Fotografie
- KW
Re: Fotografie
Da's zeker een leuke plaat ja! Lekker baggeren met zo'n Landrover, gebruiken waar ze voor gemaakt zijn. Goeie timing met de sluiter gezien de blubbersplash 
- markk
Gisteren 2e hands cameraatje gekocht.
Vanochtend opgehaald door collega en op weg naar werk even op zijn auto uitgetest of ie idd z'n oude titel "king of dynamic range" waard is.
Oordeel zelf:

(single shot, geen HDR, geen flitsers, niks, gewoon keihard tegen de zon in, en in de nabewerking de donkere delen wat opgelicht)
Ik vind dat m'n, voor mij nieuwe, Nikon D3X wel z'n toegevoegde waarde biedt
Mark.
Vanochtend opgehaald door collega en op weg naar werk even op zijn auto uitgetest of ie idd z'n oude titel "king of dynamic range" waard is.
Oordeel zelf:

(single shot, geen HDR, geen flitsers, niks, gewoon keihard tegen de zon in, en in de nabewerking de donkere delen wat opgelicht)
Ik vind dat m'n, voor mij nieuwe, Nikon D3X wel z'n toegevoegde waarde biedt
Mark.
- markk
Weer even kunnen oefenen met flitser setup. Dochter + vriend moesten voor Carnaval gefotografeerd worden. Het was al donker dus twee statieven met flitsers / softbox naar buiten gehaald en wat foto's geschoten.
Leuk ook om te zien hoe op deze manier "pikzwarte" achtergrond krijgt ondanks dat ik gewoon op het parkeerterrein achter m'n huis stond...

Meer op: https://picasaweb.google.com/mrkinterne ... l_01032014#" onclick="window.open(this.href);return false;
Mark.
Leuk ook om te zien hoe op deze manier "pikzwarte" achtergrond krijgt ondanks dat ik gewoon op het parkeerterrein achter m'n huis stond...

Meer op: https://picasaweb.google.com/mrkinterne ... l_01032014#" onclick="window.open(this.href);return false;
Mark.
- dvh
Leuke techniek Mark.
Ik doe helemaal niks met flitsers. Misschien toch interessant om me eens in te verdiepen.
Ik doe helemaal niks met flitsers. Misschien toch interessant om me eens in te verdiepen.
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Ships, had je dat niet een aantal jaren eerder kunnen zeggen, ik moet me er nu maar mee behelpen.Michele schreef: SONY lekker laten voor wat het is.
Op vakantie geweest naar Gambia en o.a. deze plaatjes kunnen maken met een Sony camera:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
Laatst gewijzigd door Opa op 02 mar 2014, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- markk
Dit was met twee flitsers. Hooflicht schuin van voren boven, vullicht laag/schuin van opzij.dvh schreef:Leuke techniek Mark.
Een derde licht en achtergrond doek had 'em afgemaakt. Dan gloeit het haar wat op en krijg je detail achter de modellen. Daardoor krijgt de foto meer diepte.
Helaas, geen achtergrond doek en geen derde flitser...
@Opa: #1 en #7a (je hebt 2x #7) zijn echt prachtig
Mark
- GTRene
super scherpe beelden Opa 
- Michele
Opa schreef:Ships, had je dat niet een aantal jaren eerder kunnen zeggen, ik moet me er nu maar mee behelpen.Michele schreef: SONY lekker laten voor wat het is.![]()
![]()
-
Xave30
Nr 5. wauw Opa. 
- Opa
Thanks, ik heb me prima vermaakt daar in Gambia, heerlijk weer en heel veel [verschillende] vogels.
Ik ben wel pas met iemand op stap geweest die veel voor Sony doet en die had een A7R in bruikleen, maar dat is wel een super camera'tje.....gewoon z'n 500mm. f/4[via een adapter] erop en super scherpe foto's.
Zit natuurlijk wel een 36 MP fullframe sensor in dat kleine ding en het is ook geen goedkoop apparaatje, maar voor mensen die niet op een Euro meer of minder kijken is dit wel een heel handige camera met super kwaliteit.
De Camera die ik heb[SLT A77] is alweer redelijk verouderd en als 't goed is komt Sony deze zomer met nieuwe modellen van de Alpha serie en daar zit dan o.a. ook de vervanger van de A77 bij.
Het objectief[Minolta 200mm. f/2.8] waar ik m'n foto's mee maak is er één die stamt uit 1989, maar is volgens velen het beste stukje glas dat Minolta gefabriceerd heeft en levert zulke scherpe foto's dat 't ook nog goed werkt met een 2x teleconverter.
Ik heb voor m'n vakantie naar Gambia een Sony 300mm. f/2.8 te leen gehad van die maat van mij[objectief is eigenlijk eigendom van Sony], maar had toch meest m'n eigen vertrouwde lensje erop staan.
De 300mm. is in combinatie met de 2x teleconverter wat softer en het ding is ook ruim 3x zo zwaar dan de 200mm......foto nr. 3 is met de 300mm. en teleconverter gemaakt.
Bedankt Mark, het was nogal laat vannacht en had al een paar biertjes op, maar ik heb 't veranderd.markk schreef:@Opa: #1 en #7a (je hebt 2x #7) zijn echt prachtig![]()
Ik heb geen ervaring met de Nex modellen, maar lees er op een Sony gerelateerd forum wel goeie verhalen over......mensen die hun Sony DLSR en SLT modellen verkopen en alleen nog maar met zo'n Nex fotograferen.Michele schreef:jij hebt een dslr met high end glas, ik doelde op spul als een Nex 3 / Nex 5 etc. Dat is kwalitatief echt de mindere van Olympus / Panasoni / Fuji als het op glas aankomt. Bovendien volkomen inconsistente modellen- en objectievenpolitiek.
Ik ben wel pas met iemand op stap geweest die veel voor Sony doet en die had een A7R in bruikleen, maar dat is wel een super camera'tje.....gewoon z'n 500mm. f/4[via een adapter] erop en super scherpe foto's.
Zit natuurlijk wel een 36 MP fullframe sensor in dat kleine ding en het is ook geen goedkoop apparaatje, maar voor mensen die niet op een Euro meer of minder kijken is dit wel een heel handige camera met super kwaliteit.
De Camera die ik heb[SLT A77] is alweer redelijk verouderd en als 't goed is komt Sony deze zomer met nieuwe modellen van de Alpha serie en daar zit dan o.a. ook de vervanger van de A77 bij.
Het objectief[Minolta 200mm. f/2.8] waar ik m'n foto's mee maak is er één die stamt uit 1989, maar is volgens velen het beste stukje glas dat Minolta gefabriceerd heeft en levert zulke scherpe foto's dat 't ook nog goed werkt met een 2x teleconverter.
Ik heb voor m'n vakantie naar Gambia een Sony 300mm. f/2.8 te leen gehad van die maat van mij[objectief is eigenlijk eigendom van Sony], maar had toch meest m'n eigen vertrouwde lensje erop staan.
De 300mm. is in combinatie met de 2x teleconverter wat softer en het ding is ook ruim 3x zo zwaar dan de 200mm......foto nr. 3 is met de 300mm. en teleconverter gemaakt.
- Michele
@Opa: er zijn een paar hele goeie NEX objectieven, maar het instap- en zoomspul is matig qua glas, doorgaans zo krom als een hoepel en veel lichtafval en CAS. Dat er goede resultaten uitkomen komt vooral omdat de meeste mensen in die categorie er alleen jpegs mee schieten en dan doet de software zijn werk.
Ik heb heel lang verlekkerd naar de Nex 6 lopen kijken, maar toen ik de objectieven ging vergelijken (raw resultaten) met die van Panasonic, Olympus en Fuji was ik heel snel klaar. Alleen de Zeiss afgeleiden zijn echt goed, de meeste andere zijn matig, zelfs diverse vaste brandpunten.
De A7 is overigens een verhaal apart. Da´s geen amateurnex maar een prestigeobject. Ze kunnen het wel bij Sony, maar om de een of andere reden gaat het nooit lang goed met consistentie in modellenpolitiek. Ik bedoel: de A7 is de vierde cameravariant in het leveringsprogramma, maar als het gaat om glas is er nog steeds niet voor alle lijnen een echt complete line-up. Ik ben bang dat de A7 ook weer zo'n camera wordt waar je straks met adapters volop plezier mee kunt hebben, maar waarvoor slechts bedroevend weinig tailor made gemaakt gaat worden.
And now for something completely different:
Laatst eens wat zitten spelen met oude middenformaat negatieven uit de jaren '90.
Opnamen met Rolleicord Vb tweeoog en Kodak T-max 100. Inscannen met een Epson V500 en vervolgens door photoshop voor wat tweaken van de contrasten en de scherpte:

Ik heb heel lang verlekkerd naar de Nex 6 lopen kijken, maar toen ik de objectieven ging vergelijken (raw resultaten) met die van Panasonic, Olympus en Fuji was ik heel snel klaar. Alleen de Zeiss afgeleiden zijn echt goed, de meeste andere zijn matig, zelfs diverse vaste brandpunten.
De A7 is overigens een verhaal apart. Da´s geen amateurnex maar een prestigeobject. Ze kunnen het wel bij Sony, maar om de een of andere reden gaat het nooit lang goed met consistentie in modellenpolitiek. Ik bedoel: de A7 is de vierde cameravariant in het leveringsprogramma, maar als het gaat om glas is er nog steeds niet voor alle lijnen een echt complete line-up. Ik ben bang dat de A7 ook weer zo'n camera wordt waar je straks met adapters volop plezier mee kunt hebben, maar waarvoor slechts bedroevend weinig tailor made gemaakt gaat worden.
And now for something completely different:
Laatst eens wat zitten spelen met oude middenformaat negatieven uit de jaren '90.
Opnamen met Rolleicord Vb tweeoog en Kodak T-max 100. Inscannen met een Epson V500 en vervolgens door photoshop voor wat tweaken van de contrasten en de scherpte:
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Super zeg, die 'tasjes' voor de ITB's. 
- NielsOnderwater
Mijn eerste post op driving-fun forum. Kwam toevallig op google dit topic tegen. Erg leuk dat er zoveel enthousiastelingen zijn op het gebied van autofotografie. Zelf de laatste tijd ook erg actief ermee bezig. Zie mooie plaatjes voorbij komen
Nu hoog tijd voor mij om ook maar eens wat te delen!

Benieuwd wat jullie ervan vinden!
Voor meer:
http://www.nielsonderwater.nl
https://www.facebook.com/nielsonderwaterfotografie
Benieuwd wat jullie ervan vinden!
Voor meer:
http://www.nielsonderwater.nl
https://www.facebook.com/nielsonderwaterfotografie
- Opa
Effe waterskiën:

- markk
#Niels:
Mijn eerste indruk
#1 te druk
#2 mooi
#3 prachtig met dat licht
#4 te druk
#5 mooi
#6 mooi
#7 Doet me niks
#8 Mooier dan mooi. Lekker simpel en met een leuke lichtval
#9 Mooi maar beetje donker. Donkere tonen mogen wat moj betreft wat opgehaald worden.
Mark.
Mijn eerste indruk
#1 te druk
#2 mooi
#3 prachtig met dat licht
#4 te druk
#5 mooi
#6 mooi
#7 Doet me niks
#8 Mooier dan mooi. Lekker simpel en met een leuke lichtval
#9 Mooi maar beetje donker. Donkere tonen mogen wat moj betreft wat opgehaald worden.
Mark.
- Archiebald
@Niels, over het algemeen erg mooie foto's!
3 met commentaar
#1 - Lijkt onscherp?
#4 - Vind ik meer een kiekje, hij valt in deze serie buiten de boot
#9 - Auto lijkt onscherp en hij is wat donker inderdaad
Ik moet zeggen dat ik #3 echt heel mooi vind!
----------------------------
Zelf heb ik van 't weekend ook maar weer eens wat plaatjes geschoten van de Golf... Dit is daar o.a het resultaat van:

3 met commentaar
#1 - Lijkt onscherp?
#4 - Vind ik meer een kiekje, hij valt in deze serie buiten de boot
#9 - Auto lijkt onscherp en hij is wat donker inderdaad
Ik moet zeggen dat ik #3 echt heel mooi vind!
----------------------------
Zelf heb ik van 't weekend ook maar weer eens wat plaatjes geschoten van de Golf... Dit is daar o.a het resultaat van:

- NielsOnderwater
@ Mark
Thanks voor je commentaar, altijd nuttig kritische blikken. Ik zie dat jou voorkeur naar strakke en cleane foto's gaat. Heeft ook mijn voorkeur, maar vind soms een beetje drukke en psycho foto's wel wat hebben.
@archieblad
Dat lijkt inderdaad een beetje zo, maar op volle resolutie zijn ze gelukkig wel haarscherp:) Lekker laag golfje heb je trouwens!
Dit weekend voor het eerst na de winterslaap weer op pad gegaan met de auto van mijn opa. Er was een prachtige zonsondergang dus maar even van gelegenheid gebruik gemaakt om paar kiekjes te maken. Helaas geen externe flitsers bij me, dus beetje donker helaas.

Thanks voor je commentaar, altijd nuttig kritische blikken. Ik zie dat jou voorkeur naar strakke en cleane foto's gaat. Heeft ook mijn voorkeur, maar vind soms een beetje drukke en psycho foto's wel wat hebben.
@archieblad
Dat lijkt inderdaad een beetje zo, maar op volle resolutie zijn ze gelukkig wel haarscherp:) Lekker laag golfje heb je trouwens!
Dit weekend voor het eerst na de winterslaap weer op pad gegaan met de auto van mijn opa. Er was een prachtige zonsondergang dus maar even van gelegenheid gebruik gemaakt om paar kiekjes te maken. Helaas geen externe flitsers bij me, dus beetje donker helaas.
- Peric
Ik loop iedere avond met de honden, en deze locatie had ik al vaker naar gekeken, maar vorige week stond er geen wind en was het lekker helder. Dus bij thuiskomst maar even het statief en de camera meegenomen. 22.00 uur 's avonds. Vind 'm wel aardig gelukt.. 

Deze is vanuit een andere hoek..

edit: foto erbij gezet

Deze is vanuit een andere hoek..

edit: foto erbij gezet
- Michele
Zes jonge blote Nederlandse meisjes:

- ///Joost
Helaas geen schitterende composities van mij, zoals ik hier allemaal zie, maar wel een vraag:
Ik wil binnen nu en een paar dagen een leuke Point en Shoot aanschaffen om de kleine te fotograferen en te filmen. Budget 150-200 euro. Wat is de beste keuze hierin? Ik ben echt een leek op fotografiegebied.
Alvast bedankt voor de aanbevelingen.
Ik wil binnen nu en een paar dagen een leuke Point en Shoot aanschaffen om de kleine te fotograferen en te filmen. Budget 150-200 euro. Wat is de beste keuze hierin? Ik ben echt een leek op fotografiegebied.
Alvast bedankt voor de aanbevelingen.
- Michele
Kies dan iets van de grote merken a la Canon Ixus SX600 of 255, Panasonic Lumix TZ35, Nikon Coolpix 6600, Sony WX300 of een Fuji Finepix Z1000. In die klasse zit weinig slechts. Vermijd Samsung en merken als Medion, Rollei, BenQ etc, dat is allemaal stukken minder. Fractie boven de 200 euro is een aanrader de Olympus XZ10 voor 229 euro. En wil je echt een geweldig ding voor het geld, scoor dan een van de laatste Fuji X10 modellen bij Kamera-Express voor 250 euro. Niet echt point & shoot, wel een GEWELDIGE compactcamera. Uitlopend model ivm de X20 (en binnenkort vermoedelijk de X30)
- markk
Paar vakantie foto's van m'n tripje naar Turkije / Alanya.
1. Alanya

2. Alanya

3. Sepadera Canyon

4. Side

5. Belek

6. Antalya

7. Antalya

8. Antalya old city

9. Alanya

10. Alanya, zonsondergang

Alle foto's (100+) op: https://picasaweb.google.com/mrkinterne ... maart_2014#" onclick="window.open(this.href);return false;
Mark.
1. Alanya

2. Alanya

3. Sepadera Canyon

4. Side

5. Belek

6. Antalya

7. Antalya

8. Antalya old city

9. Alanya

10. Alanya, zonsondergang

Alle foto's (100+) op: https://picasaweb.google.com/mrkinterne ... maart_2014#" onclick="window.open(this.href);return false;
Mark.
-
OnlineFedmas
- Auto: G21 330e
Mooi Mark! Ziet er weer lekker uit. Genoten op vakantie?
- ///Joost
Thanks! Goede tips.Michele schreef:Kies dan iets van de grote merken a la Canon Ixus SX600 of 255, Panasonic Lumix TZ35, Nikon Coolpix 6600, Sony WX300 of een Fuji Finepix Z1000. In die klasse zit weinig slechts. Vermijd Samsung en merken als Medion, Rollei, BenQ etc, dat is allemaal stukken minder. Fractie boven de 200 euro is een aanrader de Olympus XZ10 voor 229 euro. En wil je echt een geweldig ding voor het geld, scoor dan een van de laatste Fuji X10 modellen bij Kamera-Express voor 250 euro. Niet echt point & shoot, wel een GEWELDIGE compactcamera. Uitlopend model ivm de X20 (en binnenkort vermoedelijk de X30)
-
Metchu
Ik zat al op je vakantiefoto's te wachten in dit topic!markk schreef:Paar vakantie foto's van m'n tripje naar Turkije / Alanya.
Mark.