X10 Besteld! Ik heb vandaag nog wat reviews gelezen en die zijn inderdaad lovend. Wellicht heb ik nog wat vragen over het gebruik tzt, maar dat komt wel...Ik ben benieuwd!Michele schreef: En wil je echt een geweldig ding voor het geld, scoor dan een van de laatste Fuji X10 modellen bij Kamera-Express voor 250 euro. Niet echt point & shoot, wel een GEWELDIGE compactcamera. Uitlopend model ivm de X20 (en binnenkort vermoedelijk de X30)
Fotografie
- ///Joost
Re: Fotografie
- Michele
Gefelicteerd!I Schiterende camera in low-light situaties. Ik heb er eentje gehad en was er erg tevreden over. Heb 'm alleen weer verkocht omdat ik toch de X-E1 wilde hebben ivm wisseloptiek en een echte multifunctionele zoeker. Was 'm binnen twee dagen kwijt voor 5 tientjes minder dan de nieuwprijs...
- ///Joost
Eerste probleempje dient zich al aan. De camera werkte goed op het intern geheugen, maar dat was met 5 foto's vol, dus vandaag een SD kaartje gehaald bij MyCom (8 GB, Class 4). Nou werkt de camera dus niet met die SD kaart. Hij geeft keurig aan dat er 1588 foto's nog op kunnen, maar na de focus, dus als ik doordruk, gebeurt er niets. Hij 'schrijft' de foto niet en ik hoor ook geen klikgeluid.Michele schreef:Gefelicteerd!I Schiterende camera in low-light situaties. Ik heb er eentje gehad en was er erg tevreden over. Heb 'm alleen weer verkocht omdat ik toch de X-E1 wilde hebben ivm wisseloptiek en een echte multifunctionele zoeker. Was 'm binnen twee dagen kwijt voor 5 tientjes minder dan de nieuwprijs...
Meerdere malen geformateerd (op de camera en ook een keer op de computer) maar niets helpt. Het rare is dus ik krijg geen enkele error (SD kaartje locken geeft de camera wel netjes aan), maar ik kan geen foto's nemen. SD kaartje eruit, en alles werkt als vanouds. Echt weird. Misschien even terug naar MyCom om de camera te testen op een andere kaart?
-
allen
Watvoor merk? Die huismerk geheugenkaartjes kun je sowieso beter laten voor wat het is. Gewoon iets als een sandisk of lexar moet doorgaans wel werken.
-
Xave30
Prachtig Michele!
Michele schreef:Zes jonge blote Nederlandse meisjes:
- ///Joost
Is inderdaad huismerk volgens mij, dus ik ga morgen even terug. Ik mag hopen dat het niet het toestel is, maar dat lijkt me sterk.allen schreef:Watvoor merk? Die huismerk geheugenkaartjes kun je sowieso beter laten voor wat het is. Gewoon iets als een sandisk of lexar moet doorgaans wel werken.
- Michele
Vaag. Formatteren moet overigens sowieso ALTIJD in de camera, dus niet op de computer, maar in principe moet een 8GB kaartje geen probleem zijn. Even een hele lompe vraag: heb je de gebruiksaanwijzing helemaal gelezen en de camera doorgenomen aan de hand van die bruksanvisnig? Je moet namelijk bij mijn weten eerst de accu geheel opladen en ook het interne geheugen formatteren voordat alles werkt zoals het hoort.
Maar in principe verwacht ik dat het aan het kaartje ligt eigenlijk... gewoon dat b-kaartje weer inleveren en een 16 GB Sandisk halen voor 4 euro meer...
Maar in principe verwacht ik dat het aan het kaartje ligt eigenlijk... gewoon dat b-kaartje weer inleveren en een 16 GB Sandisk halen voor 4 euro meer...
- ///Joost
Is inderdaad erg vaag. Ik heb inderdaad in eerste instantie op de camera geformatteerd (maar later ook nog eens op de desktop omdat ik niet begreep wat er mis was, daarna wederom meerdere malen op de camera). Accu is eerst volledig opgeladen zoals in de gebruiksaanwijzing. Kaartje wordt ook gewoon door de computer herkend.
Ik weet niet, zal morgen wel eens kijken wat er loos is.
Ik weet niet, zal morgen wel eens kijken wat er loos is.
-
allen
Ik weet wel 99,9% zeker dat het je geheugenkaart is.
Geen flauw idee meer of dit voor of na de jaarwisseling is geweest, maar ben niet eerder aan ontwikkelen toegekomen.

LeicaM 654-Edit.jpg - Under Attack by Tookaphotoof, on Flickr
Geen flauw idee meer of dit voor of na de jaarwisseling is geweest, maar ben niet eerder aan ontwikkelen toegekomen.
LeicaM 654-Edit.jpg - Under Attack by Tookaphotoof, on Flickr
- ///Joost
Ook met een Lexar kaartje geprobeerd en exact hetzelfde probleem.allen schreef:Ik weet wel 99,9% zeker dat het je geheugenkaart is.
-
allen
Apart Joost, maar gelukkig is KE niet de moeilijkste, dus kun je voor het einde van de week alweer fotograferen. 
- ///Joost
Ja, echt heel vreemd. Nou ja, ik heb ze gebeld en verteld dat ik hier met een hoogzwangere vrouw zit...of ze even vaart kunnen maken.
Alle vertrouwen dat het goed komt.
- Robin Hartog
Leuke pics allemaal weer. Ik moet echt meer doen met fotografie.. In de UAE heb ik welgeteld 1 leuke foto kunnen knippen...

-
allen
Ik heb het even voor je aangepast, want dat feitelijk betekent het dat je gewoon niet hebt gekeken of teveel hebt gefeest.Robin Hartog schreef: In de UAE heb ik welgeteld 1 leuke foto geknipt...[/img]
- Robin Hartog
Zoals ik het hebt getypt klopt jouw bewering (de laatste) nog steeds hoor.allen schreef:Ik heb het even voor je aangepast, want dat feitelijk betekent het dat je gewoon niet hebt gekeken of teveel hebt gefeest.Robin Hartog schreef: In de UAE heb ik welgeteld 1 leuke foto geknipt...[/img]
- ///Joost
Ik heb inmiddels erg snel een andere camera gekregen en deze doet het wel perfect. Kudo's voor KE voor de service!allen schreef:Apart Joost, maar gelukkig is KE niet de moeilijkste, dus kun je voor het einde van de week alweer fotograferen.
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
http://www.vanvoordeel.nl/aanbieding/be ... 4163720193" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik dat eerder had gezien, had ik er 10 gekocht
Als ik dat eerder had gezien, had ik er 10 gekocht
-
ErikS
Foutje bedankt...?!
tehering.
tehering.
- Archiebald
Wat doe je als je je voorbereid op je nachtdiensten? Juist, met je camera op stap om wat foto's van je auto te maken...
Wat vinden jullie ervan??
1#

2#

3#

Komt die hierboven je bekend voor? Dat kan kloppen, deze maakte ik in 2008:

4#

5#

6#

7#

Wat vinden jullie ervan??
1#

2#

3#

Komt die hierboven je bekend voor? Dat kan kloppen, deze maakte ik in 2008:

4#

5#

6#

7#

- ///Joost
Wat voor instellingen gebruikte je hier? Ik ben een beetje met mijn nieuwe camera aan het uitproberen, maar ik vind het nog even lastig om te achterhalen welke instellingen ik wanneer moet toepassen...
- Archiebald
Joost, dat verschilt per foto. Wel of geen flitser etc... Maar als voorbeeld foto nr2:
Canon 50D
50mm (plastic fantastic)
ISO 125
2.5sec
F5.6
+ Externe, remote, flits linksvoor de auto
Wat ik meestal doe als ik ergens kom gok ik wat instellingen. Zo van... Ik wil de achtergrond onscherp dus een groot diafragma (laag getal). Zeg 2.2. 't Liefste een lage ISO, 125 b.v en dan ga ik met de sluitertijd spelen. Gewoon goed naar je histogram kijken
Laat je niet misleiden door je schermpje. Wat er daar (te) donker/licht uitziet kan een prima foto zijn op de computer. (ivm met tegenlicht e.d buiten)....
Canon 50D
50mm (plastic fantastic)
ISO 125
2.5sec
F5.6
+ Externe, remote, flits linksvoor de auto
Wat ik meestal doe als ik ergens kom gok ik wat instellingen. Zo van... Ik wil de achtergrond onscherp dus een groot diafragma (laag getal). Zeg 2.2. 't Liefste een lage ISO, 125 b.v en dan ga ik met de sluitertijd spelen. Gewoon goed naar je histogram kijken
- ///Joost
Bedankt. Goede adviezen. Top! 
- markk
Iemand ervaring met een Wacom 13HD Cintiq Companion (Windows 8 Pro version) ?
https://store.wacom.com/us/en/product/DTHW1300H" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan niet voor "artist" work. Maar foto werk. Dus Lightroom, Photoshop, Photomatix, etc.
Zaterdag op Professional Imaging even mee lopen spelen. Erg cool ding met hoog "hebbuh" gehalte.
Misschien heb je meer aan een Wacom 24HD touch monitor, maar die kan je weer niet meenemen. En beide, pfff daar koop je gewoon een auto voor...
Mark.
https://store.wacom.com/us/en/product/DTHW1300H" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan niet voor "artist" work. Maar foto werk. Dus Lightroom, Photoshop, Photomatix, etc.
Zaterdag op Professional Imaging even mee lopen spelen. Erg cool ding met hoog "hebbuh" gehalte.
Misschien heb je meer aan een Wacom 24HD touch monitor, maar die kan je weer niet meenemen. En beide, pfff daar koop je gewoon een auto voor...
Mark.
- markk
Dagje Nurburgring. Voor de verandering eens niet de hele dag lopen fotograferen.
Maar goed, bloed kruipt waar het niet gaan kan. Paar shots met de 500mm gemaakt.
[1]

[2]

[3]

Mark.
Maar goed, bloed kruipt waar het niet gaan kan. Paar shots met de 500mm gemaakt.
[1]

[2]

[3]

Mark.
- Michele
Ervaring met 13 inch niet, wel de 24 een keer uitgebreid getest en dat beviel prima. Beetje duur alleen.markk schreef:Iemand ervaring met een Wacom 13HD Cintiq Companion (Windows 8 Pro version) ?
Mark.
Probleem met de 13 inch is naar mijn mening dat ie wat (te?) klein is voor fotobewerking.