Hahaha ik doe het je niet na! Veels te bang dat ik hem afschrijf!Robin schreef:Je weet dat ABS je remweg niet verkort hè? integendeel, het maakt de auto (beter) bestuurbaar als je vol op 't rempedaal gaat staan.Thomas H schreef:Enige wat ik in de Peug dan wel mis is ABS. Rij als een "watje" in de regen achter andere auto's aan. Want wanneer er een noodstop gemaakt moet worden is de kans heel groot dat je te laat bent.
Heb weken in 'n toen nieuwe 205 GTI 1.9 katloos gereden. GE-WEL-DIG .24 jaar terug lol.![]()
Had dat ding dan geen ABS, hahaha. Toen was ik nog zo knetter om met 120 een droge/natte bocht vol onderstuur in te gaan , gaslos en dat ie dan moedwillig omkwam, beetje gas erbij en weer recht. Kon ook met de Golfjes.
Ik dacht dat doordat ABS ervoor zorgt dat je banden niet blokkeren tijdens het remmen, je remweg korter is. Maar dat is blijkbaar niet het hoofddoel van ABS als ik het lees. Het lijkt mij (maar heb daar 0 verstand van) dat wanneer je banden nog grip hebben, je sneller afremt dan met geblokkeerde banden?!