Nu weet ik dat het vloeken in de BMW kerk is en garantie blablabla, maar...; stel dat zo is, is dat dan ook gewoon aan te passen? Dus een 523i opwaarderen naar 272pk? Ben ik wel benieuwd naar

Al eens gereden in de 523i? Kan maar zo zijn dat die gevoelsmatig voldoende power heeftArthur schreef:Hoe zit dat met die aanduidingen en types? Ik zit net ff wat 5 series te bekijken van, in dit geval, bj 2011. Zie ik een 523i en dat is een 3.0l motor met 204pk. Maar in dezelfde tijdspanne is er ook een 528i en 530i geleverd. Ook met 3.0l motor maar met respectievelijk 258pk en 272pk. De inhoud, compressieverhouding en boring x slag zijn gelijk, las ik. Zijn deze motoren nu wezenlijk anders of is dit slechts een software aanpassing, zoals ook wel gebeurt bij andere merken?
Nu weet ik dat het vloeken in de BMW kerk is en garantie blablabla, maar...; stel dat zo is, is dat dan ook gewoon aan te passen? Dus een 523i opwaarderen naar 272pk? Ben ik wel benieuwd naar
523i is inderdaad naar 530i specs op te krikken via een ander inlaatspruitstuk. Hetzelfde voor een 125i/ 325i.Arthur schreef:Hoe zit dat met die aanduidingen en types? Ik zit net ff wat 5 series te bekijken van, in dit geval, bj 2011. Zie ik een 523i en dat is een 3.0l motor met 204pk. Maar in dezelfde tijdspanne is er ook een 528i en 530i geleverd. Ook met 3.0l motor maar met respectievelijk 258pk en 272pk. De inhoud, compressieverhouding en boring x slag zijn gelijk, las ik. Zijn deze motoren nu wezenlijk anders of is dit slechts een software aanpassing, zoals ook wel gebeurt bij andere merken?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten