Engine Swap
- Sander S.
Als het een gevalletje koppakking is dan zal ik ook zeker niet moeilijk doen. Maar aangezien ik deze wagen ook gewoon op de openbare weg ga gebruiken, staat kwaltiteit en mankement-vrij rijden bij mij ontzettend hoog in het vaandel.
maar ik zie het volgende week wel, en anders kan ik altijd nog kijken naar andere leuke blokken.
een 3.0 of 3.2 blok als Paul heeft ofzo.
maar ik zie het volgende week wel, en anders kan ik altijd nog kijken naar andere leuke blokken.
een 3.0 of 3.2 blok als Paul heeft ofzo.
- Niels
- Auto: Prius+
Nou zo zeldzaam zijn ze hier op DF verhoudingsgewijs anders nietGTRene schreef:hm..een Z3 M coupe, ik weet niet maar volgens mij zijn dat heerlijke sportieve auto's die nog zeldzaam zijn ookSander Spoolder schreef:In dat geval ga ik op zoek naar een E36 M3 of een Z3 M Coupe.
Volgende week weet ik weer.of niet dan Flatline en andere coupe mannen 8) lets Unite all coupe's 8)

Hoe zit dat met het gewicht van al het M5 spul eigenlijk? Als het aanzienlijk zwaarder is zou ik sowieso voor een 3.0 gaan 8) en dat kost je ook nog eens het minste als ik het verhaal van Bert zo lees

- Sander S.
Pakkingen op het spruitstuk zijn vervangen. Kleine lekjes in de uitlaten gedicht.
Resultaat.
http://www.youtube.com/watch?v=b4N5RMpEtYc
Dit is dus nog met de 2.5 motor. Zal waarschijnlijk ook wel lekker klinken als de M5 motor erin ligt.
Resultaat.
http://www.youtube.com/watch?v=b4N5RMpEtYc
Dit is dus nog met de 2.5 motor. Zal waarschijnlijk ook wel lekker klinken als de M5 motor erin ligt.
- Peter Tunissen
Lekker geluidje! 
Ik ben ook weer lekker met de e30 bezig, volgende week definitief uit de winterslaap, nieuwe vloeistoffen en een verse apk erop en dan wil ik hem bij de Paris Tunnel Run nog wel eens uitlaten.
Zit nu ook een 316i logo achterop, dus dat moet wel leuk worden als een paar Engelsen met snelle auto's daar tegenaan mogen kijken.
Twijfel wel om te auto te verkopen als de nieuwe funauto er is, een dagelijkse auto en een funauto is nog wel te rechtvaardigen, een dagelijkse auto en twee funauto's al weer wat minder vind ik, dan blijft er in de praktijk toch eentje op de oprit staan.

Ik ben ook weer lekker met de e30 bezig, volgende week definitief uit de winterslaap, nieuwe vloeistoffen en een verse apk erop en dan wil ik hem bij de Paris Tunnel Run nog wel eens uitlaten.
Zit nu ook een 316i logo achterop, dus dat moet wel leuk worden als een paar Engelsen met snelle auto's daar tegenaan mogen kijken.

Twijfel wel om te auto te verkopen als de nieuwe funauto er is, een dagelijkse auto en een funauto is nog wel te rechtvaardigen, een dagelijkse auto en twee funauto's al weer wat minder vind ik, dan blijft er in de praktijk toch eentje op de oprit staan.

- Peter Tunissen
Het is al twee keer op het laatste moment niet doorgegaan, dus ik wacht even met wat roepen totdat de auto echt definitief hier staat, maar het wordt in ieder geval iets snellers.Sander Spoolder schreef:Wat word je nieuwe fun-auto dan ?
Waar kan ik pics vinden van jou E30 ?

Een paar foto's van de E30 vind je hier (nog gemaakt door de vorige eigenaar):
http://www.xs4all.nl/~fr4nkd/e30m5/index.html
Mooi fout is niet lelijk. 8)
Het hele opbouwverhaal hier:
http://www.gummen.org/newforum/forum_me ... id=0558626
- Sander S.
Sodeknetter 8)
Wil graag eens ervaren hoe hárd dit vooruit moet gaan.
Mijn M5-blok wil nog steeds niet lekker lopen. Deze week nog proberen om het spul in orde te krijgen. Mocht het teveel geld gaan kosten om alleen de motor goed aan de praat te krijgen dan trek ik de stekker uit het project. Dat vind ik het niet waard. Niet zozeer omdat ik geen doorzetter ben, maar mede omdat ik ondertussen ook al wat anders gekocht heb.
+/- 300pk over 1300 kg, RWD en knalgeel.
Toelichting en specificaties volgen als ik fatsoenlijke foto's heb.
Nogmaals, Respect Peter, wat een dikke E30 8)
Wil graag eens ervaren hoe hárd dit vooruit moet gaan.
Mijn M5-blok wil nog steeds niet lekker lopen. Deze week nog proberen om het spul in orde te krijgen. Mocht het teveel geld gaan kosten om alleen de motor goed aan de praat te krijgen dan trek ik de stekker uit het project. Dat vind ik het niet waard. Niet zozeer omdat ik geen doorzetter ben, maar mede omdat ik ondertussen ook al wat anders gekocht heb.
+/- 300pk over 1300 kg, RWD en knalgeel.
Toelichting en specificaties volgen als ik fatsoenlijke foto's heb.
Nogmaals, Respect Peter, wat een dikke E30 8)
-
gister nog even gereden met mijn e30 m3/5! Sander kan je alleen vertellen dat het elke x opnieuw een big smile brengt al moet je oppassen met nat weer want wielspin in 4 is normale zaak en dan heb je toch al gauw 180 kmh op je teller
zal eens een filmpje maken ervan en dit posten zodat je een klein beetje een indruk krijgt van zo'n monster
mocht je niks meer kunnen met je m5 blok hoor ik graag van je wat je er nog voor wil hebben ivm donor voor mijne
zal eens een filmpje maken ervan en dit posten zodat je een klein beetje een indruk krijgt van zo'n monster

mocht je niks meer kunnen met je m5 blok hoor ik graag van je wat je er nog voor wil hebben ivm donor voor mijne
- Sander S.