Het grote 'DF racefiets' topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RobS

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door RobS » 07 mar 2014, 22:57

DDX schreef:Je had ook andere foto kunnen pakken had je typenummer gewoon kunnen zien ;)
Dacht eerst dat ze hem met compact zouden leveren, maar dit is ook prima hoor.
Koop ik er desnoods wel een compact crankstel bij mocht ik echt naar de bergen gaan.
Een compact crank is heel wat duurder dan alleen een 39 blad. Als je de fiets met compact besteld hebt dan zou ik er wel een punt van maken bij je fietsenmaker.
Gijzert schreef: Dat is niet waar. Geometrie is anders van de team bikes dan van de reguliere fietsen.
Ze zitten nog dieper dan jij en ik. Toen ik mijn Tarmac kocht heb ik ook gekeken naar de teamfietsen van Quickstep 2009 modellen. Scheelt echt aanzienlijk.
Is onzin, de frames zijn vaak de topmodellen van een merk en verschillen niet van de consumenten versie, alleen de kleurtjes en stickers zullen anders zijn, geometrie is gelijk. De diepe zit creëren ze door een lange, negatieve stem te monteren.

Afbeelding

Jesper
Auto: BMW M135i

Bericht door Jesper » 07 mar 2014, 23:23

DDX schreef:Schakelen met knopjes, geen afstellen meer.
En voorderailleur trimt vanzelf op basis wat je achter hebt staan, kon gewoon 2x10 versnellingen gebruiken.
Wel zorgen dat er volle batterijen inzitten bij een lange rit :D

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 07 mar 2014, 23:26

Jesper schreef:
En voorderailleur trimt vanzelf op basis wat je achter hebt staan, kon gewoon 2x10 versnellingen gebruiken.
Bullshit. Die dingen gaan maanden mee.

DDX

Bericht door DDX » 07 mar 2014, 23:38

RobS schreef: Een compact crank is heel wat duurder dan alleen een 39 blad. Als je de fiets met compact besteld hebt dan zou ik er wel een punt van maken bij je fietsenmaker.
Nee er valt niet echt punt van te maken aangezien er niet compact of dubbel op bestelbon staat.
Hoeft verder ook niet hoor, met 12-30 casette kom ik een heel eind denk ik.
En nu met 11-25 (die er volgens mij nu opzit) prima hier in de buurt.

En batterij gaat op papier 2000km mee, vaak nog langer.
Ook gaan gaan er ledjes branden dat je eens moet gaan denken aan opladen.
Mocht je het echt vergeten stopt voor voorderailleur en kan je nog tijdje alleen achter schakelen.

Jesper

Bericht door Jesper » 08 mar 2014, 01:07

Petrolhead Tom schreef:
Jesper schreef:
Bullshit. Die dingen gaan maanden mee.
Bullshit geen idee, maar hondendrollen gaan schijnbaar maar een paar dagen mee. Wel afhankelijk van het weer en wat 'ie gegeten heeft. Aangezien bullshit wat groter is zal dat inderdaad wat langer meegaan. http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tui ... gaat.36819

@ de batterijen: was maar een geintje. Uiteraard zullen die batterijen lang mee gaan, want veel zal zo'n motortje niet hoeven doen. Zou graag met je ruilen van fiets :wink:

Tim N

Bericht door Tim N » 08 mar 2014, 10:32

Jesper schreef: Bullshit geen idee, maar hondendrollen gaan schijnbaar maar een paar dagen mee. Wel afhankelijk van het weer en wat 'ie gegeten heeft. Aangezien bullshit wat groter is zal dat inderdaad wat langer meegaan. http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tui ... gaat.36819
:tooth:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tim N op 08 mar 2014, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Tim N

Bericht door Tim N » 08 mar 2014, 10:33

dubbel

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 08 mar 2014, 10:58

:mrgreen:

328Ti

Bericht door 328Ti » 08 mar 2014, 11:07

Zoals beloofd hier de foto,s. Ik heb helaas niet de tijd gehad om de boel te poetsen (wel afgestoft)

Historie:
- 5 a 6x op gereden
- 6e keer een gemeentepaaltje geraakt door het ontwijken van moeder met kind...
- Fiets heeft schade aan het frame (zie fotos) en heeft het paaltje geschampt. Niet krom o.i.d.
- Fiets heeft tot vorig jaar zomer op zolder gestaan, daarna vond mijn vriendin het nodig om m in het schuurtje te zetten. Daar is ie niet beter op geworden. Zie hier en daar vliegroest.

Specs:
- Volledig Shimano 105 groep
- Shimano Flightdeck 105 versnellings"bak"
- Carbon voorvork
- Geheel opgetrokken alu frame
- Gazelle SAT lichtgewicht velgen/wielen by Roland
- Trans am zadel
- Framesize 58
- 8.7kg? Ik weet het echt niet meer...
- Bandomtrek 23-622 700x23C
- model 2009?

Kortom, deze superfiets is beter af bij een baasje die wel fietst. Nieuwprijs was € 1.100,00 en begrijp dat ik dit er nooit meer voor krijg. Bij een aannemelijk bod mag ie weg.

Dit is natuurlijk een verkoop iets maar volgens mij past dit wel in dit draadje. Anders mag het uiteraard verplaatst worden naar het verkooptopic.

Groeten Jans

Fotos:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Schade: :'(
Afbeelding

Afbeelding

Bram

Bericht door Bram » 08 mar 2014, 11:12

Zonde van de lakschade. Ik kan me nog herinneren dat ik meer over de zeik was van het feit dat ik m'n fiets het gras in zag stuiteren dan over m'n gebroken sleutelbeen :tooth:

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 08 mar 2014, 13:27

Indd zonde van de schade. De stang lijkt ook een beetje ingedeukt bij de eerste 'schram' ?

Zonder klikpedaaltjes als ik het zo zie? Wel een mooi fietsje.

Welke omgeving woon je en wat vind je een aannemelijk bod?

328Ti

Bericht door 328Ti » 08 mar 2014, 15:24

matthyssie schreef:Indd zonde van de schade. De stang lijkt ook een beetje ingedeukt bij de eerste 'schram' ?

Zonder klikpedaaltjes als ik het zo zie? Wel een mooi fietsje.

Welke omgeving woon je en wat vind je een aannemelijk bod?
Het frame is ovaal/rechthoekig achtig en zit geen knik in ( is alu hé, zou anders een scheur in zitten ). Misschien deze foto (van het inet) beter te zien. Frame loopt taps toe:

Afbeelding

Er zitten wel klikpedaaltjes bij, tenminste, aan 1 kant., andere kant kan je met normale schoenen fietsen.

Doe eens een mooi bod.

328Ti

Bericht door 328Ti » 08 mar 2014, 15:25

Bram schreef:Zonde van de lakschade. Ik kan me nog herinneren dat ik meer over de zeik was van het feit dat ik m'n fiets het gras in zag stuiteren dan over m'n gebroken sleutelbeen :tooth:
Auw...... Ik had alleen schrammen, maar eens: zelfde GVD gevoel.... Eigenlijk nu weer... Maar ja, liever fiets naar de K dan een klein kind die op het hoofdje valt...pfffff was wel even een situatie. Wilde trouwens de Gemeente nog aansprakelijk stellen. Dat paaltje was verdekt achter de bladeren. Maar goed...

Gijzert

Bericht door Gijzert » 08 mar 2014, 16:31

RobS schreef:
DDX schreef:Je had ook andere foto kunnen pakken had je typenummer gewoon kunnen zien ;)
Dacht eerst dat ze hem met compact zouden leveren, maar dit is ook prima hoor.
Koop ik er desnoods wel een compact crankstel bij mocht ik echt naar de bergen gaan.
Een compact crank is heel wat duurder dan alleen een 39 blad. Als je de fiets met compact besteld hebt dan zou ik er wel een punt van maken bij je fietsenmaker.
Gijzert schreef: Dat is niet waar. Geometrie is anders van de team bikes dan van de reguliere fietsen.
Ze zitten nog dieper dan jij en ik. Toen ik mijn Tarmac kocht heb ik ook gekeken naar de teamfietsen van Quickstep 2009 modellen. Scheelt echt aanzienlijk.
Is onzin, de frames zijn vaak de topmodellen van een merk en verschillen niet van de consumenten versie, alleen de kleurtjes en stickers zullen anders zijn, geometrie is gelijk. De diepe zit creëren ze door een lange, negatieve stem te monteren.

Afbeelding
Ik zal de man van Specialized die verantwoordelijk is voor de racing teams hier in Europa zeggen dat hij geen gelijk heeft en dat de head tube geen 1,5 inch lager is maar dat ze negatieve stems gebruiken.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 08 mar 2014, 17:53

///Joost schreef:
Bram schreef:Niet meer afstellen lijkt me wel briljant zeg, ik vind dat de 105 groep van Shimano daar nog wat stappen in zou mogen maken.
Wat bedoel je? Mijn 105 groep had vrijwel geen last van chain rub, alleen in 52x25.

Mijn huidige Red kan ik probleemloos 2x10 schakelen. Mechanisch, dat dan weer wel. :lol:
Mijn 105 (triple) moet ik voor altijd nog wel behoorlijk trimmen om zonder aanlopen te rijden.

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 08 mar 2014, 18:36

@328TI: You've got PM.

Bram

Bericht door Bram » 08 mar 2014, 18:52

Stefan R schreef:
///Joost schreef:
Bram schreef:Niet meer afstellen lijkt me wel briljant zeg, ik vind dat de 105 groep van Shimano daar nog wat stappen in zou mogen maken.
Wat bedoel je? Mijn 105 groep had vrijwel geen last van chain rub, alleen in 52x25.

Mijn huidige Red kan ik probleemloos 2x10 schakelen. Mechanisch, dat dan weer wel. :lol:
Mijn 105 (triple) moet ik voor altijd nog wel behoorlijk trimmen om zonder aanlopen te rijden.
Juist, daar heeft mijn fiets ook last van. Best irritant.

328Ti

Bericht door 328Ti » 08 mar 2014, 20:04

matthyssie schreef:@328TI: You've got PM.
Thnx. answered :beer:

328Ti

Bericht door 328Ti » 08 mar 2014, 20:07

Mij werd destijds verteld dat de 105 het minst trimgevoelig en trefzeker was? Even het vergelijk tussen de Shimano lijn (Tiagra en Ultegra). zelf nooit last ondervonden en vond het altijd fijn en vooral snel! schakelen.

DDX

Bericht door DDX » 08 mar 2014, 20:48

Zo vandaag fiets ff goed getest, rondje van vorige week afgemaakt en nu wel 2 klimmetjes meegepakt. (amerongse berg en grebbeberg)
Ging erg lekker :)

Conclusie wel dat ik voor de zekerheid een andere casette achter ga monteren.
12-28 ipv 11-25 die er nu op zit, 11 (en 12) gebruik ik toch never en ik zat nu wel vaak op de 24 dus veiliger als ik dan nog ff kan doorschakelen.
Di2 schakelt perfect :)

http://www.strava.com/activities/118771240" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Bram

Bericht door Bram » 08 mar 2014, 21:10

328Ti schreef:
Mij werd destijds verteld dat de 105 het minst trimgevoelig en trefzeker was? Even het vergelijk tussen de Shimano lijn (Tiagra en Ultegra). zelf nooit last ondervonden en vond het altijd fijn en vooral snel! schakelen.
Het kan zomaar dat de aanschafprijs niet een voorwaarde is voor smooth schakelen, maar als een 105 groep beter schakelt dan Ultegra, gaat er toch ergens iets niet goed lijkt me.

328Ti

Bericht door 328Ti » 08 mar 2014, 21:16

Bram schreef:
328Ti schreef:
Het kan zomaar dat de aanschafprijs niet een voorwaarde is voor smooth schakelen, maar als een 105 groep beter schakelt dan Ultegra, gaat er toch ergens iets niet goed lijkt me.
Dat is waar, maar dat is ook niet wat ik schrijf. Even los dat ik niet veel van racefietsen af weet. De adviseur gaf aan dat Ultegra weliswaar sneller op/afschakelt maar wel gevoeliger is dan de 105. In absolute zin zit je dus vaker te pielen aan een Ultegra groep dan aan een 105 groep, ondanks dat de Ultegra fijngevoeliger is. Dit aldus de adviseur die ik heb gesproken.

328Ti

Bericht door 328Ti » 08 mar 2014, 21:18

Mooi apparaat DXX!

:love:

Jesper

Bericht door Jesper » 08 mar 2014, 21:20

Zo zeg. Dat is een lang ritje stephan! Ik neem aan dat je dan wel regelmatig een pauze inlast?

DDX

Bericht door DDX » 08 mar 2014, 21:42

Dat valt best tegen anders red je zo'n afstand niet in een dag ;)
2 keer pont, 3 keer snelle jelle en pannekoek/bidons bijvullen.

Plaats reactie