
Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 2012 Porsche Cayman 981
HANDBAK! 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 2012 Porsche Cayman 981
gaaf, in elk geval boven de S te prefereren
niet dat er een super verschil is maar net wat stoerder, lijkt ook net iets lager?
verder wel gaaf met dat alcantara en rode sticksel


niet dat er een super verschil is maar net wat stoerder, lijkt ook net iets lager?
verder wel gaaf met dat alcantara en rode sticksel
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 2012 Porsche Cayman 981
zou ook sowieso voor>
ah, ja dus -10mm
gaan.SPORT knop + Sport Chrono Pakket
Het standaard Sport Chrono Pakket biedt naast een digitale en analoge stopwatch voor het meten van rondetijden, ook een nog sportievere afstelling van onderstel, motor en versnellingsbak. De SPORT PLUS knop zorgt voor een strakkere demping en directer insturen. Kortom: voor een bijzonder puur rijgevoel.
Een ander onderdeel van het Sport Chrono Pakket en te bedienen via de SPORT of SPORT PLUS knop zijn de dynamische versnellingsbaksteunen. Ze minimaliseren de voelbare trillingen en vibraties van de aandrijflijn, vooral die van de motor. Voor sportieve performance in bochten – en nog meer comfort.
ah, ja dus -10mm
verder is die met pdk een stuk goedkoper dan de handbak en met sportchrone zo op papier althans, iets sneller en zuiniger>Porsche Active Suspension Management (PASM)
Standaard aan boord: PASM – een elektronisch systeem voor de verstelling van de schokdempers. Afhankelijk van rijstijl en rijsituatie regelt het de dempingskracht. Er is keuze uit 2 programma´s: in de stand Normaal is de demping sportief-comfortabel, in de stand Sport sportief-stug. Bovendien is de carrosserie 10 mm verlaagd ten opzichte van de Cayman S.
http://www.porsche.com/netherlands/nl/m ... sandspecs/" onclick="window.open(this.href);return false;Acceleratie 0-100 km/h 4,9 s pdk= 4,8 s (4,6 s met Sport Chrono Pakket)
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Gaaf! Echt iets voor Romo. 

- glnk
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Ik zou lekker voor de handbak gaan. In de PDK-bak zitten nog steeds bugs waardoor die niet altijd doet wat je als bestuurder wilt. Bij de 991 GT3 is het al iets beter.
- Tristan
- Berichten: 13436
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Bugs? Heb die klacht eigenlijk nog nooit gehoord?glnk schreef:Ik zou lekker voor de handbak gaan. In de PDK-bak zitten nog steeds bugs waardoor die niet altijd doet wat je als bestuurder wilt. Bij de 991 GT3 is het al iets beter.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Speel jij niet dezelfde computer spelletjes?Tristan schreef:Bugs? Heb die klacht eigenlijk nog nooit gehoord?glnk schreef:Ik zou lekker voor de handbak gaan. In de PDK-bak zitten nog steeds bugs waardoor die niet altijd doet wat je als bestuurder wilt. Bij de 991 GT3 is het al iets beter.






- glnk
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Het komt erop neer dat het een software hell is. Throttle lag, inkakkende rpms etc. Het heeft leeft zijn eigen leven.
Hier een voorbeeld in een nieuwe 991:
Hier een voorbeeld in een nieuwe 991:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 2012 Porsche Cayman 981
2012 en 991...
ondertussen en of later kun je dat updaten wellicht, dus zie niet zo'n probleem.



http://www.autoweek.nl/nieuws/27403/off ... rm=a_33431" onclick="window.open(this.href);return false;

ondertussen en of later kun je dat updaten wellicht, dus zie niet zo'n probleem.
http://www.autoweek.nl/nieuws/27403/off ... rm=a_33431" onclick="window.open(this.href);return false;
wellicht komt er dan in 2015 nog een meer hardcore ST versie of CS of RS oid, kan zat.Goedkoper met PDK
De topversies onderscheiden zich met een onafhankelijke voorwielophanging, aangepaste achterwielophanging, zwarte behuizing van de bixenonkoplampen met het Porsche Dynamic Light System (PDLS) en matzwart belettering van de andere versies uit de respectievelijke gamma's.
De GTS-versies hebben bovendien 20-inch lichtmetaal. Verder zijn er sportstoelen en een met leer bekleed interieur. Alcantara afwerkingsdetails maken het sportieve feestje af.
De auto's komen in mei op de markt. De Boxster GTS kost met PDK-transmissie 88.900 euro, met handbak is dit 93.122 euro. Voor de Cayman GTS komt de prijs uit op 92.800 euro met PDK-automaat en 96.022 euro met handbak. Deze opvallende prijsverschillen zijn een rechtstreeks gevolg van de lagere CO2-uitstoot van de automatisch geschakelde versies.
GTS staat voor Gran Turismo Sport. Het verwijst naar de 904 Carrera GTS uit 1963. Meer recentelijk zijn er ook GTS-versies van de vorige 911, de Cayenne en de Panamera geïntroduceerd.

- glnk
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Ja want een Cayman heeft natuurlijk een eigen ontwikkelde PDK bak.GTRene schreef:2012 en 991...
ondertussen en of later kun je dat updaten wellicht, dus zie niet zo'n probleem.

Ik heb nog gene Cayman GTS kunnen proefrijden maar ik laat het je weten zodra ik dit heb gedaan!
- romo
- Berichten: 27095
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Heerlijk apparaat
Binnenkort maar eens even de dealert polsen

Binnenkort maar eens even de dealert polsen

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Misschien kun je samen met Gink gaan. 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 2012 Porsche Cayman 981
@Romo, leuke gedachte
als je trouwens dat wat ik heb gedropt @9:36 goed leest lijkt het me dat je hem aardig stevig in kan stellen met die sport chrono optie.
sport plus en nog wat incl de al -10 verlaging e.d. denk ik dat het best nog wel eens een leuk karretje kan zijn, niet te hardcore maar wel sportief gevoel zodat het niet te veel GT voelt zeg maar, dus een leuke 'weekend' toy or fun ride apparaat


als je trouwens dat wat ik heb gedropt @9:36 goed leest lijkt het me dat je hem aardig stevig in kan stellen met die sport chrono optie.
sport plus en nog wat incl de al -10 verlaging e.d. denk ik dat het best nog wel eens een leuk karretje kan zijn, niet te hardcore maar wel sportief gevoel zodat het niet te veel GT voelt zeg maar, dus een leuke 'weekend' toy or fun ride apparaat

nah, alles bij elkaar klinkt dat zo best goed, tevens een mooier interieur (niet zo kil/glad) mmm kom maar opDe SPORT PLUS knop zorgt voor een strakkere demping en directer insturen. Kortom: voor een bijzonder puur rijgevoel.

- romo
- Berichten: 27095
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Die kleur is PRON.........."karmijn rood" voor het eerst op een Cayman, TJEZUS NOG AAN TOE
Net de configurator al dol gedraaid
Ik zie dat dat alcantara met rood stiksel alleen kan met een rode toerenteller..........das dan weer minder, in zwart aub met rode tellernaalden.
Verder zitten alle rijders opties d`r op; PASM, SCP, PTV, PDLS..........nog wat geneuzel her en der als extra aanvinken..............en komt u maar...........


Net de configurator al dol gedraaid


Ik zie dat dat alcantara met rood stiksel alleen kan met een rode toerenteller..........das dan weer minder, in zwart aub met rode tellernaalden.
Verder zitten alle rijders opties d`r op; PASM, SCP, PTV, PDLS..........nog wat geneuzel her en der als extra aanvinken..............en komt u maar...........


- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Ik denk dat Porsche wel wat kan regelen voor je inzake die rode toerenteller icm een order voor een GTS hoor Romoromo schreef:Die kleur is PRON.........."karmijn rood" voor het eerst op een Cayman, TJEZUS NOG AAN TOE![]()
Net de configurator al dol gedraaid![]()
![]()
Ik zie dat dat alcantara met rood stiksel alleen kan met een rode toerenteller..........das dan weer minder, in zwart aub met rode tellernaalden.
Verder zitten alle rijders opties d`r op; PASM, SCP, PTV, PDLS..........nog wat geneuzel her en der en komt u maar...........![]()

Wel ultiem gaaf. Eens spelen met die configurator. Geel...

- glnk
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Wat ben jij een kinderachtig ventje zeg. Elke keer als je reageert maak jij jezelf weer belachelijkPetrolhead Tom schreef:Misschien kun je samen met Gink gaan.

Karmijn rood lijkt echt een superkleur. Heeft wel wat weg van Alfa rood.
- romo
- Berichten: 27095
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Correctie mijnerzijds; PTV is NIET standaard, zoal ik abusievelijk hierboven vermeldde 

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Ja ja ja ga jij maar lekker met 1 op 16 terug van 200 naar 0 en dan nog eens.glnk schreef:Wat ben jij een kinderachtig ventje zeg. Elke keer als je reageert maak jij jezelf weer belachelijkPetrolhead Tom schreef:Misschien kun je samen met Gink gaan.
Karmijn rood lijkt echt een superkleur. Heeft wel wat weg van Alfa rood.









- Joop
- Berichten: 9071
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Dit is wel de heerlijkste versie hoor...
...en erg lekker in dit rood!

...en erg lekker in dit rood!
- romo
- Berichten: 27095
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012 Porsche Cayman 981
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... man__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Snel nog een keer zo`n 6 pitter atmo dan maar..............
Snel nog een keer zo`n 6 pitter atmo dan maar..............

- tuurgtt
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
- Auto: M140i
- Locatie: Headvillage
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Ja dat begrijp ik best.romo schreef:http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... man__.html
Snel nog een keer zo`n 6 pitter atmo dan maar..............
Maar toch... Een basis Cayman met flat-four boxer-roffel (hopen op ongelijke lengte inlaatspruitstukken), pakembeet 300pk/400Nm, 1200kg en 50K vraagprijs?
Dat lijkt mij ook wel aardig. Maar dat zal het dan wel weer niet worden, net zo min als een echte Cayman RS..
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Heerlijk een 400 pk cayman, lichter sneller en meer koppel
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 03 mar 2014, 21:27
- Auto: 911 carrera, Macan S, 911SC
Re: 2012 Porsche Cayman 981
400 pk ....0 - 100 ink 3,5 sec.......300 km per uur....denk wel eens waar gaat dit over, bedoel hoe vaak kan ik hem echt door laten trekken in Nederland.....bijna nooit dus, in Duitsland deze week 245 aangetikt en heel eerlijk ik durf niet harder.....natuurlijk klinkt allemaal top maar kan je er echt wat mee, nee dus denk ik
Eerlijk gezegd is volgens mij 325 pk meeer dan genoeg......de rest klinkt mooi maar brengt niet veel meer. Kan je vertellen dat ik al heeel veeel smiles op mn gezicht heb gehad de afgelopen weken
Eerlijk gezegd is volgens mij 325 pk meeer dan genoeg......de rest klinkt mooi maar brengt niet veel meer. Kan je vertellen dat ik al heeel veeel smiles op mn gezicht heb gehad de afgelopen weken

- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Vermogen is nooit genoeg,
Daarnaast, als je gewicht kunt besparen, wordt de auto gewoon beter van.

Daarnaast, als je gewicht kunt besparen, wordt de auto gewoon beter van.
- Joy
- Berichten: 10882
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Zo een Cayman is juist mooi in balans met het vermogen wat ze nu hebben uit de 6-pitters. De gasrespons en het geluid is iets wat je kwijt raakt bij de overstap naar 4-cilinder turbo geblazen motoren. Met alle buizen, de intercooler en andere hardware kan ik me niet voorstellen dat het leeggewicht er veel op vooruit gaat. Blijft over het voordeel in uitstoot en eventuele aanschafprijs. Nou, yippie... 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: nielsdf en 5 gasten