Ik denk dat juist daar de kracht van DF zit, de drempel ligt iets hoger waardoor je er van uit gaan dat je mede coureurs van een net iets hoger niveau zijn dan bij bijvoorbeeld........ 'vrij rijden'glnk schreef:Ik ga 8 juli en/of 18 september de 2 uurs sessie doen. Jammer dat DF dat niet eerder/vaker 2 uurs sessies organiseert.
[20-03-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVI
- JWD
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 30 nov 2008, 00:53
- Locatie: Rotterdam
Re: [20-03-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVI
- Peter Tunissen
- Berichten: 8392
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Re: [20-03-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVI
Exact!JWD schreef:Ik denk dat juist daar de kracht van DF zit, de drempel ligt iets hoger waardoor je er van uit gaan dat je mede coureurs van een net iets hoger niveau zijn dan bij bijvoorbeeld........ 'vrij rijden'
- lida dijkstra
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 23:04
- Locatie: Hensbroek
Re: [20-03-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVI
Aiko en ik zijn er ook weer bij morgen.
- lida dijkstra
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 23:04
- Locatie: Hensbroek
Re: [20-03-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVI
Aiko en ik zijn er ook weer bij morgen.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: [20-03-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVI
Gezien de weersverwachtingen morgen denk ik dat ik morgen ook maar weer eens kom buurten. 
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: [20-03-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVI
Neem gerust van mij aan: je kunt met een standaard BMW/boot rustig meer dan een tank leeg rijden op Zandvoort of Assen (rustig = als in geprepareerde 3-series met ervaren bestuurders inhalend, he Peter
) zonder technische problemen als boven genoemd. En dan ook weer gewoon over de weg terug rijden!
Belangrijkste tips:
Ga niet voorzichtiger remmen als je fading voelt: altijd heel krachtig (en dus kort!)
Je hoeft niet uren achter elkaar te rijden. 40 min. op, 20 min. af houd je ook een dag vol, en is nog gezelliger en evt. leerzamer ook!
Belangrijkste tips:
Ga niet voorzichtiger remmen als je fading voelt: altijd heel krachtig (en dus kort!)
Je hoeft niet uren achter elkaar te rijden. 40 min. op, 20 min. af houd je ook een dag vol, en is nog gezelliger en evt. leerzamer ook!
- Knot
- Berichten: 40999
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: [20-03-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVI
Meer 20 min op incl outlap etc en 20 min afkoelen, in 30 min heb ik linksvoor gecupt en remmen de lak eraf 
- tuurgtt
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
- Auto: M140i
- Locatie: Headvillage
Re: [20-03-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVI
Was vanmorgen om kwart voor negen aanwezig.
Schitterend weer, en doodstil op de baan toen we een kwartier later ingeschreven en betaald hadden.
Vraag aan de marshal aan het eind van de pitstraat wanneer de baan open gaat.
"Die is al open hoor meneer".
Blimey.
Volgens mij waren er in de ochtend minder dan een handvol straatlegale auto's.
Naast mijn 323ti en Mr. Wolff z'n MX-5 alleen nog een MG gezien, verder alleen een rits 944's, een 968 en een Mk1 Cayman S (
), allen geheel in circuit-spec en ook niet bij te houden.
Heb niet veel in de weg gereden hoop ik, was toch erg rustig op de baan.
Toch wel 40 a 50 rondjes gedaan denk ik, compactje deed het zonder morren. Continu tijden tussen de 2:18 en 2:20, eigenlijk net zo snel als in mijn ex-Clio RS Cup.
M50 inlaat icm met 98 octaan fuel ging super, yellowstuff blokken zonder enkele fading.
Maar wel veel eerder remmen dan in de Clio Cup, die 4-pots Brembo's waren fenomenaal.
En die goedkope Kumho semi's hebben een stuk minder grip dan de Federals die ik daar onder had trouwens.
En met nog meer dan een kwartvolle tank had ik bij uitkomen van de snelle rechterbochten even geen benzinedruk meer. Compact-kwaaltje?
Peter weer bedankt, was weer top. Maar wat was nou die 25 euro, voor een lidmaatschap voor het hele jaar?
Schitterend weer, en doodstil op de baan toen we een kwartier later ingeschreven en betaald hadden.
Vraag aan de marshal aan het eind van de pitstraat wanneer de baan open gaat.
"Die is al open hoor meneer".
Blimey.
Volgens mij waren er in de ochtend minder dan een handvol straatlegale auto's.
Naast mijn 323ti en Mr. Wolff z'n MX-5 alleen nog een MG gezien, verder alleen een rits 944's, een 968 en een Mk1 Cayman S (
Heb niet veel in de weg gereden hoop ik, was toch erg rustig op de baan.
Toch wel 40 a 50 rondjes gedaan denk ik, compactje deed het zonder morren. Continu tijden tussen de 2:18 en 2:20, eigenlijk net zo snel als in mijn ex-Clio RS Cup.
M50 inlaat icm met 98 octaan fuel ging super, yellowstuff blokken zonder enkele fading.
Maar wel veel eerder remmen dan in de Clio Cup, die 4-pots Brembo's waren fenomenaal.
En die goedkope Kumho semi's hebben een stuk minder grip dan de Federals die ik daar onder had trouwens.
En met nog meer dan een kwartvolle tank had ik bij uitkomen van de snelle rechterbochten even geen benzinedruk meer. Compact-kwaaltje?
Peter weer bedankt, was weer top. Maar wat was nou die 25 euro, voor een lidmaatschap voor het hele jaar?
- lida dijkstra
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 23:04
- Locatie: Hensbroek
Re: [20-03-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVI
Het was weer gezellig vanmiddag. Heerlijk gereden ! 
-
hanske
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45
Re: [20-03-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVI
tuurgtt schreef:Maar wat was nou die 25 euro..................
Afkoop ballotagecommissie, geld niet voor iedereen!!!
- Peter Tunissen
- Berichten: 8392
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Re: [20-03-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVI
Ja, je bent nu lid van DFTrackdays en krijgt je lidmaatschapspasje binnenkort vanzelf thuis gestuurd.tuurgtt schreef:Peter weer bedankt, was weer top. Maar wat was nou die 25 euro, voor een lidmaatschap voor het hele jaar?
Als je dat een volgende keer meeneemt, hoef je ook geen vrijwaring meer te tekenen, maar ben je gewoon meteen ingeschreven!
- Knot
- Berichten: 40999
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: [20-03-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVI
Heb ik ook last van hoor, E36 kwaaltje.tuurgtt schreef: En die goedkope Kumho semi's hebben een stuk minder grip dan de Federals die ik daar onder had trouwens.
En met nog meer dan een kwartvolle tank had ik bij uitkomen van de snelle rechterbochten even geen benzinedruk meer. Compact-kwaaltje?
Maar op semi's is toch wel een 2m10 haalbaar (als het een 323ti is), ik doe 2m13 op straatbanden met een bomvolle (interieur/subwoofer etc) 328i.
- tuurgtt
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
- Auto: M140i
- Locatie: Headvillage
Re: [20-03-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVI
Okee Peter, thx!Peter Tunissen schreef:
Ja, je bent nu lid van DFTrackdays en krijgt je lidmaatschapspasje binnenkort vanzelf thuis gestuurd.
Heu... Ik ging in een Clio Cup op Federals ook al niet vlotter dan 2:19. Het is wel duidelijk dat hier een gebrek aan talent van de bestuurder aan ten grondslag ligt.Knot schreef: toch wel een 2m10 haalbaar (als het een 323ti is), ik doe 2m13 op straatbanden met een bomvolle (interieur/subwoofer etc) 328i.
Ik spaar nog steeds door voor een GT-R. Met wat lichte tuning - zeg 600pk - en wat wind mee maak zelfs ik dan een kleine kans op een 2:10...
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
Re: [20-03-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVI
Gisteren met de zwarte Z3 Coupe 2.8 gereden.
Eerst op Vredestein straatbanden en dan kom ik niet verder dan een 2.10,99
Toen op oude Dunlop slicks uit het downforce tijdperk en dan toch een 2.05,98 neergezet. Erg blij met hoe die auto stuurt. 2.8L motor loopt gewoon goed en de wegligging met het KW onderstel is erg goed te noemen.
Volgende keer eens wat gaan stoeien met andere afstellingen en bandenspanningen en kijken of we misschien de 2.04,xx kunnen gaan aantikken.
Eerst op Vredestein straatbanden en dan kom ik niet verder dan een 2.10,99
Toen op oude Dunlop slicks uit het downforce tijdperk en dan toch een 2.05,98 neergezet. Erg blij met hoe die auto stuurt. 2.8L motor loopt gewoon goed en de wegligging met het KW onderstel is erg goed te noemen.
Volgende keer eens wat gaan stoeien met andere afstellingen en bandenspanningen en kijken of we misschien de 2.04,xx kunnen gaan aantikken.
-
renzo vd wolff
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:00
Re: [20-03-2014] DF @ Zandvoort deel XXXVI
Ik was gisteren zo rond 14:15 aanwezig en moest f wachten tot 15:00 om daarna los te gaan.
Ik heb mooi even kunnen trainen voor aanstaande Time Attck
Nutkees nog een paar keer achter me aan gehad en ik kan wel wat lesjes lijnen rijden gebruiken
Maar desalnietemin, lekker rondgeknald met de P1 en 2:10 gereden.
Ter info, dit is de rijdende blokkade

Tot de volgend keer.
Renzo
Ik heb mooi even kunnen trainen voor aanstaande Time Attck
Nutkees nog een paar keer achter me aan gehad en ik kan wel wat lesjes lijnen rijden gebruiken
Maar desalnietemin, lekker rondgeknald met de P1 en 2:10 gereden.
Ter info, dit is de rijdende blokkade

Tot de volgend keer.
Renzo
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
