Het slachtoffer het idee geven dat je toch iets voor ze doet en ze dan alsnog op de standaard manier afpoeieren. Bekende truuk.
In plaats van dat ze brieven moeten openen, zaaknummer invullen en een standaard brief terug sturen kunnen ze het nu zonder tussenkomst van wie dan ook het beroep afwijzen. 99% van de mensen slikt dat toch wel.
Som je nu niet de hele politiek op? :)

alt

Bericht door alt » 02 apr 2014, 16:27

Even alles op Facebook & twitter zetten, Roy.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 02 apr 2014, 16:34

alt schreef:Even alles op Facebook & twitter zetten, Roy.
laat ik dat nu beide niet hebben...

Hans

Bericht door Hans » 02 apr 2014, 17:27

Via wob (wet openbaar bestuur) kan je alles thuis gestuurd krijgen (foto, ijkraport, proces verbaal, etc) ze zijn verplicht dit op te sturen. Als je dat spul heb ga je je beroep instellen. (hoe kan je anders tegen iets in beroep gaan als je net alle stukken hebt?) De de officier van justitie niet naar je bezwaar kijkt is geen verassing, pas als je beroep in gaat stellen tegen zijn beslissing bij de kantonrechter (dat gaat via de zelfde officier van justitie) gaat ie pas kijken wat er eigenlijk in je bezwaar/beroep staat, want hij is die gene die het beroep in moet stellen bij de kantonrechter, en als blijkt dat hij zijn huiswerk niet heeft gedaan staat ie mooi voor lul bij de rechter. Zelf al eens meegemaakt dat uit zijn afwijzing al bleek dat hij heel mijn verhaal niet had gelezen, na mijn beroep bij de kantonrechter werd de boete alsnog vernietigd. Maar door standaard iedereen een afwijzing te sturen op hun bezwaar gaat 95% alsnog betalen.

Luco

Bericht door Luco » 02 apr 2014, 17:31

En als ze geen foto hebben en je stuurt een kopie van je agenda op dat je daar niet geweest ben geloven ze je ook :tooth: , de sukkels. :lol:

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 02 apr 2014, 22:11

Ook al eens gehad:
- officieel bezwaar aangetekend: geen resultaat,
- nog een aparte brief naar officier van justitie: standpunt ongewijzigd,
- voor de rechter: officier van justitie trekt aan begin zitting aanklacht in ivm niet deugende gegevens (ander kenteken / merk type auto, kenteken nummer verkeerd overgenomen)

Zucht...

jacobt

Bericht door jacobt » 02 apr 2014, 23:45

Martijn M schreef:Stuur dit even door naar de NOS etc! Vind dit echt te belachelijk voor woorden. Dit is gewoon een vorm van oplichting joh :roll:
Meer iets voor Powned :hungry:

GTRene

Bericht door GTRene » 03 apr 2014, 00:07

of specsavers oid :duck:

als ze de kentekens verkeerd aflezen en een onschuldig persoon opzadelen met zoiets.

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 03 apr 2014, 09:36

Heeft mijn moeder ook een keer gehad, ze was geflitst in Friesland (komen we nooit), maar één belletje naar de politie daar was voldoende om de bekeuring te seponeren. We kregen een paar maanden later zelfs nog een excuusbrief!

Roy RS

Bericht door Roy RS » 03 apr 2014, 10:32

dat is het een beetje, als ik wist dat ik gewoon de politie moest bellen, dan was het waarschijnlijk zo opgelost geweest, maar dat staat naar mijn idee niet zo duidelijk op de boete. Er staat op dat als je het niet eens bent je in beroep moet gaan, dus dat deed ik. Verder staat erop dat je via mijnpolitie.nl of via bellen je foto op kunt vragen, ik heb dat eerste gedaan en daar zei dat ding dat mijn foto niet beschikbaar was, dus ging ik ervan uit dat het bellen geen nut zou hebben en in beroep gegaan...in de beslissing stond ook niet dat bellen een goed idee is, maar dat bleek uiteindelijk de oplossing.

Als ze nu gewoon op de boete zouden zetten dat je moet bellen en als je er echt niet uitkomt, dan in beroep kunt gaan, dan zou dat wel handig zijn, of als het via internet niet lukt, dat je dan een melding krijgt dat je beter eerst kunt bellen ofzo.

Kortom, als je dit vaak hebt en de weg weet is het prima op te lossen, maar ik heb dit niet vaak en dan blijkt dat het voor mij onduidelijk is welke weg te bewandelen. That's all.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 03 apr 2014, 23:16

Kunnen we van dit soort succesvolle verhalen geen verzamel-sticky maken of is dat er al.

Plaats reactie