Het grote 'DF racefiets' topic
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
En hoe ging dat?
- RVV
Veel wind, gemiddelde snelheid ligt met de buurman niet zo hoog. Maar dat heeft een beetje met instelling te maken. Ik ben meer van het zo hard mogelijk trappen, de buurman meer van het ontspannen fietsen op zondagmorgen. Nu vind ik dat ook niet erg, want het is ook geen wedstrijd. Qua afstand geen probleem. Maar 2,5 uur op de fiets zitten vind ik opzich wel weer genoeg. Helemaal omdat dit van te voren niet echt mijn insteek bij het fietsen is geweest. (Dit is een uur tot 1,5 uur.) er zullen toch nog wel langere ritten volgen maar niet zo snel in mijn eentje dan vind ik rond de 50 km wel prima. Vooral omdat ik gewoon veel fiets en hardloop in de week.
http://www.strava.com/activities/121061039" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.strava.com/activities/121061039" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bram
Lekker toch. Uurtje fietsen vind ik echt te weinig om voor m'n gevoel iets aan de conditie gedaan te hebben, dus dan zit je toch al snel op minimaal 45/50 km voor een rondje.
- RVV
Begrijp ik, nadeel daarvan is dat je de tijd ook echt moet inplannen. Komt het niet uit dan schiet het er weer bij in. Een uurtje is altijd wel vrij te vinden .
- Bram
Ja daar moest ik ook erg aan wennen toen ik overstapte van het hardlopen naar het fietsen. Ik deed meestal 45 tot 60 min. hardlopen, dan heb je een mooie afstand met dito training gehad. Fietsen is wat mij betreft wel x twee om dat effect te bereiken.
- RVV
Dat klopt, maar ik fiets nu bv 2 keer per week naar het werk straks 3 keer. Dat is ook 2 uur op een dag. Die dagen doe ik dan weer niet aan hardlopen.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Stefan R schreef:BeOne is meer bekend uit de MTB wereld, het is zeker geen 'onbekend' merk.

Heb 't fietsje voor een net prijsje weten te bemachtigen. Een Jan Janssen Tour de France met Tiagra afmontage zou net zo duur zijn. Dan is het een vrij makkelijke keuze lijkt me. Deze week even ophalen, setje SPD-SL erbij. Fiets is al op maat gesteld voor me.

- RVV
Veel plezier ermee 

- ///Joost
Ditto.Bram schreef:Ja daar moest ik ook erg aan wennen toen ik overstapte van het hardlopen naar het fietsen. Ik deed meestal 45 tot 60 min. hardlopen, dan heb je een mooie afstand met dito training gehad. Fietsen is wat mij betreft wel x twee om dat effect te bereiken.
Al ben ik me nu weer aan het aanleren dat een 'uurtje' fietsen (bijv. voor het avondeten) toch weer meetelt in je uren in het zadel. Beter een uurtje op de fiets dan een uurtje op de bank.
Rico: Knap hoor. Ik vind dat je het erg goed doet. Wees niet te gefixeerd op snelheid. Zo'n dag als vandaag is ook niet echt lekker voor de moraal als je met een gangetje van 26/27 per uur door de open velden moet ploeteren. Maar reken maar dat je lichaam op z'n donder krijgt. Dit betaalt zich straks allemaal terug als het mooi windstil is op een zwoele zomeravond.
- RVV
Ha Joost bedankt
om het in perspectief te plaatsen tot 2,5 week geleden had ik nooit op een (semi) snelle fiets gezeten. In 2013 59 km gefietst en sinds 2,5 week 683 km gefietst
Heb er wel lol in. Snelheid is ivm het type fiets toch wat beperkt. Op een echte racefiets zou ik sneller kunnen fietsen. Maar dat vind ik op dit moment niet zo belangrijk. Uiteindelijk draait het om de benen, uithouding en mentaliteit. Snelheid is daar ondergeschikt aan. Dat komt wel.

Heb er wel lol in. Snelheid is ivm het type fiets toch wat beperkt. Op een echte racefiets zou ik sneller kunnen fietsen. Maar dat vind ik op dit moment niet zo belangrijk. Uiteindelijk draait het om de benen, uithouding en mentaliteit. Snelheid is daar ondergeschikt aan. Dat komt wel.
- Bijlagen
-
- image.jpg (101.67 KiB) 1423 keer bekeken
- ///Joost
- RVV
- matthyssie
- Bram
Wat een prutsers joh. Door zo'n stomme fout kan het zomaar einde carrière zijn 

- RVV
Is haar eigen fout
- Bram
Dat ze vol op een startblok knalt? Nah, dat ze de valse start niet in de gaten heeft misschien wel ja, maar dit niet.
- RVV
Wedstrijd werd gelijk stil gelegd tot 2 keer aan toe, rode vlag is gelijk stoppen.
- Bram
Denk je dat als je strijdt voor de wereldtitel daar nog op let? Die baan moet gewoon opgeruimd worden door die officials. Hetzelfde zie je gebeuren bij de massasprints in het wielrennen met de pootjes van dranghekken, vlaggen van toeschouwers en van die idiote agenten die binnen de baan staan en een foto nemen etc.
- RVV
Ik gun het haar niet logisch
- Petrolhead Tom
+1 wat een klootzakken. Je weet als marshall dat zo'n sporter er vol voor gaat. Daarbij ziet ze het ding pas als ze er bijna op knalt.Bram schreef:Denk je dat als je strijdt voor de wereldtitel daar nog op let? Die baan moet gewoon opgeruimd worden door die officials. Hetzelfde zie je gebeuren bij de massasprints in het wielrennen met de pootjes van dranghekken, vlaggen van toeschouwers en van die idiote agenten die binnen de baan staan en een foto nemen etc.
- Tim N
Gaat echt hard, fiets ligt gewoon in twee stukken, balhoofd compleet afgeknapt
- ///Joost
Eens. Op dit soort momenten, als je vol ergens voor gaat, zit je in een soort zone, een trance, in je eigen wereld. Het enige wat je dan voor ogen hebt is zo snel mogelijk rechtdoor knallen en je gaat er vanuit dat de baan vrij is. Dan moet je niet vooruit hoeven te kijken of er geen verkeer uit de zijweg komt bij wijze van spreken.Bram schreef:Denk je dat als je strijdt voor de wereldtitel daar nog op let? Die baan moet gewoon opgeruimd worden door die officials. Hetzelfde zie je gebeuren bij de massasprints in het wielrennen met de pootjes van dranghekken, vlaggen van toeschouwers en van die idiote agenten die binnen de baan staan en een foto nemen etc.
- ///Joost
Wordt er nog gefietst hier??? Vandaag nog een lekker tochtje van 80+ gedaan in weer en wind met een gemiddelde van 31 km/h, dus goed voor de moraal.
Morgen staat de Lentegroen Erp toertocht vanuit Eindhoven op het programma (109 km), en hopelijk kan ik dan lekker ergens achterin hangen (no pun intended) om te herstellen van vandaag.
Morgen staat de Lentegroen Erp toertocht vanuit Eindhoven op het programma (109 km), en hopelijk kan ik dan lekker ergens achterin hangen (no pun intended) om te herstellen van vandaag.

- Tim N
Begin vd week net 25km gefietst, na operatie even kalm aan beginnen maar gaat lekker.
Hopelijk morgen weer lekker weer en weer een ronde maken.
Hopelijk morgen weer lekker weer en weer een ronde maken.
- matthyssie
Weet je hoe koud 't was vandaag. 

+1Tim N schreef: Hopelijk morgen weer lekker weer en weer een ronde maken.