Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
- GTRene
Re: 2012 Porsche Cayman 981
voor een ieder weer een andere beleving, dit x van Burton, bovendien weet jij niet wat ik allemaal leesDownforce Hans schreef:Rene, dat heb je nu toch ongeveer wel drie triljoen keer gelezen dat dat ding super schakelt of niet.........beetje vragen naar de bekende weg............

ik kijk altijd plaatjes

-
- Auto: 911 carrera, Macan S, 911SC
Okee dan paar plaatjes.........als gezegd verschil is enorm auto voelt veel solider aan, geen kraakje geen piepje, ook niet over een drempel.....geluid is ook totaal anders, op de vorige had ik een sportuitlaat maar deze is zo veel mooier, zeker als je hem lekker doortrekt en dan flipperen 

- Bijlagen
-
- image.jpg (651.2 KiB) 2500 keer bekeken
-
- image.jpg (926.97 KiB) 2500 keer bekeken
-
- image.jpg (680.36 KiB) 2500 keer bekeken
- Petrolhead Tom
Heel chique!
- Downforce Hans
Zeker mooi........veel plezier er mee 

- JP
Mooi zeg !! Schakelt dat PDK nog een beetje.....? 

- GTRene

maareuh, idd een sjieke cayman in die uitvoering

-
- Auto: 911 carrera, Macan S, 911SC
Ja.....al gezegd had nog nooit een Porsche live gezien met deze kleur, maar ben er heel blij mee, zeker in combi met interieur. Dus was best wel spannend.
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Gefeliciteerd!! Enjoy the ride ...
Erg subtiele en chique combinatie
...
Ben
Erg subtiele en chique combinatie

Ben
- Joop
C'est tres chique! 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Pracht kar, kleur is persoonlijk, maar niet mijn ding, licht interieur idem.
Lichte kleur doet deze kar opbloeien als de mooiste bloem, vervolgens zwart interieur, koffiebruin als een goede 2e.
Kijk die lichte stoelen, ok, dat kan, maar dat lichte stuur en de rest van het dash, de A- stijlen en de hemel, dat gaat me dan weer te ver..........
Verder niets dan lof uiteraard..........
Ik heb intussen een mail wisseling met Ruf gehad, nou ja, de secretaresse that is
De heren zijn in Geneve en niet bereikbaar voor mijn vragen lijstje...........volgende week is mij antwoord beloofd, we gaan het zien en beleven.
Lichte kleur doet deze kar opbloeien als de mooiste bloem, vervolgens zwart interieur, koffiebruin als een goede 2e.
Kijk die lichte stoelen, ok, dat kan, maar dat lichte stuur en de rest van het dash, de A- stijlen en de hemel, dat gaat me dan weer te ver..........
Verder niets dan lof uiteraard..........
Ik heb intussen een mail wisseling met Ruf gehad, nou ja, de secretaresse that is

- GTRene
wat zei je tegen haar, ik heb die heren ook niet nodig?
maareuh, benieuwd waar ze tegen die tijd mee komen.
zag net deze, ook best leuk

niet helemaal de fraaiste combo, maar wel leuk dat het kan verschillende kleuren interieur

70 grote detail foto's>
http://www.autoevolution.com/testdrive/ ... .html#sjmp" onclick="window.open(this.href);return false;

maareuh, benieuwd waar ze tegen die tijd mee komen.
zag net deze, ook best leuk
niet helemaal de fraaiste combo, maar wel leuk dat het kan verschillende kleuren interieur
70 grote detail foto's>
http://www.autoevolution.com/testdrive/ ... .html#sjmp" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
ik kan niet zoveel moois/aparts vinden qua interieur op het web, of je zit aan aftermarket ala techart ois?
http://www.techart.de/en/techart-showro ... erior.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hielke
Schitterende manier van foto's kijken zo in die 1080p resolutie.
En de auto is ook heel erg fraai
En de auto is ook heel erg fraai

- GTRene
ja gaaf he, haarscherp de meeste met mooie details, je gaat dan zo'n auto nog meer 'willen' 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Cayman GTS, wat kleine veranderingen in spoiler werk en dagrijverlichting...........nu nog de onderhuidse aanpassingen svp

En zo moet je niet met je velgen om gaan

http://www.autogespot.nl/porsche-cayman ... 03/17#img1" onclick="window.open(this.href);return false;

En zo moet je niet met je velgen om gaan

http://www.autogespot.nl/porsche-cayman ... 03/17#img1" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
mooie spot, en idd zonde die velg beschadiging, zit die voor en spiegels e.d. in de beschermfolie? zo te zien niet al te strak er op
achter lijkt ie ook wat aangepast, dikke remmen ook.

achter lijkt ie ook wat aangepast, dikke remmen ook.
-
Grappig dat ze op een testwagen wel typeaanduiding plaatsen en deze vervolgens overplakken met tape maar het alsnog leesbaar blijft.
De aanpassingen zien er wel goed uit. Net een tikje agressiever en gelukkig geen (grote) achterspoiler. Een GT3 kan dat goed hebben, maar de Cayman is daar mijns inziens te elegant voor.
Mooie velgen ook. Volgens mij is het de SportTechno velg. In de configurator zag ik dat er nu ook een 911 Turbo Design velg optioneel is. SportTechno of de Carrera Classic zouden mijn keus zijn.
Staan Porsches vaker op Goodyear banden?
De aanpassingen zien er wel goed uit. Net een tikje agressiever en gelukkig geen (grote) achterspoiler. Een GT3 kan dat goed hebben, maar de Cayman is daar mijns inziens te elegant voor.
Mooie velgen ook. Volgens mij is het de SportTechno velg. In de configurator zag ik dat er nu ook een 911 Turbo Design velg optioneel is. SportTechno of de Carrera Classic zouden mijn keus zijn.
Staan Porsches vaker op Goodyear banden?
- Sperdy
Enkele dagen nog eens een keer gereden is een S. Wederom: een prachtig afgewerkte auto. Klasse. Interieur is van een Panamera, 911 etc. Tja, hoe goed wil je het nog hebben.
Maar: ik vind de bakverhoudingen te lang en voelt alsof de auto (over het hele bereik) niet krachtig genoeg is. In mijn Spyder voel je een flinke duw in je rug, in deze S nooit, in geen enkele versnelling. De Spyder is ook sneller op tussensprints, toen we even naast elkaar reden. Stuurgevoel van de Spyder is gewoon echt een klasse beter, directer, vleziger, je voelt de weg door je stuur. Is met deze S niet het geval.
Voor mij voelt deze Cayman S als een GT, niet als een nerveuze, hitsige racer. Het is persoonlijk, want menigeen zal juist het nerveuze karakter van de Spyder niet fijn (ouderwets) vinden. 't Is maar wat je wilt.
Resumé: Objectief gezien (wat dat ook is
) is deze Cayman S een absolute topauto, serieus mooi product. Maar ik val er gewoon niet voor. In het nieuwste gamma van Porsie ben ik tot nu toe alleen overrompeld door de 991/911 4S (430pk) met alle ondersteltweaks/pdk/sportpoeff. Kouwe rillingen gaf mij dat ding.
Maar: ik vind de bakverhoudingen te lang en voelt alsof de auto (over het hele bereik) niet krachtig genoeg is. In mijn Spyder voel je een flinke duw in je rug, in deze S nooit, in geen enkele versnelling. De Spyder is ook sneller op tussensprints, toen we even naast elkaar reden. Stuurgevoel van de Spyder is gewoon echt een klasse beter, directer, vleziger, je voelt de weg door je stuur. Is met deze S niet het geval.
Voor mij voelt deze Cayman S als een GT, niet als een nerveuze, hitsige racer. Het is persoonlijk, want menigeen zal juist het nerveuze karakter van de Spyder niet fijn (ouderwets) vinden. 't Is maar wat je wilt.
Resumé: Objectief gezien (wat dat ook is

- Sperdy
dubbel ..
- GTRene
oke, dus zeer goede sportieve auto, maar daardoor net wat 'saai' en meer GT of alledags dan special of the day zeg maar, wellicht te goed zo en heeft meer vermogen nodig en nog wat hardcore stuf om hem speciaal te maken, een beetje meer ruig/rauw oid.
de GTS zal iets beter zijn ga ik van uit maar ook niet die parel wat je zoekt in een 'special' vrees ik.
dan zit er weinig anders op dan zelf er 1 opbouwen naar je wensen, dat is altijd mogelijk, doch wel extra geld dan...
dus...2de hands kopen waar de kop vanaf is en dan wat je bespaart hebt investeren in een carera S motor of specificaties en meer lightweight maken dus prut er uit en een super onderstel en ala RSR interieur oid.
de GTS zal iets beter zijn ga ik van uit maar ook niet die parel wat je zoekt in een 'special' vrees ik.
dan zit er weinig anders op dan zelf er 1 opbouwen naar je wensen, dat is altijd mogelijk, doch wel extra geld dan...
dus...2de hands kopen waar de kop vanaf is en dan wat je bespaart hebt investeren in een carera S motor of specificaties en meer lightweight maken dus prut er uit en een super onderstel en ala RSR interieur oid.

-
Gaaf Burton! Lekker eigenzinnige kleur voor op een Cayman. Zou het zelf niet kiezen, maar kan je keuze wel waarderen.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Cayman GTS met 340pk is geintroduceerd.. Holy crap, wat een gaaf ding!
http://www.porsche.com/netherlands/nl/m ... s/gallery/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.porsche.com/netherlands/nl/m ... s/gallery/" onclick="window.open(this.href);return false;
- glnk
Geen kuipstoelen? 

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Uiteraard wel. Niet standaard, net als de GT3..