Gebruikte M5?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Daniel
'k heb hem nog niet gekocht hoorromo schreef:Roestende bouten in de velg..................................daar kan ik dus weer slecht tegen.........................![]()
Voor de rest mega power natuurlijk, maar het blijft een 5er, en das nou net niet mijn ding.
Uiteraard veel plezier er mee...........................

- Daniel
Wielen zullen wel te vaak gewisseld zijn.
Filmpje (25 MB, Quicktime) van een ritje van net met brak commentaar van mij
[/url]
Filmpje (25 MB, Quicktime) van een ritje van net met brak commentaar van mij

-
OnlineMartijnGizmo
- Bert ///M3
-
Daniel schreef:Zo, ik heb de M5 staan en mijn god wat een auto. Mijn 6 is niet bepaald traag maar dit is echt van een volledig andere orde. Als je een beetje leuk op het gas stampt zit je zo snel op hoogst illegale snelheden dat je denkt dat de HUD liegt. Daarbij is het ding ook nog eens vrij ruim, je kunt makkelijk passagiers meenemen en de kofferbak is groter dan bij een 6.
Je hebt er een stuk minder bekijks mee dan met een 6-serie maar dat vind ik niet direct een nadeel. Qua interieur is de 5 ook wat zakelijker en minder exclusief, maar dat zijn detailpunten.
Ik vind wel dat het lastig is om er een beetje langzaam mee te rijden (zeg maar dagelijks stadsverkeer), in de automaatstand is het allemaal nogal schokkerig en de gasrespons is traag.
Is dit de auto die ekris te koop staat??
die hebben ze al een tijdje staan.
Mooie kar maar zoals je zelf al schrijft SMG is het niet helemaal

- Daniel
Hehe
Ik weet het nog niet. Ik reed net naar huis in mijn eigen auto en ik heb toch niet het idee dat ik power mis. Ja ok, die A8 W12 die achter me zat kon ik niet losrijden maar verder is het alleen in jullie gezelschap dat ik het idee heb dat ik tekort kom. Wel heb ik het idee dat de M5 wat wendbaarder is en dan is er nog het praktische argument van 4-5 zitplaatsen en een grotere kofferbak.
Interieur van de 6 is mooier, qua uitrusting maakt het allemaal niks uit. Vaste kosten van de M5 zullen hoger zijn, zo ook verbruik. Dit specifieke exemplaar zou niet mijn eerste keuze zijn, hij is van binnen wel erg donker en somber. Eerst maar eens kijken waar de dealert mee op de proppen komt, en maandag rij ik nog in een nieuwe X5

Interieur van de 6 is mooier, qua uitrusting maakt het allemaal niks uit. Vaste kosten van de M5 zullen hoger zijn, zo ook verbruik. Dit specifieke exemplaar zou niet mijn eerste keuze zijn, hij is van binnen wel erg donker en somber. Eerst maar eens kijken waar de dealert mee op de proppen komt, en maandag rij ik nog in een nieuwe X5

- Joop
Volgende keer de camera iets hoger hangen, anders kan ik niet zien waar je rond rijdt
duurde even voordat ik doorhad waar je precies in de Keistad rondreed.
off topic
Op de Stichtse rotonde sneuvelen nu minder leerlingen dan in het verleden met die andere voorrangsregels, ik denk dat daar idd veel leerlingen gesneuveld zijn
on topic
Bedoel je overigens dat de M5 wendbaarder is dan die A8 of als de 6er/M6? Kan namelijk niet voorstellen dat de 5er korter draait dan de 6er.
Maar ik denk dat je er wel uit bent, dit wordt 'm gewoon, misschien een ander gebruikt M5-exemplaar maar geen X5.
Iig grote kans dat ik 'm wellicht nog eens zie.

off topic
Op de Stichtse rotonde sneuvelen nu minder leerlingen dan in het verleden met die andere voorrangsregels, ik denk dat daar idd veel leerlingen gesneuveld zijn
on topic
Bedoel je overigens dat de M5 wendbaarder is dan die A8 of als de 6er/M6? Kan namelijk niet voorstellen dat de 5er korter draait dan de 6er.
Maar ik denk dat je er wel uit bent, dit wordt 'm gewoon, misschien een ander gebruikt M5-exemplaar maar geen X5.
- RVV
Daniel schreef:HeheIk weet het nog niet. Ik reed net naar huis in mijn eigen auto en ik heb toch niet het idee dat ik power mis. Ja ok, die A8 W12 die achter me zat kon ik niet losrijden maar verder is het alleen in jullie gezelschap dat ik het idee heb dat ik tekort kom.
Zinnige opmerking Daniel, de grote verleiding van zo'n M5 zit hem in de immense power die hij bied als je daar maar een beetje gevoelig voor bent kun je al snel overstag gaan.
Maar de realiteit is dat je dagelijks 95% van ritjes in je 645ci genoeg hebt aan de helft van het vermogen. in een M5 is dat niet anders. Die powerknop in de M5 zal meestijds uitgeschakeld staan omdat de auto dan meer relax te rijden is. Voor die 5% dat je wilt knallen druk je de knop in. En voila je hebt 500pk.
Maar als zelfs Cor met zijn Corvette zegt dat power went, moet je wel realiseren dat het ook geld voor een M5.
645Ci heeft iets van 350pk toch ? M5 500pk ... die laatste 150pk komen pas op een ongelimiteerde autobahn tot zijn recht.
Wel iets om rekening mee te houden.
ondanks de misere met de M3 en het gevoel te hebben dat ik de vos ben in een vossenjacht kan ik nog steeds van de auto genieten, 343pk fantastisch, maar de 130i daarvoor had 265pk.. En zelfs nu na een jaar zeg ik dat die laatste plenty vermogen genoeg had om optimaal te kunnen genieten van de power.
Weet je wat je eigenlijk moet doen voordat je zo'n auto gaat kopen ? Een week of 2 zo'n ding huren. En na 2 weken weet je wat je wil. één proefritje verneukt altijd het rationele denken

-
OnlineMartijnGizmo
SaaiDaniel schreef:Wielen zullen wel te vaak gewisseld zijn.
Filmpje (25 MB, Quicktime) van een ritje van net met brak commentaar van mij[/url]

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Tristan schreef:Jezus, mierenneuker......romo schreef:Roestende bouten in de velg..................................daar kan ik dus weer slecht tegen.........................![]()
Ja ik weet het.........................ik ben nu eenmaal een detail neuker en meer dan kritisch, daar worden veel mensen moe van, maar ik verzeker je; ik word er beter van

Details maken het verschil......................................
- Daniel
Ik kon hem niet ophangen, ding zat vastgeklemd tussen de hoofdsteun en de rugleuning van de passagiersstoel. Die had ik wel wat hoger kunnen zetten bedacht ik later...Joop schreef:Volgende keer de camera iets hoger hangen, anders kan ik niet zien waar je rond rijdtduurde even voordat ik doorhad waar je precies in de Keistad rondreed.
Wendbaarder dan een 6-serie bedoel ik, in ieder geval wendbaarder dan de mijne. Een M5 in m-modus stuurt gewoon scherper dan mijn 6-serie in sportstand, althans, zo voelt het.on topic
Zeg dat niet te snel...als Ekris hem al lang heeft staan zit er waarschijnlijk wel wat ruimte in de prijs...dat kan helpen. Maar ik ben (nog) niet overtuigd.Maar ik denk dat je er wel uit bent, dit wordt 'm gewoon, misschien een ander gebruikt M5-exemplaar maar geen X5.
- Peter Tunissen
*stoorzender*
Mooie auto, zo'n M5, maar kijk eens hiernaar:
http://www.mobile.de/SIDOlKSTpmEWoOGBTX ... 1256808506&
140pk minder, maar ik zou het wel weten; de meest serieuze out of the box straatauto die BMW ooit op de markt gebracht heeft.
*rent weg voor alle E30 M3 fans*
*einde stoorzender*

Mooie auto, zo'n M5, maar kijk eens hiernaar:
http://www.mobile.de/SIDOlKSTpmEWoOGBTX ... 1256808506&
140pk minder, maar ik zou het wel weten; de meest serieuze out of the box straatauto die BMW ooit op de markt gebracht heeft.
*rent weg voor alle E30 M3 fans*
*einde stoorzender*

- romo
Helemaal mee eens......................................maar laat Andre het niet horen.......................Daniel schreef:Ik wil geen CSL. Ik heb wel eens gereden in die ex-Rafael van der Vaart-edition en 't is gewoon niet mijn soort auto. Ik zit er niet lekker in, bovendien veel te hardcore voor dagelijks gebruik.

-
[img:600:450]http://tweakers.net/ext/f/a35825d615e23 ... 9/full.jpg[/img]
Het ///M logo ontbreekt ook al! Het zullen toch geen replica's zijn?
Ik ken wel een Audi dealer hier in de buurt die onder de A-selectie auto's gewoon replica's naast de originele velgen monteert..

Ik ken wel een Audi dealer hier in de buurt die onder de A-selectie auto's gewoon replica's naast de originele velgen monteert..
-
Maurice Hoekstra schreef:[img:600:450]http://tweakers.net/ext/f/a35825d615e23 ... 9/full.jpg[/img]
oeioei ............. dit word een herhaling van het GUMMEN draadje