Een jaartje of 3 geleden heb ik me aangemeld op het forum nadat ik eigenaar was geworden van m'n eerste auto, een Daihatsu Charade 1.3. Na een klein jaar te hebben rondgereden in dit probleemhok heb ik een eenzijdig ongeval gekregen. Oorzaak was lift-off overstuur en een gebrek aan vaardigheid icm een onderstel als een natte dweil..
Ik heb er gelukkig niks aan overgehouden.

De 2 jaar na het ongeluk, tot nu heb ik op een scooter gereden. Lekker zuinig en goedkoop in onderhoud.
Maar na 2 jaar was ik het eigenlijk wel zat en werd het tijd voor wat anders.
Al sinds ik m'n rijbewijs heb, heb ik een zwak voor kleine, lichte sportauto's. Ik heb ooit eens de kans gekregen om in een Mazda MX-5 NB te rijden, ik was in een klap verkocht! Wat stuurt dat lekker zeg, maar in m'n achterhoofd houdend dat ik dat als arme student nooit kan betalen..
Nu, 2 jaar later is het zover, sinds een maand ben ik in bezit van een rode Mazda MX-5 NA 1.6 uit 1992 met inmiddels 176.000 km op de teller.
In de afgelopen maand heb ik een aantal (gratis) aanpassingen aan de auto gemaakt om hem net iets mooier en sportiever te maken. Allereerst heb ik het kenteken van de neus onder de bek verplaatst, en daarna heb ik 2 gaten geboord aan de koele kant van het luchtfilterhuis (voor het filter) voor wat meer geluid. Vandaag heb ik het ontstekingstijdstip vervroegd van 10 naar 12 graden BDP. Geen gigantisch verschil maar wel wat meer koppel, vooral onderin en ook de motor gaat er mooier op lopen.
Maar genoeg gepraat, hier wat foto's!