Verschil motortypes/aanduidingen BMW?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Verschil motortypes/aanduidingen BMW?
Voor 1500,- is nog te doen.
- Sjoerd MP BMW
Bij de x18i en x20i zit 't verschil juist in uitlaatspruitstuk (4-1 vs 4-2-1) en daaraan gepaste software.
- Knot
Zit er dan inderdaad dezelfde automaatbak onder, zelfde ZF code?
Zo'n F10 edition hebben we hier op kantoor ook, die heeft het goed gedaan, high executive + m sportpakket voor nop!
Zo'n F10 edition hebben we hier op kantoor ook, die heeft het goed gedaan, high executive + m sportpakket voor nop!
- Fabian
Arthur, vanmiddag staat er een F10 523i handbak op, voor weinig bij mij in Breda. 2011 met 55.000km. Zwart met beige stof, een standaard Executive. €25.900
Echt geen geld voor een F10....

- Arthur

Nog ff wat meer afschrijving afwachten, dan worden ze bijna weggeven?

Maar om nog ff terug te komen op die kortingen. Dus handelaren houden er rekening mee dat een auto 3 jaar geleden met 10-15k korting is "weggegeven"? Snap ik niet helemaal. Nu zijn ze toch gewoon weer op normaal prijsniveau en zou ik het raar vinden dat "mijn" auto dan ineens minder waard zou zijn bij inruil omdat ik een fikse korting heb gehad. Neem aan dat ze de nieuwere (verkoop en inruilprijzen) ook niet aanpassen naar de kortingen van toen? Ik blijf dat een beetje raar vinden. Als ik de auto gekregen had van de dealer dan had ik er ook niks voor teruggekregen omdat ik al zoveel korting heb gehad? Waar zie ik het niet goed?
- Fabian
Nee, occasionprijzen worden gerelateerd aan de markt.
Als een nieuwe 15K goedkoper is geworden, is een auto van 1 jaar oud ook meteen minder waard en van 2 en 3 jaar ook. Waarom zou je anders een jaar oude auto kopen als een nieuwe net zo duur (of net ietsje meer kost).
De gebruikte markt zakt mee.
BMW had dit fenomeen nooit omdat ze nooit stuntte met hun prijzen zoals de Franse merken bijvoorbeeld. De laatste 2 jaar wordt er behoorlijk gestunt om de fabricageband te laten rollen, het gevolg is hogere afschrijvingen. Plus dat de markt voor dit soort auto's in NL natuurlijk ook zeker niet makkelijker is geworden.
Als een nieuwe 15K goedkoper is geworden, is een auto van 1 jaar oud ook meteen minder waard en van 2 en 3 jaar ook. Waarom zou je anders een jaar oude auto kopen als een nieuwe net zo duur (of net ietsje meer kost).
De gebruikte markt zakt mee.
BMW had dit fenomeen nooit omdat ze nooit stuntte met hun prijzen zoals de Franse merken bijvoorbeeld. De laatste 2 jaar wordt er behoorlijk gestunt om de fabricageband te laten rollen, het gevolg is hogere afschrijvingen. Plus dat de markt voor dit soort auto's in NL natuurlijk ook zeker niet makkelijker is geworden.
- Arthur
Okay, die uitleg snap ik wel
Maar ze zijn toch niet goedkoper geworden? Ze wilden van overtollige auto's af, toch? Korting ivm een facelift. Of is de huidige vijf blijvend 10-15k goedkoper dan zo'n drie jaar geleden?

- Fabian
Nee, ze zijn niet blijvend goedkoper geworden.
Maar wel gratis Upgrade editions, gratis automaten etc etc. Dat was vroeger nooit.
Dat werkt niet ten positieve door in de gebruikte prijzen zeg maar
Als een nieuwe luxe uitvoering bijvoorbeeld vroeger 75K kostte en nu 65K (door luxe Upgrade, gratis automaat etc), en een kale kostte toen 55K, wat is een gebruikte kale dan nog waard nu....die is alleen interessant voor een hele scherpe prijs. Als je al die luxe niet zoekt dan ben je spekkoper.
Maar wel gratis Upgrade editions, gratis automaten etc etc. Dat was vroeger nooit.
Dat werkt niet ten positieve door in de gebruikte prijzen zeg maar

Als een nieuwe luxe uitvoering bijvoorbeeld vroeger 75K kostte en nu 65K (door luxe Upgrade, gratis automaat etc), en een kale kostte toen 55K, wat is een gebruikte kale dan nog waard nu....die is alleen interessant voor een hele scherpe prijs. Als je al die luxe niet zoekt dan ben je spekkoper.
- Arthur
Okay, thnx
Zal de site wel ff in de gaten houden
We zijn wel weer heel erg van de oorsprong van dit draadje afgedwaald maar ook dat is inmiddels al wel wat duidelijker. Zo kun je voor een redelijke prijs van een 523i een 530i maken... Hij zal het nooit echt worden natuurlijk, op papier bv, maar het is een leuk gegeven als er een mooie 523i langskomt 

- Niels
- Auto: Prius+
Ben blij dat de vrouw die niet heeft gezien voordat ze de Prius bij je kochtFabian schreef:Arthur, vanmiddag staat er een F10 523i handbak op, voor weinig bij mij in Breda. 2011 met 55.000km. Zwart met beige stof, een standaard Executive. €25.900![]()

- Fabian
Het is een handbak, dus dat was niet goed gekomen NielsNiels schreef:Ben blij dat de vrouw die niet heeft gezien voordat ze de Prius bij je kochtFabian schreef:Arthur, vanmiddag staat er een F10 523i handbak op, voor weinig bij mij in Breda. 2011 met 55.000km. Zwart met beige stof, een standaard Executive. €25.900![]()

- Arthur
Zag de advertentie, helaas nog geen fotootjes. 42kkm is niks natuurlijk. Maar heb ff gekeken, is een helemaal standaard executive, of niet?
En zag net dat ze dat ook kosten in D, ex BPM. Wel iets luxer
En zag net dat ze dat ook kosten in D, ex BPM. Wel iets luxer

- Fabian
Klopt, helemaal standaard executive, uni zwart met beige stof.
Heb al wel foto's voor je, ongepoetst zoals hij is ingenomen. Ik laat ook nog wat spuitwerk doen ivm kleine schades. Dus pas eind volgende week in de showroom...
Qua prijs klopt, maar heb je import, geen dealer garantie en niet rijklaar gemaakt bij de bmw-dealer
Heb al wel foto's voor je, ongepoetst zoals hij is ingenomen. Ik laat ook nog wat spuitwerk doen ivm kleine schades. Dus pas eind volgende week in de showroom...
Qua prijs klopt, maar heb je import, geen dealer garantie en niet rijklaar gemaakt bij de bmw-dealer

- Arthur
Dat bedoel ik ook en ook ex de BPM. Dus dat wordt aardig duurder in D dan.
- Joop
Bij de introductie van de F10 zijn de types 523i en 528i ingevoerd als 'instap' zescilinders. Beide zijn atmosferische 3L zescilinders, resp. 204 en 258PK. Deze uitvoeringen zijn ook maar een dik jaar geleverd (mei 2010-september 2011) . Daarna heeft de atmosferische zescilinder 530i het een tweetal jaar overgenomen van de 528i met hetzelfde blok als uit de E9x, 3.0L R6 met 272PK. De 523i is toen vervangen door de 520i, welke een turbogeblazen 2L viercilinder is/was van 184PK.
In 2013 is ook de laatste atmosferische zescilinder uit de 530i, met de facelift, vervangen voor een turbogeblazen 2L viercilinder, met 245PK en heeft deze wederom de 528i typeaanduiding gekregen.
Erg verwarrend blijft het sowieso bij BMW met de typeaanduidingen, maar ook gedeeltelijk door de invoer van die milieuvriendelijk gehypte viercilinder turboblokjes.
In 2013 is ook de laatste atmosferische zescilinder uit de 530i, met de facelift, vervangen voor een turbogeblazen 2L viercilinder, met 245PK en heeft deze wederom de 528i typeaanduiding gekregen.
Erg verwarrend blijft het sowieso bij BMW met de typeaanduidingen, maar ook gedeeltelijk door de invoer van die milieuvriendelijk gehypte viercilinder turboblokjes.
- Arthur
Klopt, Joop. Dat is al langer "drama" bij BMW
Maar in dit geval gaat het om die drie 3.0 6 cilinders en of die op dezelfde specs te krijgen zijn. En dat zou kunnen begrijp ik 

- RVV
Jeuh eindelijk duidelijkheid. Ik begreep er al helemaal niets meer van.Joop schreef:Bij de introductie van de F10 zijn de types 523i en 528i ingevoerd als 'instap' zescilinders. Beide zijn atmosferische 3L zescilinders, resp. 204 en 258PK. Deze uitvoeringen zijn ook maar een dik jaar geleverd (mei 2010-september 2011) . Daarna heeft de atmosferische zescilinder 530i het een tweetal jaar overgenomen van de 528i met hetzelfde blok als uit de E9x, 3.0L R6 met 272PK. De 523i is toen vervangen door de 520i, welke een turbogeblazen 2L viercilinder is/was van 184PK.
- Sjoerd MP BMW
Zo'n stom geleuter altijd over negativiteit over "import".Fabian schreef:Qua prijs klopt, maar heb je import, geen dealer garantie en niet rijklaar gemaakt bij de bmw-dealer
Ik heb nog nooit garantie issues gehad met mijn Duitse import auto's bij de BMW dealer. Ook niet later toen ik auto's zelfs op Duits kenteken had staan en ze bij de Nederlandse dealer binnenbracht.
- RVV
Ik zie even niet wat er negatief is aan Fabian zijn reactie? Hij onderstreept de voordelen van de auto die hij aanbied. De ene koper hecht daar meer waarde aan dan de ander.
- Sjoerd MP BMW
Aanbieding van Fabian is ansich interessant, niks op aan te merken.RVV schreef:Ik zie even niet wat er negatief is aan Fabian zijn reactie? Hij onderstreept de voordelen van de auto die hij aanbied. De ene koper hecht daar meer waarde aan dan de ander.
Het is het hele schimmige en negatieve wat men vaak aan een "import" hangt.
- Fabian
Nee hoor, als je zelf importeert weet je (als het goed is) wat je gekocht hebt. Kan interessant zijn omdat de gewenste uitvoering in NL niet te vinden is en in het buitenland wel, kan zijn omdat de prijs interessant is, noem maar op. Qua fabrieksgarnatie maakt het helemaal niets uit inderdaad. Maar meestal is daar geen sprake meer van bij gebruikt
Wil je er later vanaf, trust me, is hij altijd minder waard als een NL-se auto. Dat is een voldongen feit.
Dus als je er lang mee wilt doen, prima. Als je over 2 jaar zin hebt in iets anders dan kost het je veel geld. Met andere woorden, dan moet je nu een fors voordeel hebben bij de aankoop om je mogelijke nadeel bij verkoop te compenseren.

Wil je er later vanaf, trust me, is hij altijd minder waard als een NL-se auto. Dat is een voldongen feit.
Dus als je er lang mee wilt doen, prima. Als je over 2 jaar zin hebt in iets anders dan kost het je veel geld. Met andere woorden, dan moet je nu een fors voordeel hebben bij de aankoop om je mogelijke nadeel bij verkoop te compenseren.
- RVV
Sjoerd mijn huidige 325i is ook een import auto, ik heb daar verder ook geen probleem mee. Maar ik weet gelijk dat de auto straks "inruiltechnisch" minder interessant is. Maar goed met 84000 km op de klok (2007 auto) kan die nog wel eventjes mee.
- Knot
En altijd eerst mij even bellen he 

- RVV