Ik heb afgelopen week met lange broek en T-shirt gefietst. Was erg lekker vond ik zelf. Moet er wel bij zeggen dat ik het vrij snel warm heb op de fiets.Jesper schreef:zondag nog een ritje. Eerste ritje dit jaar met korte broek en T-shirtje?
Het grote 'DF racefiets' topic
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
- RobS
Komende zondag dit rondje doen, lekker wat klimmetjes pakken in NL en BE.
http://www.strava.com/routes/194669" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.strava.com/routes/194669" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- ///Joost
Ik baal zo ontzettend, dat wil je niet weten!RobS schreef:Komende zondag dit rondje doen, lekker wat klimmetjes pakken in NL en BE.

- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Heerlijk rondje zo te zien. Erg mooie omgeving daar. Dan is het hier in Friesland maar saai. Weiland, weiland en nog eens weiland. Zo nu en dan eens een watertje. 

- DDX
meer foto's :
http://dl.a2000.nu/gallery/v/fiets/venom/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Auto: M3P, 130i
Mooie fiets Stephan! Is dat elektrisch schakelen?
- RobS
Mooi! Ben benieuwd naar je Di2 ervaring.DDX schreef:
meer foto's :
http://dl.a2000.nu/gallery/v/fiets/venom/" onclick="window.open(this.href);return false;
- DDX
Yeps Ultegra Di2 10 speed.
Beviel perfect net op de rit naar huis, schakelt lekker snel.
En regelt zelf de trimming van de voorderailleur.
Beviel perfect net op de rit naar huis, schakelt lekker snel.
En regelt zelf de trimming van de voorderailleur.
- RobS
Dubbel of compact met 39 blad?
- Mark 320iS
Yep! Bevalt me prima.Bram schreef:Ik heb dezelfde fiets volgens mij, wit-zwart kleurenpatroon?Mark 320iS schreef:Ik heb vorig jaar een nieuwe 2012 model Giant TCR composite gekocht (carbon frame dus), Ultegra afgemonteerd (dat is de lijn boven de 105) voor iets minder dan €1.100,-. Echt een prima fiets waar ik de komende jaren uitstekend mee vooruit kan. Een fiets van meer dan €2.000,- heb je mijns inziens ook echt niet nodig, zeker niet als beginner.
- Mark 320iS
Mooie route! Volgens mij pak je wel een stukje onverhard mee? Bij gerendal, vlak voor dat je oud-valkenburg in fietst.RobS schreef:Komende zondag dit rondje doen, lekker wat klimmetjes pakken in NL en BE.
- Bram
Mij ook, ik vind het een prachtig modelMark 320iS schreef:Yep! Bevalt me prima.Bram schreef:Ik heb dezelfde fiets volgens mij, wit-zwart kleurenpatroon?Mark 320iS schreef:Ik heb vorig jaar een nieuwe 2012 model Giant TCR composite gekocht (carbon frame dus), Ultegra afgemonteerd (dat is de lijn boven de 105) voor iets minder dan €1.100,-. Echt een prima fiets waar ik de komende jaren uitstekend mee vooruit kan. Een fiets van meer dan €2.000,- heb je mijns inziens ook echt niet nodig, zeker niet als beginner.

Hier met de nieuwe Fulcrum Racing 3 velgen

- ///Joost
Zo te tellen een dubbel.RobS schreef:Dubbel of compact met 39 blad?

Vwb velgen, ik zit zelf ook te denken om tzt FR3 velgen aan te schaffen. Volgens mij wel leuke velgen binnen een gemiddeld budget.
- DDX
Je had ook andere foto kunnen pakken had je typenummer gewoon kunnen zien 
Dacht eerst dat ze hem met compact zouden leveren, maar dit is ook prima hoor.
Koop ik er desnoods wel een compact crankstel bij mocht ik echt naar de bergen gaan.
FR3 zijn leuke velgen, heb ze zelf ook. (in m'n andere fiets/om over te zetten als 2e set voor m'n nieuwe fiets)

Dacht eerst dat ze hem met compact zouden leveren, maar dit is ook prima hoor.
Koop ik er desnoods wel een compact crankstel bij mocht ik echt naar de bergen gaan.
FR3 zijn leuke velgen, heb ze zelf ook. (in m'n andere fiets/om over te zetten als 2e set voor m'n nieuwe fiets)
- Bram
Prachtige fiets trouwens DDX 

- ///Joost
+1 !!!Bram schreef:Prachtige fiets trouwens DDX
Wel even die stuurbuis afzagen. Dat maakt 'm net wat meer af.
- DDX
Doen ze bij eerste servicebeurt.
Is natuurlijk veiliger om hem zo te leveren, heb stuur zelf al iets omlaag gezet. (foto is van na lager zetten)
Is natuurlijk veiliger om hem zo te leveren, heb stuur zelf al iets omlaag gezet. (foto is van na lager zetten)
- RVV
Mooie fiets hoor! Electrisch schakelen wat moet ik mij daar bij voorstellen?
-
Dat is niet waar. Geometrie is anders van de team bikes dan van de reguliere fietsen.RobS schreef:
Profs reden in de tijd van staal en alu op maatframes, iedere renner een eigen op maat gemaakte fiets. Tegenwoordig rijden ze op carbon met standaard framematen die jij en ik in de winkel kunnen kopen. De fietsen worden passend gemaakt dmv aanpassingen aan de zadelstand, stuurstand, stuurpen etc.
Ze zitten nog dieper dan jij en ik. Toen ik mijn Tarmac kocht heb ik ook gekeken naar de teamfietsen van Quickstep 2009 modellen. Scheelt echt aanzienlijk.
-
En een echt goede meting kan wel het verschil zijn tussen goed zitten en fantastisch zitten.
http://www.specialized.com/nl/nl/hub/bgfit" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je een fiets koopt van >5k dan is een paar honderd euro voor zo'n meting echt wel de moeite waard om op de best mogelijke manier(Lees makkelijkst) de grootste wattage weg te trappen.
http://www.specialized.com/nl/nl/hub/bgfit" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je een fiets koopt van >5k dan is een paar honderd euro voor zo'n meting echt wel de moeite waard om op de best mogelijke manier(Lees makkelijkst) de grootste wattage weg te trappen.
- ///Joost
Geen schakelkabels meer, maar elektrische draadjes.RVV schreef:Mooie fiets hoor! Electrisch schakelen wat moet ik mij daar bij voorstellen?

http://www.bongersbikes.nl/shimano-di2-info
Nooit zelf mee gereden, maar ik kan me voorstellen dat je nooit meer anders wil als je eraan hebt geproefd.
- DDX
Schakelen met knopjes, geen afstellen meer.
En voorderailleur trimt vanzelf op basis wat je achter hebt staan, kon gewoon 2x10 versnellingen gebruiken.
En voorderailleur trimt vanzelf op basis wat je achter hebt staan, kon gewoon 2x10 versnellingen gebruiken.
- Bram
Niet meer afstellen lijkt me wel briljant zeg, ik vind dat de 105 groep van Shimano daar nog wat stappen in zou mogen maken. Maar goed, alles heeft natuurlijk zijn prijs.
M'n eerste (10 jaar oude Gaint Once) fiets had Campagnolo. Mijn nieuwe Italiaan (geen idee wanneer die komt) heeft dat ook weer
M'n eerste (10 jaar oude Gaint Once) fiets had Campagnolo. Mijn nieuwe Italiaan (geen idee wanneer die komt) heeft dat ook weer

- ///Joost
Wat bedoel je? Mijn 105 groep had vrijwel geen last van chain rub, alleen in 52x25.Bram schreef:Niet meer afstellen lijkt me wel briljant zeg, ik vind dat de 105 groep van Shimano daar nog wat stappen in zou mogen maken.
Mijn huidige Red kan ik probleemloos 2x10 schakelen. Mechanisch, dat dan weer wel.