Ondersteuning XP stopt: Welke impact heeft dit?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
sh00ks

Re: Ondersteuning XP stopt: Welke impact heeft dit?

Bericht door sh00ks » 11 mar 2014, 17:40

Idd 328Ti :-)

Ik geef op in deze :-P

glnk

Bericht door glnk » 11 mar 2014, 17:42

Lastig hé om je ongelijk toe te geven in een discussie ;)

Riceaux

Bericht door Riceaux » 11 mar 2014, 17:55

glnk schreef:
Riceaux schreef:Achjah, meeste mensen hebben geen flauw benul van wat de eisen en wensen zijn van bepaalde doelgroepen. En Windows blinkt nou ook niet echt uit op het gebied van gebruiksgemak. En Microsoft is sowieso niet zo goed met succesvol innoveren.
Het ligt vaak aan de gebruikers die niets willen leren om de weg te vinden in het vernieuwde besturingssysteem. Als hun patience spelletje niet meer onder start, 5 naar boven, 1 naar rechts, 2 naar onder en dan naar rechts staat dan raken ze in paniek en gaan ze schreeuwen dat het kut is. Ze gaan door op een veroudert besturingssysteem omdat ze zelf te eigenwijs of te dom zijn om iets nieuws aan te leren. Maar ze moeten dan niet gaan huilen als ze slachtoffer worden van een beveiligingsprobleem. Vergeet niet dat tegenwoordig alles op de computer geregeld wordt bankzaken, mijn overheid zaken etc. Beveiliging is zo sterk als de zwakste schakel en dat is bijna altijd de eindgebruiker met zijn antieke XP installatie in dit geval. En ja, een firewall is absoluut een must anders sta je open voor alle verbindingen van buitenaf. Ik zou beginnen met een goede router met open-source linux based firmware als DD-WRT of OpenWRT en deze goed secure (laten) configureren.
En daar ligt dus de fout die de meeste bedrijven maken. Technology push ipv market pull.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 11 mar 2014, 19:55

glnk schreef:Jij hebt het over bedrijfskritische servers waarbij downtime geplant moet worden, niet over een prive computer van gebruiker X. Dit hele topic gaat niet over dergelijke servers. Vanwaar deze vergelijking? En het is helemaal niet de bedoeling om te pronken met kennis. Er werd om mijn achtergrond gevraagd en dan geef ik gewoon antwoord. Ik zou in geval van de XP gebruiker altijd voor de nieuwste Windows gaan, dus 8.1. Touchscreen of niet, dat maakt geen hol uit voor de werking van dit besturingssysteem.
Niet mee eens! Windows 8 is om op te werken zonder touchscreen niet ideaal. Op mn surface pro vind ik het allemaal prima te bedienen, maar op een desktop is het het gewoon net niet.
Neem bijvoorbeeld je settings menu te voorschijn toveren. Hou je muis rechtsboven in je scherm en er komt een balk uitgeschoven, onlogisch. Op een tablet schuif met je vinger vanuit de rechterzijde naar links en diezelfde balk word getoond, logisch en fijne gebruikers ervaring.

Hetzelfde geld voor de linker kant met switchen tussen fullscreen apps. Nou vind ik fullscreen apps op een niet touchscreen pc al niet handig want de productiviteit gaat er van omlaag door niet snel te kunnen switchen.

Thuis op de surface vind ik ie11 prima werken, op mn werk vind ik het 3x niks omdat de hele developer tools overhoop zijn gegooid en constant zit te scrollen en de plaatjes uit mn kop moet leren om te vinden wat ik zoek. De oude interface met tabjes is vele malen fijner.

Wat ook ellende is op een touchscreen met windows is het selecteren van tekst, vergelijk dat een met ios. Zonder de "pen" van m'n surface te gebruiken kan je niet fatsoenlijk tekst selecteren.

Voor de werking maakt het weinig verschil ja, maar de gebruikers ervaring is toch heel anders. Juist als iemand nu pas over stapt vanaf xp zal deze ook niet al te veel ervaring hebben met tablets waardoor de overstap een grotere stap is. Terwijl hij of zij met windows 7 sneller aan de slag kan en uitwindelijk dus vlotter een goede gebruikerservaring heeft.

Royke

Bericht door Royke » 14 mar 2014, 11:19

De overheid zit ook nog gewoon op XP.

Mits je een goed ingerichte firewall en policies dan loopt het allemaal niet zo vaart.

Thuis is het toch iets anders dan zakelijk..

328Ti

Bericht door 328Ti » 14 mar 2014, 20:23

Royke schreef:De overheid zit ook nog gewoon op ..
En dat moet onze (online) veiligheid in de gaten houden..... :TV kijken:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 14 mar 2014, 20:35

328Ti schreef:
Royke schreef:De overheid zit ook nog gewoon op ..
En dat moet onze (online) veiligheid in de gaten houden..... :TV kijken:
Ach ze willen gewoon het goede voorbeeld geven door zich zelf financieel net zo hard uit te knijpen als dat ze met ons doen :tooth:

Plaats reactie