Opnieuw voorstellen

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Miguel Garcia Lopez

Opnieuw voorstellen

Bericht door Miguel Garcia Lopez » 03 mar 2014, 17:41

Hallo iedereen,

Een jaartje of 3 geleden heb ik me aangemeld op het forum nadat ik eigenaar was geworden van m'n eerste auto, een Daihatsu Charade 1.3. Na een klein jaar te hebben rondgereden in dit probleemhok heb ik een eenzijdig ongeval gekregen. Oorzaak was lift-off overstuur en een gebrek aan vaardigheid icm een onderstel als een natte dweil..
Ik heb er gelukkig niks aan overgehouden. :)

De 2 jaar na het ongeluk, tot nu heb ik op een scooter gereden. Lekker zuinig en goedkoop in onderhoud.
Maar na 2 jaar was ik het eigenlijk wel zat en werd het tijd voor wat anders.

Al sinds ik m'n rijbewijs heb, heb ik een zwak voor kleine, lichte sportauto's. Ik heb ooit eens de kans gekregen om in een Mazda MX-5 NB te rijden, ik was in een klap verkocht! Wat stuurt dat lekker zeg, maar in m'n achterhoofd houdend dat ik dat als arme student nooit kan betalen..
Nu, 2 jaar later is het zover, sinds een maand ben ik in bezit van een rode Mazda MX-5 NA 1.6 uit 1992 met inmiddels 176.000 km op de teller.

In de afgelopen maand heb ik een aantal (gratis) aanpassingen aan de auto gemaakt om hem net iets mooier en sportiever te maken. Allereerst heb ik het kenteken van de neus onder de bek verplaatst, en daarna heb ik 2 gaten geboord aan de koele kant van het luchtfilterhuis (voor het filter) voor wat meer geluid. Vandaag heb ik het ontstekingstijdstip vervroegd van 10 naar 12 graden BDP. Geen gigantisch verschil maar wel wat meer koppel, vooral onderin en ook de motor gaat er mooier op lopen.

Maar genoeg gepraat, hier wat foto's! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ErikS

Re: Opnieuw voorstellen

Bericht door ErikS » 03 mar 2014, 18:15

Welkom!

Ik zou zeggen; Doe een driftcursus, want deze komt nog wat sneller om! :mrgreen:

Miguel Garcia Lopez

Bericht door Miguel Garcia Lopez » 03 mar 2014, 19:03

Haha, driftcursus gaat ook zeker nog wel gebeuren.
Inmiddels kan ik wel aardig omgaan met een losse achterkant. Dat is ook wel nodig want de MX-5 gaat zeer graag dwars! :df:

Stefanstolk

Bericht door Stefanstolk » 06 mar 2014, 00:22

Dan moet er wel een verschil zitten in de standaardmaat banden of een iets bredere maat.. Ik moet namelijk aardig mijn best doen om mijn MX-5 dwars te krijgen. Ik heb echt een natte rotonde nodig die ik vol rond moet pakken in zijn tweede versnelling voordat de achterkant een flinke stap opzij wil doen. Op het droge is het nog lastiger. Misschien maar goed ook overigens :df: , maar het verhaal van veel andere MX-5 rijders dat de achterkant snel omgaat kan ik me tot op heden nog niet in vinden. Volgens mij ligt er bij mij 205/60 onder.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 07 mar 2014, 14:11

Welkom!

Miguel Garcia Lopez

Bericht door Miguel Garcia Lopez » 13 mar 2014, 21:16

Stefanstolk schreef:Dan moet er wel een verschil zitten in de standaardmaat banden of een iets bredere maat.. Ik moet namelijk aardig mijn best doen om mijn MX-5 dwars te krijgen. Ik heb echt een natte rotonde nodig die ik vol rond moet pakken in zijn tweede versnelling voordat de achterkant een flinke stap opzij wil doen. Op het droge is het nog lastiger. Misschien maar goed ook overigens :df: , maar het verhaal van veel andere MX-5 rijders dat de achterkant snel omgaat kan ik me tot op heden nog niet in vinden. Volgens mij ligt er bij mij 205/60 onder.
Ah die maat verklaard ook een hoop. Ik rijd zelf met de standaard maat (weet het zo niet precies uit m'n hoofd) en het zijn ook nog eens fuel savers.. Op het droge moet ik inderdaad ook wel zeker m'n best doen maar bij nat weer is het wel oppassen, zeker bij op- afritten van snelwegen, die zijn vaak vrij glad.

Plaats reactie