Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
- GTRene
- Fedmas
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Lambdasonde vervangen. Wat een verschil
- GTRene
wat mankeerde er voor en wat is er nu beter? zal wat beter oppakken en rond lopen denk?
- Fedmas
- Auto: A3 45 TFSIe
Afgelopen zondag de labdasonde van cillinders 1-3 (bank 1) sensor 1 (voor kat) vervangen. Wat een verschil. Auto lijkt wel een nieuwe motor te hebben, onderin meer power, minder verbruik, veel soepeler lopende motor bij 80-140kmh,geen onrustig toerental meer onderin, fantastisch. Sensor was een kleine investering maar is zijn geld dubbel en dwars waard.GTRene schreef:wat mankeerde er voor en wat is er nu beter? zal wat beter oppakken en rond lopen denk?
Dat dus :-d
- GTRene
dat klinkt idd als een 'fijne' investering 
mooi als je het verschil zo kan voelen, dan voelt het tenminste als een goede keuze.

mooi als je het verschil zo kan voelen, dan voelt het tenminste als een goede keuze.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Bij de Mazda de wielen voor>achter en achter>voor. Ik kwam erachter dat de voorbanden zo goed als op de slijtageindicator zitten. Die gaan de APK van komende juli niet halen ben ik bang.
- EricYellow
Bij de beamert de boel leeg gehaald. Wat een verschil

- ///Joost
Nieuwe nummerplaathouder en de ruitensproeier versteld. Het lijkt wel of hierdoor de motor iets mooier loopt, maar dat kan ook tussen m'n oren zitten.
- GTRene

-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 27 mei 2015, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
M5 uitlaat tips vervangen voor grotere!!
Oud:

Oud vs. New:

New:

New2:

Oud:
Oud vs. New:
New:
New2:
- GTRene
beter 
Ik ben vandaag ff naar Laarman gegaan voor een verse APK, dus zelf weinig gedaan, ja de auto daar heen gereden, beetje bijpraten en wat koekeloeren en na een klein uurtje kon ik met een verse APK weer naar huis
1 koplamp moest het licht wel wat bijgesteld worden, hoogte was wel goed maar lichtbeeld wat vreemd, raar gebroken streep 2 hoogtes, maar kwam met wat verdraaien van de 2 instel punten weer goed, dachten eerst dat het misschien het lampje was die niet helemaal recht zat, daarna dus

Ik ben vandaag ff naar Laarman gegaan voor een verse APK, dus zelf weinig gedaan, ja de auto daar heen gereden, beetje bijpraten en wat koekeloeren en na een klein uurtje kon ik met een verse APK weer naar huis

1 koplamp moest het licht wel wat bijgesteld worden, hoogte was wel goed maar lichtbeeld wat vreemd, raar gebroken streep 2 hoogtes, maar kwam met wat verdraaien van de 2 instel punten weer goed, dachten eerst dat het misschien het lampje was die niet helemaal recht zat, daarna dus

- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Vandaag de Z3 QP een beurt gegeven met o.a. nieuwe olie, filter, lichtfilter etc.
Daarnaast H&R spoorverbreders (20mm per kant) gemonteerd aan de achterkant, dit staat echt een stuk beter dan de originele "stance".
Ook heb ik een Wiechers veerpootbrug gemonteerd
Daarnaast H&R spoorverbreders (20mm per kant) gemonteerd aan de achterkant, dit staat echt een stuk beter dan de originele "stance".
Ook heb ik een Wiechers veerpootbrug gemonteerd

- GTRene
dat zal een mooi dik verschil geven achter die 20mm per kant 

- e30touring1990
Ja dat doet het zeker René! een wereld van verschil. Ik zal binnenkort mijn auto topic eens updaten met foto's etc!
- GTRene
- Luco
Niks aan de auto gedaan, maar voor diegene die ook wel eens poetsen.
Met autopoets en was en de dap machine kan je ook prachtig marmoleum weer mee opfrisseen
Met autopoets en was en de dap machine kan je ook prachtig marmoleum weer mee opfrisseen

- Barend
- Auto: F20 m135i
Onlangs de kentekenplaten die vol zaten met deukjes en oneffenheden (van de vorige eigenaar) vervangen door luxe platen, meteen in nieuwe kentekenplaathouders. Ziet er een stuk beter uit.
Binnenkort moet ie ook eens goed gepoetst worden, maar weet niet of het nog wat kan worden.. Steeds meer mini-'reparaties' die door de vorige eigenaar zijn uitgevoerd met lakstiften vallen me op de laatste tijd. Niet heel mooi gedaan ook. Kijken of dat nog een beetje recht te trekken is.
edit:
En net een setje BBS Montreal velgen gescoord, dus binnenkort die onder de GTI gooien.

Binnenkort moet ie ook eens goed gepoetst worden, maar weet niet of het nog wat kan worden.. Steeds meer mini-'reparaties' die door de vorige eigenaar zijn uitgevoerd met lakstiften vallen me op de laatste tijd. Niet heel mooi gedaan ook. Kijken of dat nog een beetje recht te trekken is.
edit:
En net een setje BBS Montreal velgen gescoord, dus binnenkort die onder de GTI gooien.
- e30touring1990
Weer even geklust aan de Z3 QP. Ik heb cruise control ingebouwd (echt een aanrader) en de diffolie van het sperdifferentieel vervangen.
Stukje bij beetje wordt de QP steeds completer

- matthyssie
Hoe klinkt de intake?e30touring1990 schreef:Weer even geklust aan de Z3 QP. Ik heb cruise control ingebouwd (echt een aanrader) en de diffolie van het sperdifferentieel vervangen.

- e30touring1990
Ik dacht al dat ik iets was vergetenmatthyssie schreef:Hoe klinkt de intake?e30touring1990 schreef:Weer even geklust aan de Z3 QP. Ik heb cruise control ingebouwd (echt een aanrader) en de diffolie van het sperdifferentieel vervangen.

In lage toeren en bij deellast hoor je hem bijna niet maar als je hem opentrekt dan gromt ie lekker alsof ie een aanloop neemt.
Ben er erg blij mee!
- matthyssie
Hehe super!
Ik heb hem destijds ook nog even op m'n Mazda gehad. Toen het gisteren weer was om met de ramen open te rijden, baalde dat ik hem toch weggedaan heb. Afijn, goed om te horen dat z'n nieuwe baasje er blij mee is.
Ik heb hem destijds ook nog even op m'n Mazda gehad. Toen het gisteren weer was om met de ramen open te rijden, baalde dat ik hem toch weggedaan heb. Afijn, goed om te horen dat z'n nieuwe baasje er blij mee is.

-
Hoi allen,
Tijdje geleden heb ik mijn vacuümpomp gereviseerd volgens deze howto: http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f91 ... ir-t89903/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu rammelt mijn vacuümpomp bij koude motor.. net alsof hij helemaal droog is gelopen...
Iemand een idee?
Olie is op pijl...
Tijdje geleden heb ik mijn vacuümpomp gereviseerd volgens deze howto: http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f91 ... ir-t89903/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu rammelt mijn vacuümpomp bij koude motor.. net alsof hij helemaal droog is gelopen...
Iemand een idee?
Olie is op pijl...
- ///Joost
Hoe lang voordat het geluid weg is? Lijkt alsof alle olie eruit is weggelopen en de pomp moeite heeft met 'primen' bij koude start waardoor hij inderdaad droog loopt. Heb je olielekkage? Het kleinste beetje lekkage kan al lucht aanzuigen betekenen = slechte werking.
-
Ik dacht precies hetzelfde. Het klinkt leeg voor maximaal 10 seconden. En dan is het geluid ook weg.///Joost schreef:Hoe lang voordat het geluid weg is? Lijkt alsof alle olie eruit is weggelopen en de pomp moeite heeft met 'primen' bij koude start waardoor hij inderdaad droog loopt. Heb je olielekkage? Het kleinste beetje lekkage kan al lucht aanzuigen betekenen = slechte werking.
Hmm, het blok lekte echt olie bij de vacuumpomp, daarom draaide hij ook 900 toeren stationair en nu maar 600. Dus die lekkage is weg.
Verder zweet het blok rondom. Maar de olie blijft op pijl.
Ik heb alles al aangeschaft voor een oliewissel. Heb je wellicht nog tips?