Ik heb een vraag met betrekking tot het RDW of hier mensen ervaring hebben met het herkeuren van hun auto na het vervangen van de motor voor een krachtiger exemplaar.
Gaat om een Corsa A TR uit 1988, de orginele 1.2S 8v heeft plaatst gemaakt voor een 2.0 8v motor met 118 pk.
Remmerij is aangepast en er is een orgineel uitlaatsysteem gemonteerd, auto is lekker stil dus.
Enige waar ik mee zit is dat ik geen papieren van motor of eventueel donor kenteken heb, onderblok is namelijk nog orgineel en kop is een revisie exemplaar op gekomen.
Nu heb ik gelezen hier in een topic dat een jongen met een CRX ook in 2012 een zogenaamde herkeuring heeft laten doen en hij wel een opmerking kreeg over het ontbreken van de papieren van de donor motor, zijn ze hier inmiddels strenger in geworden of is het een kwestie van welke keurmeester je treft?
Volgende vraag:
Ik heb ook nog een Skyline R33 uit 1995 welke een stuk minder weegt als op kenteken vermeld staat, gewicht aanpassen is dat iets wat zonder al teveel moeite geregeld kan worden?
Ook is het vermogen 'iets' toegenomen waardoor ik boven het percentage zit wat op kenteken vermeld staat... ook maar laten herkeuren? Dit moet volgens mij minder werk zijn aangezien deze auto technisch is topstaat is.
Heel verhaal, degenen die de tijd nemen om het even door te nemen en te antwoorden, bedankt!