Oldskool: Golf IV GTI
-
Re: Oldskool: Golf IV GTI gekocht
Barend heeft een 150 pk versie, die ga je zonder verdere aanpassing niet richting de 225pk. als je het ten minste een beetje betrouwbaar wil houden.
maar een goede chip doet zo`n motor wel goed.
maar een goede chip doet zo`n motor wel goed.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik had er een chip (Abt) in zitten via Pon als originele accessoire. Was 1 vd eersten, de bijbehorende rode i en certificaten heb ik lang op moeten wachten
Volgens mij had ik toen 193pk? Paar h&r verlagingsveren en dat was het
Was helaas wel een maandagochtendauto en had, nog meer eigenlijk, een waardeloze dealer. Heeft wel 10 jaar geduurd voordat ik daar weer eens binnen ben gestapt...

- frank de jonge
Kennis van me uit Klazienaveen heeft ook 1 met rode i gehad en idd 193pk. Alleen die zei dat dat origineel af fabriek was...... Pon optie dus. Was een donker blauwe btw.
- Arthur
Mijn ex GTI? Heb hem toen bij Hoge ingeruild op een nieuwe Leon Cupra4 V6. Ik heb geen digitale foto maar het was wel een donkerblauwe, 3-drs uit 2000. 84-DT-ZR. Heb hem 1,5 jaar gehad en +/-25kkm erop gezet.
- Niels
- Auto: Prius+
Dat was geen maandag morgen auto maar gewoon Golf 4 uit de eerste serie Arthur
225pk is wellicht iets optimistisch maar meer dan 200pk lukt denk ik wel bij JD. Ik realiseer me zojuist wel dat dit een eerste 20VT is idd.

- frank de jonge
Zou best kunnen Arthur. Is al verscheiden jaren terug. Kenteken heb ik geen idee van. Heb toen eer rondje meegeweest. Ging wel mooi op zich.
- Arthur
Vond hem zelfs vlotter dan Cupra4 V6
Die heeft dan ook vlot het veld moeten ruimen 
@Niels: er was meer aan de hand dan alleen Golf4 kwaliteit
Wel heel erg dealer/Pon kwaliteit 

@Niels: er was meer aan de hand dan alleen Golf4 kwaliteit

- frank de jonge
Hij was langzamer dan mn ouwe BMW. En die was ook veel sneller dan een cupra v6.
Maar dat maakt ook verders niet uit. Die gti ging wel lekker. Ging vrij vlot naar de 190 op de weg van Kl'veen naar Erica
Maar dat maakt ook verders niet uit. Die gti ging wel lekker. Ging vrij vlot naar de 190 op de weg van Kl'veen naar Erica

- Barend
- Auto: F20 m135i
Chipje overweeg ik wel, maar denk dat het onderstel eerder aan de beurt is, ik moet hem natuurlijk niet vergelijken met de GTI & de V40 maar ik vind het stuurgedrag niet heel erg goed.
Overigens zitten er ondertussen 'dikke' kentekenplaten in nieuwe kentekenplaathouders, en heb ik gisteren eindelijk ook de gewenste BBS Montreal velgen opgehaald. Denk dat de winterbanden op de huidige velgen gaan, en de zomerbanden op de BBS'jes.
Het volgende is denk ik een goede poetsbeurt van de auto, de lak lijkt nog aardig maar er zitten flink wat lelijke plekken in, ook delen die met een lakstift zijn 'gerepareerd' door de vorige eigenaar. Hoop dat een goede poetsbeurt hem goed doet.
Iemand nog advies voor een detailer/poetser in omgeving Breda?
Overigens zitten er ondertussen 'dikke' kentekenplaten in nieuwe kentekenplaathouders, en heb ik gisteren eindelijk ook de gewenste BBS Montreal velgen opgehaald. Denk dat de winterbanden op de huidige velgen gaan, en de zomerbanden op de BBS'jes.
Het volgende is denk ik een goede poetsbeurt van de auto, de lak lijkt nog aardig maar er zitten flink wat lelijke plekken in, ook delen die met een lakstift zijn 'gerepareerd' door de vorige eigenaar. Hoop dat een goede poetsbeurt hem goed doet.
Iemand nog advies voor een detailer/poetser in omgeving Breda?
Laatst gewijzigd door Barend op 26 apr 2014, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineFabian
Niet te duur en wel gewoon goed: endes carleaning breda.
Wil je echt super detailing tegen de bijbehorende prijs : mp-carcare.nl
Met de eerste doe ik dagelijk zaken, de 2e ken ik alleen van hear-say, duur maar erg goed kennelijk.
Met de eerste doe ik dagelijk zaken, de 2e ken ik alleen van hear-say, duur maar erg goed kennelijk.
- Petrolhead Tom
Paskal.
Chip en ander onderhoud: Vagtechniek Nuenen.
Chip en ander onderhoud: Vagtechniek Nuenen.
- Barend
Thanks Fabian, gok dat Ende´s voor mijn oude Golfje al goed genoeg is!Fabian schreef:Niet te duur en wel gewoon goed: endes carleaning breda.
- Barend
Re: Oldskool: Golf IV GTI
Eindelijk de BBS Montreal II velgen onder de Golf gelegd, simpele upgrade, ziet er wel een stuk beter uit.
De velgen hebben wel onderhoud nodig, ze maar dat komt van de winter wel weer.

De velgen hebben wel onderhoud nodig, ze maar dat komt van de winter wel weer.

- Arthur
Staat goed.
- Tim N
Auto lijkt gelijk jonger
- GTRene
staat idd beter 

- MartijnGizmo
Lekker fris zo! 

- Barend
Ondertussen ruim 15000 kilometer verder met de GTI, in net iets minder dan 1,5 jaar.
Vorige week was ie weer toe aan zijn beurt, waarbij (onder andere) de achterasrubbers zijn vervangen, wát een verschil, dat had ik niet verwacht.
Hij liep stationair ook niet helemaal lekker, dat is nu ook opgelost. Één van de luchtaanvoerleidingen was lek, die is vervangen. Hij is meteen ook een stuk vlotter.
Daarnaast ook onlangs 4 nieuwe zomerbandjes eronder laten leggen, Hankook Ventus S1 Evo's.
De logo's moet ik nog steeds een keer terug origineel maken..
Vorige week was ie weer toe aan zijn beurt, waarbij (onder andere) de achterasrubbers zijn vervangen, wát een verschil, dat had ik niet verwacht.
Hij liep stationair ook niet helemaal lekker, dat is nu ook opgelost. Één van de luchtaanvoerleidingen was lek, die is vervangen. Hij is meteen ook een stuk vlotter.

Daarnaast ook onlangs 4 nieuwe zomerbandjes eronder laten leggen, Hankook Ventus S1 Evo's.
De logo's moet ik nog steeds een keer terug origineel maken..