Deze set word al gebruikt door maar is naar mijn mening wel erg prijzig €450 ex remblokken.
Heb nu de goede schijven gevonden, de schijven moeten licht bewerkt worden.
De remklauw adapter word gemaakt van St52 het is een materiaal soort die uitermate geschikt is voor deze toepassing, een hoge treksterkte heeft en die gebruikt kan worden voor dynamische belasting.
De adapters gaan gemaakt worden door een cnc frezer.
De prijzen
Remschijven van oe kwaliteit €180
Adapters €80 ( ook afhankelijk van de aantalen )
Remklauwen van een e36 €50 -> €75 ( eventuele een revisie set, kost aan materiaal €70 )
Aanpassen remklauw +/-€35
Aanpassen remschijf +/-€30
Remblokken is natuurlijk hoe gek je het zelf wilt maken, zelf heb ik goedkope set remblokken gekocht voor het testen.
Waarom deze upgrade?
1. 260mm -> 284mm ( dus meer remkracht )
2. e30 remklauw -> e36 remklauw ( grotere remblokken en zuiger )
3. Minimaal 15inch velgen ook voor lastige velgen zoals borbet A
4. Betaalbaar en makkelijk te monteren
En zo ziet het eruit, alleen de schijven zijn dan zonder groeven.
Als mijn eigen set klaar is ga ik natuurlijk testen.
Voor de tijd laat ik meten wat de remkracht is voor en achter, momenteel heb ik OEM schijven met ferrodo ds 2500
Na 1000 kilometer laat ik het weer meten voor en achter.
Dan word ook goed duidelijk de extra remvertraging is en wat er gebeurt met de remkracht verdeling.
Edit 1
Ben vanavond weer even verder gegaan, de schijven passen jammer genoeg niet zo uit de doos.
Het gat in voor het centreren van de schijf moet iets uitgedraaid worden.
De gaten voor de wielen lijken zo te passen, dus geen omgeboorde schijven!
Ook heb ik een oude remset die ik nog had liggen is naast de nieuwe gelegd, vooral de remblokken zijn veel groter!
Edit 2
De foto's zoals belooft!
Zelf denk ik dat het niet slim is om de remtang met de slijptol aan te passen, het mooist is om die te frezen.
Dan blijft zoveel mogelijk materiaal behouden.
De eerste remtang is dus verpest, maar nu weet ik precies hoe die moet worden.
Het gearceerde deel is het stuk wat weg moet, ik heb dus in mijn enthousiaste bui iets teveel weg gehaald :emo:
Hier is goed de hoogte te zien wat weg gefreesd moet worden, dit is ongeveer 4mm.
Ook kan je zien dat er nog erg veel materiaal blijft zitten, dus de stevigheid in de remklauw blijft groten deels behouden.
De adapter maakt de constructie weer steviger.
Zo komt de remtang te zitten tenopzichte van de fussee, ( hij staat iets te ver naar beneden op de foto natuurlijk word die netjes verdeelt tenopzicht van de bestaande gaten )
Nog een foto van de schijf op de naaf en ja er zet nog een ankerplaat achter

Graag wil ik weten of er interesse is voor dergelijke set, zodat ik weet hoeveel sets ik kan laten maken.
( via de fansite zijn er al wat geintereseerd )
1. Jan-Willem
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.