Gebruikte M5?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Daniel

Gebruikte M5?

Bericht door Daniel » 25 apr 2007, 11:15

Vanwege het feit dat ik in de loop van dit jaar mijn 6-serie wil vervangen door iets praktischers ben ik een beetje aan het rondkijken naar een gebruikte M5. Minder power dan nu kan natuurlijk niet ;)
Een nieuwe is me veel te duur, maar exemplaren van 2005 (wat een jaar nieuwer is dan mijn huidige 6-serie) beginnen op een redelijk prijsniveau te komen. Ekris heeft o.a. twee zwarte staan met rond de 70k achter de kiezen, helemaal volgeladen met opties voor minder dan 90 mille. Veel geld maar met wat inruil en pijpwerk van de dealer te doen. Qua verzekering is het nauwelijks duurder dan mijn 6-serie omdat de nieuwprijs niet veel verschilt.

Wat zijn dingen waar je op moet letten? Ik weet dat de SMG-bak in bepaalde gevallen storingsgevoelig is maar ik zou hem sowieso uit de Huisselectie nemen dus dan ben je in ieder geval twee jaar gedekt. Zijn er nog andere zaken?

Fabian

Bericht door Fabian » 25 apr 2007, 11:29

Op gummen.org zijn daar genoeg draadjes over te vinden :roll:

Succes met zoeken 8)

Tom

Bericht door Tom » 25 apr 2007, 11:31

Beetje offtopic maar als het doorgaat is dat wel supergaaf!!! M5 is echt een topauto, past ook goed bij je vind ik :)

Tom

Bericht door Tom » 25 apr 2007, 11:35

Fabian heeft het over dit topic:
http://www.gummen.org/newforum/forum_me ... 6&view=all

Conclusie van die 830 posts:

Iemand van gummen.org had een M5 uit de huisselectie heeft gekocht. Echter blijkt deze auto herkend te worden door gummers, deze auto was als slet gebruikt door BMW Nederland bij evenementen en door alle autobladen.

Na de aankoop (op papier onder wat voorwaarden) kwamen er in dat topic tig foto's naar boven waar die auto o.a. full lock driftend opstond. Gekocht bij van BMW van Poelgeest. Verkoper had dit alles voor zich gehouden, ondanks dat die persoon al jaren daar klant was voor BMW's. De koop was na die foto's en artikelen ongedaan gemaakt.

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 25 apr 2007, 11:35

Z4M Coupe geen optie? http://www.debeier.nl/asp/pagina.asp?su ... volgnr=517

Er zijn niet zo heel veel M5/6' en te koop zie ik bij de huisselectie!

Knot

Bericht door Knot » 25 apr 2007, 11:38

Z4M lekker praktisch.. ;)

Lekker Fabian, stereopost :)
Laatst gewijzigd door Knot op 25 apr 2007, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Fabian

Bericht door Fabian » 25 apr 2007, 11:38

Was van de week bij Bert Story in Den Bosch, daar stond en mooie zilvere E60 met lichtgrijs interieur te koop in de Huisselectie. Zag er gaaf uit....
Laatst gewijzigd door Fabian op 25 apr 2007, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 25 apr 2007, 11:38

Tom schreef:Fabian heeft het over dit topic:
http://www.gummen.org/newforum/forum_me ... 6&view=all

Conclusie van die 830 posts:

Iemand van gummen.org had een M5 uit de huisselectie heeft gekocht. Echter blijkt deze auto herkend te worden door gummers, deze auto was als slet gebruikt door BMW Nederland bij evenementen en door alle autobladen.

Na de aankoop (op papier onder wat voorwaarden) kwamen er in dat topic tig foto's naar boven waar die auto o.a. full lock driftend opstond. Gekocht bij van BMW van Poelgeest. Verkoper had dit alles voor zich gehouden, ondanks dat die persoon al jaren daar klant was voor BMW's. De koop was na die foto's en artikelen ongedaan gemaakt.
Ik zag laats bij een BMW dealer in Belgie ook zo' n model staan. Zoiets durf ik echt niet te kopen evenals demowagens. MEt die dingen wordt gewoon niet normaal gereden. Heeft een dealer eigelijk meldingsplicht daarover, en wat zijn je rechten als je wagen op fotos ziet waar deze abnormaal bereden wordt?

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 25 apr 2007, 11:48

Vergeet dat gummen verhaal...als je garantie op een auto hebt dan maakt het verleden niet zoveel uit (behalve schade dan he...)...ik vraag meestal of er WEL hard mee gereden is...want als dan alles heel blijft, is de kans groot dat het met jouw rijstijl OOK heel blijft.....just my .02 :mrgreen:

Ik weet niet welke BMW dealer je "huisdealer" is, maar als ik je een tip mag geven: ga eens kijken bij de Beier in Heerenveen. Als ik ergens een M zou halen is het daar wel (mijn E39 M5 komt er ook vandaan....)....en de inruil is GOED !!! ...

Waar je op moet letten: GARANTIE...je 645i netjes inruilen....en GAS erop :mrgreen: ....oh ja....en dan NOG beter op flitsers letten....

Daniel

Bericht door Daniel » 25 apr 2007, 12:04

Ben klant bij Ekris, en qua verkoop is dat een hele nette tent, die draaien me geen loer (Femme is er ook klant, als ze het bij één van ons verzieken gaan ze dat wel merken) Werkplaats laat wel eens een steekje vallen, da's het enige.

Dat van die kentekens checken of het geen persdemo is is wel een goede tip, de Cayman S waar ik laatst bij Pon in reed was ook de persdemo. Exact die auto was door Autoweek een paar weken eerder ingezet voor een circuitdag. No way dat je daar dan het volle pond voor gaat betalen (mocht iemand trouwens nog interesse hebben in een donkerblauwe Boxster met kenteken 79-TX-TX, onderhandel er nieuwe achterbanden bij :twisted: )

De Beier wil ik ook wel eens gaan kijken als ze een goede in de aanbieding hebben. De M5 die ze nu hebben is wel aardig maar crap wat een interieurkleur:
[img:400:300]http://bmw.akris.nl/img_huissel/rescaled/29RRKJ_2.JPG[/img]

Die zilveren bij Bert Story is inderdaad erg mooi (vind hem in zilver eigenlijk mooier dan in zwart) maar die kost nog 96 mille (wel weinig kms) en dat vind ik te veel.

Op zich heb ik niet veel haast, de tijd werkt natuurlijk in mijn voordeel (een M5 schrijft nu harder af dan mijn 645)

GTRene

Bericht door GTRene » 25 apr 2007, 12:12

De M5 lijkt me opzich een mooie keuze, en met de garantie erbij voor 2 jaar redelijk save te doen, binnen die tijd gewoon weer inruilen voor de dan al 2 jaar op de markt zijnde M5 touring, zag die op de openingsdag bij Smudde Enschede en ziet er goed uit! in the leak of RS4en RS2 stations...asfalt brenners :twisted:
[img:800:457]http://www.automotorsport.se/bigpix/200 ... t_stor.jpg[/img]

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 25 apr 2007, 12:13

Kleurstelling van het interieur is bij sommige auto's erg DRAMATISCH...klopt....vind zelf ook maar een paar kleuren met het bijpassende interieur echt de moeite waard....al het andere is het net niet....
GOOD LUCK !

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 25 apr 2007, 14:33

misschien in de dealer waarbij je je huidige auto hebt gekocht wel bereid om voor je te zoeken!

Fabian

Bericht door Fabian » 25 apr 2007, 14:50

BBVW schreef:misschien in de dealer waarbij je je huidige auto hebt gekocht wel bereid om voor je te zoeken!
beetje dealer doet inderdaad zn best om zn klant te behouden (zeker in deze prijsklasse)!

Joop

Bericht door Joop » 25 apr 2007, 15:44

Ben ook klant bij Ekris (V'daal) maar heb tot nu toe geen klagen over de service en welwillendheid om je te helpen. Lijkt me niet dat ze je een loer draaien als je serieus in de race bent om een M5 te kopen.

Met een huisselectie M5 kun je denk ik ook niet echt een miskoop doen. Een M-wagen blijft natuurlijk iets gevoeligere techniek aan boord hebben als de rest van het BMW-wagenpark maar dit moet dan ook ruimschoots gedekt zijn door de 2jaar HS-garantie.

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 25 apr 2007, 16:42

verschil is ook dat als dealers elkaar onderling bellen je heel snel de geschiendenis van de auto hoort. Zeperds als een ex-pers auto zul je dan dus niet zo snel tegenkomen.

jacobt

Bericht door jacobt » 25 apr 2007, 21:16

Ben het helemaal niet eens met fast eddie, KOOP NOOIT EEN AUTO BIJ DE BEIER. M of geen M, zelfs geen fiets kopen daar.
Ik ben er opgelicht en bleek niet de enige te zijn, en de verkopers gaan zich dan agresief en vijandig gedragen.
Op dat moment lijken het meer pooiers dan auto verkopers.
Er is ook een rechtzaak tegen de beier geweest, heeft uitgebreid in de Friese kranten gestaan, die zaak gaf ook precies aan hoe die hufters te werk gaan.

Rein

Bericht door Rein » 25 apr 2007, 21:20

Ik heb ook 2 mensen hier in de straat die speciaal naar leeuwarden rijden om daar naar de dealer te gaan, ipv naar de beier. Die hebben er ook niet echt goede ervaringen mee gehad. Maar dat is inmiddels al een paar jaar terug (5 a 10) best kans dat het nu verbeterd is, als ik de verhalen hier zo hoor.

jacobt

Bericht door jacobt » 25 apr 2007, 21:33

Echt niks verbeterd, misschien alleen als je geen problemen hebt en niet terug komt voor iets wat niet bevalt en toch dik betaald hebt, maar anders is het niet best daar.

Wie vet betaald en nooit zeurt is natuurlijk de perfecte klant en daar wordt heel aardig tegen gedaan. Totdat je wel eens wat hebt, dan ben je gelijk een zeur piet tot veel erger. Dan wordt er tijdens moeilijke telefoon gesprekken gewoon de telefoon erop gesmeten in de garantie periode, en dat is nog niks................

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 25 apr 2007, 23:27

Tsja, het typische probleem waar elke ondernemer mee te maken krijgt; tegenover 99 tevreden klanten gaat het altijd wel eens iets mis bij iemand en met wat pech heb je een ontevreden klant.
Op zich zegt het wel wat dat ze een grote dealer zijn (geworden), als de verhouding 99 ontevreden klanten en 1 tevreden klant was geweest, zou ze dat niet zomaar gelukt zijn.

Maar misschien handig om even (liefst zonder scheldwoorden ;)) uit te leggen waarom je niet tevreden over ze bent?
Dan heeft de rest van het forum er misschien ook nog wat aan. :)

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 25 apr 2007, 23:43

@Jacobt: zolang die verhalen NIET gaan over iemand die een keer een ventieldopje verloren is en toevallig de garage geen dopje op voorraad had...en vervolgens ZWAAR teleurgesteld zijn in die garage....dan vind ik persoonlijk dat je inderdaad gelijk zou kunnen hebben...

Ik had het ook gehad met BMW dealers...dat mag je best weten....heb er VEEL te veel gezien en "we bellen u als de auto klaar is" wilde ik al helemaal niet meer horen....
Nu met mijn huidige fun-auto: so far so good...en heb geen idee hoe lang ik deze auto zal houden....

Tom

Bericht door Tom » 25 apr 2007, 23:45

Loze berichten zonder argumentatie heeft niemand wat aan.
Verder kun je natuurlijk naar de importeur of desnoods rechter stappen als je het er niet mee eens bent. Tenzij er geen afspraken op papier stonden, maar kan me dat niet voorstellen bij een huisselectie BMW.

RVV

Bericht door RVV » 25 apr 2007, 23:56

Mijn eerste reactie was direct om je bericht te verwijderen, maar bij nader inzien doe ik dat niet. Mede om opmerkingen als vriendjespolitiek bij de beier, forummod blalblalba te voorkomen. Dus daarom een reactie van mij als persoon en niet als moderator van DF.

jacobT forumbezoekers zoals jij verliezen heel snel mijn respect als ze zonder onderbouwd verhaal met modder beginnen te smijten richting bedrijven waar ze 'vermeend' een aanvaring mee hebben gehad.

Persoonlijk vind ik het schandalig en alle fatsoensnormen overschrijdend om krachttermen als pooiers, hufters, en oplichters te gebruiken. Dit lijkt mij onder het kopje smaad en laster te plaatsen.

Lees overigens net op internet dat Maurice de Hond wegens smaad en laster tegen de klusjesman 120000 euro schadevergoeding moet betalen :twisted: http://www.bnr.nl/ShowANPNieuwsArtikel. ... d&id=88325

Rein

Bericht door Rein » 25 apr 2007, 23:59

De verhalen (2x)die ik heb gehoord gingen over dat als je daar binnenstapte in een spijkerbroek dat je dan niet gezien wordt als een echte klant. Terwijl je wel in bent voor een nieuwe BMW. Vervolgens zijn ze naar een andere BMW dealer geweest en daar werden ze keurig geholpen. Maar dit is al 10 jaar terug, misschien is het verbeterd!? Sinds die tijd zijn ze er niet meer geweest volgens mij.

Joop

Bericht door Joop » 26 apr 2007, 00:05

Laatste keer dat ik bij de Beier was (voor de 130i M-sport van Rico), ook gewoon met een spijkerbroek binnengelopen hoor, niks geen problemen.
Verhalen worden vaker dikker aangezet.

En de meeste dealers hebben in het verleden idd zo gereageerd. Dit was ook bij Ekris het geval in het verleden. Daar zijn ze tot op heden wel van terug gekomen. Er valt immers meer te halen bij iemand in een spijkerbroek dan bij iemand in een 3-delig pak. Dit hebben ze alleen nog niet bij de Mercedes dealers door geloof ik, maar dat is mijn persoonlijke ervaring.

Plaats reactie