In het dagelijks leven studeer ik in Tilburg, en heb sinds kort van een grote hobby mijn (bij)baan kunnen maken. Na ruim twee jaar als freelance journalist te hebben gewerkt voor een lokale krant, ben ik sinds november namelijk ‘hoofdredacteur’ van een maandelijkse autobijlage in diezelfde krant. Dit houdt in dat ik contact onderhoud met de adverteerders, artikelen schrijf en alle fotografie op mij neem. In de (schaarse) vrije tijd die nog over is schiet ik materiaal voor mijn website http://www.MijnAutofoto.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en ben ik ook werkzaam bij http://www.MijnClubfoto.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Voordat ik de autokrant ben gaan schrijven, was een auto voor mij min of meer overbodig. Als student beschik ik immers over een gratis ov-kaart en ik kon altijd wel de auto van mijn ouders of vriendin lenen. Nu mijn autohobby echter een dagtaak is geworden, besloot ik begin januari op zoek te gaan naar een eigen auto.
Deze zoektocht bleek vanwege het tal van mogelijkheden een lastigere opgave dan dat ik van tevoren had voorzien. Talloze afwegingen werden er gemaakt om zo telkens een aantal merken van mijn lange lijst met potentiële kanshebbers te kunnen schrappen: zuinig of sportief, hatchback of cabriolet, twee- of vijfzitter, hard- of softtop? Na avonden te hebben doorgebracht in de zoekpagina’s van AutoScout24 en Marktplaats, kwam ik per toeval op het Nederlandse MX-5 forum een nette Miata uit 1990 tegen. De verkoper woonde nota bene een paar straten verderop.
Na in de loop der jaren al een aantal keer in een MX-5 te hebben gereden, stond een eerste proefrit gepland met mijn ‘huidige’ MX-5. Daarbij benadruk ik het woord ‘huidige’, want na een aantal kilometers te hebben gereden was ik namelijk al verkocht. Een praatje met de eigenaar zorgde ervoor dat vijf minuten later ook de auto verkocht was. Zodoende ben ik dus in het bezit van een MX-5 NA Miata uit 1990. Er staan ruim 250.000 kilometers op de klok, maar ik ben nog niets geks tegengekomen in de keren dat ik hem van voor tot achter bekeken heb.
De meneer van het weerbericht vertelde vandaag dat de temperaturen van komend weekend richting de 20 graden gaan. Ik kan niet wachten