Ben nu al een tijdje bezig een E36 sedan klaar te maken voor het driften. Het projectje loopt voor de dingen die ik klaar wou hebben een beetje op zijn einde. Alleen zit nog steeds met een koel probleem waar ik niet uit kom.
Toen ik hem kocht heb ik ongeveer 2 weken normaal gereden. Toen ging de radiateur lek. Andere gekocht en toen is ook het project gestart. Dus heb sinds die tijd wel een tijd met een leen radiateur gereden. ( is inmiddels verkocht ) . Nu zat hij deze week zo ver in elkaar dat ik hem even wou testen. Dus moest de koelvloeistof nog ontlucht. Dit ging alleen niet zoals het hoort. Hij circuleert de koelvloeistof namelijk niet. Na internet een beetje te hebben afgezocht heb ik de volgende dingen allemaal geprobeerd:
Auto opkrikken en dan ontluchten
Temperatuur sensor gewisseld met 1 die 100% werkt.
Radiateur doorgeblazen
Kachel open gezet tijdens het ontluchten
Krijg het alleen niet voor elkaar. Terwijl ik bij een andere radiateur hem wel direct ontlucht kreeg.
De symtomen zijn dat hij via de ontluchtings nippel heel erg stoomt en dat de kleine slang links onder niet warm word. Ook loopt de temperatuuur meter naar het rode en word de kachel niet warm.
Voor die tijd weet ik heel zeker dat voor de rest alles naar behoren werkte.

Groeten,
Maarten