glnk schreef:Het ligt vaak aan de gebruikers die niets willen leren om de weg te vinden in het vernieuwde besturingssysteem. Als hun patience spelletje niet meer onder start, 5 naar boven, 1 naar rechts, 2 naar onder en dan naar rechts staat dan raken ze in paniek en gaan ze schreeuwen dat het kut is. Ze gaan door op een veroudert besturingssysteem omdat ze zelf te eigenwijs of te dom zijn om iets nieuws aan te leren. Maar ze moeten dan niet gaan huilen als ze slachtoffer worden van een beveiligingsprobleem. Vergeet niet dat tegenwoordig alles op de computer geregeld wordt bankzaken, mijn overheid zaken etc. Beveiliging is zo sterk als de zwakste schakel en dat is bijna altijd de eindgebruiker met zijn antieke XP installatie in dit geval. En ja, een firewall is absoluut een must anders sta je open voor alle verbindingen van buitenaf. Ik zou beginnen met een goede router met open-source linux based firmware als DD-WRT of OpenWRT en deze goed secure (laten) configureren.
Hierbij een reactie van een domme, kwijlende oude man, die op het punt staat af te studeren als commercieel econoom.....
Het is niet dat ik niets wil leren, als wel dat je genoodzaakt bent om Windows 7/8 te laten draaien om geserviced te worden. Dit impliceert dat je "oude" goedwerkende hardware (computer dus) moet vervangen voor nieuw spul ( 4g werkgeheugen past gewoon niet meer in die oudjes). Verder heb ik sterke twijfels aan de meerwaarde van de nieuwere besturingssystemen t.a.v. XP (voor de light user).
Laat duidelijk zijn dat deze domme, oude kwijlende man dagelijks met XP, Vista, - en op het werk - Windows 7 in de weer ben. Leuk dat het er allemaal gelikt uit ziet, al heeft een "light user" - ik dus voor privé gebruik - genoeg heb aan XP. Verder nooit last van virussen etc. door gebruik van Chrome.
Groet Jans
P.s. Mag ik vragen hoe oud jij bent, glnk?