Ik ben zeer tevreden met beide wagens, maar als auto en autosport liefhebber betrap ik mezelf er steeds regelmatiger op dat ik droom van mijn E30 met wat meer spierballen onder de motorkap...

De S50 conversie heb ik weleens vaker gezien, hier recent op DF heb ik met veel plezier het topic van Arsonistz gelezen. Ik ben vanwege mijn ervaring met mijn E36 M3 een liefhebber van de S50, lekkere directe gasrespons en veel power. Erg stoer maar ik denk dat deze optie wat duurder en gecompliceerder is dan een 327i, zeker omdat ik ook niet zoveel zelf kan doen. Daar staat de extra vermogenswinst natuurlijk wel weer tegen over

De 327i bouw spreekt mij denk ik misschien toch meer aan vanwege het feit dat alles er onder de kap met een M20 motor redelijk origineel uit blijft zien. De pasvorm levert met een M20 natuurlijk ook geen problemen op en qua kosten en werk scheelt het denk ik dan ook erg veel. Misschien klinkt het onzinnig, maar ik vind ook dat mijn E30 niet veel sneller moet worden dan mijn M3, als ik een S50 in mijn E30 bouw dan wordt de M3 ergens misschien toch wel een beetje ‘overbodig’. Toch hou ik dan wel weer de gedachte in mijn achterhoofd, wat als de 327i toch niet snel genoeg wordt qua rij beleving?

Ik bouw geen circuit wagen, ik ben geen Schumacher en ronde tijden zijn voor mij dan ook niet belangrijk, het rij plezier en de beleving tijdens de rit vind ik het meest interessant.