Ik kon niet echt iets vinden van de "Cup" uitvoering. Ik heb wel een lijst van de opties en prijzen maar daar staat volgens mij ook niets in van "Cup".
Deze Cup (1 van de in totaal 200 die zijn geleverd in Nederland en voorzien van TH kenteken) verkeert in absolute nieuwstaat,
Is het zo dat alle Cup 130i´s een TH kenteken hebben?
Sec gezien staat dat het 1 van de 200 is en dat de auto voorzien is van een TH in het kenteken, niet dat alle 200 een TH kenteken hebben. Zelf vind ik het een volkomen nutteloze zin in de advertentie. Ik heb ook TH in mijn kenteken, maar dat zegt toch niets?
Bij mij is het TJ-JH en ik weet nog steeds niet zeker of mijne een Cup uitvoering is of niet. Vandaar dat ik benieuwd was.
Het is idd maar net hoe je de zin leest.
Nieuwprijs was slechts 48K dus met al die opties was het gewoon een hele scherpe aanbieding. Arthur zijn ex Cup had TD op kenteken dus wat de verkoper nu ook wil met die TH en 200 stuks??
Zo'n aanbieding destijds gaat een eigen leven leiden alsof het nu nog een voordeel moet zijn blijkbaar. In de motor wereld is dat ook grappig, dan lees je bij een Suzuki GSXR600 dat het de exclusieve "Grand Prix" serie is. Nou dat zijn motoren die destijds op het circuit werden ingezet in de 600 Cup en later met die vermelding op kenteken kwamen Exclusief? Jazeker en vermoeid....
Ik hou al een tijdje het 130i aanbod in de gaten. Ik kom regelmatig exemplaren tegen met kilometerstanden boven de 200.000 km. it houdt me toch een beetje tegen, ondanks dat we zelf met "deze" auto zo'n 5.000km per jaar gaan rijden.
Zijn er slechte ervaringen met deze relatief hoge kilometerstanden? Is aankoop met deze standen af te raden ivm te verwachten kosten?
Tsja, ik heb wel het idee dat de modernere motoren minder sterk zijn dan de oude M52/M54.
Met mijn M52 nu 315.000km gereden waarvan de laatste ton veel trackday, drift, burnouts, en heleboel toerenbegrenzer en hoge temperaturen, ding loopt als een zonnetje.
Als de prijs maar goed is. De 6 cilinders kunnen best veel hebben. Alleen als je een 130i koopt met net geen 2 ton op de teller en hem na 2 jaar weer kwijt wil met iets meer dan 2 ton op de teller dan denk ik dat je aardig wat gaat afschrijven. Het is nog steeds een psychologische grens.
Neuh, google maar eens op N52 ticking noise... veel hebben het, sommigen best erg. Mijn Z4 hoorde je heel lichtjes. Is voor 1000-1500 euro op te lossen maar komt net zo hard weer terug een paar jaar later.
Dat de hydraulische klepstoters iets tikken is normaal bij de N52 en kan verder geen kwaad. De olie lekt weg bij de klepstoters (veertjes), noem het een ontwerpfout. Je kan het oplossen door een hele nieuwe cilinderkop te monteren maar zonder garantie dat het terug komt (vanaf 2009 (volgens mij) hebben ze een aanpassing gemaakt in het ontwerp). Zolang de olie er goed uit komt en de motor naar behoren presteert is er niets aan de hand.
Afgelopen weekend heb ik een Porsche Cayman uit 2011 gereden welke exact hetzelfde geluid maakte overigens. Zal ook wel hydraulische klepstoters hebben
Bij sommige is het luider dan anderen. Zie hier een Porsche Boxster (bouwjaar 2012). De auto is hier 1 jaar oud:
Het blijft een motor en die worden nou eenmaal niet van rubber gemaakt. Misschien is het een zoektocht naar de juiste olie. Ik heb tot nu toe Castrol Edge 5w30 en 0w40 gebruikt. Geen succes nog. Volgende keer misschien 10w40 proberen.