MX-5 1.6 NA
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: MX-5 1.6 NA
Zo'n uitlaatje is gaaf Dennis! Kun je zo maken doormiddel van een paar Triumph motoruitlaten van Ebay.

-
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13
Re: MX-5 1.6 NA
gaaf ik heb er ook 1 als daily(94NA 1.8) alleen ben ik 2 meter en pas er na de nodige aanpassingen al best goed in. Ik heb er een deepdish stuur in, deurgreep verwijderd en de handrem verwijderd, ik zou wel graag met je mee kijken met de stoel. Wil dat graag nog een keer doen maar ben niet zo handig.
Als je een mooie betaalbare rollbar wilt moet je eens bij TRlane.co.uk kijken die hebben heel veel soorten en best betaalbaar.
Ik heb hem er ook in zitten en vind de afwerking zeker niet slecht.
Als je een mooie betaalbare rollbar wilt moet je eens bij TRlane.co.uk kijken die hebben heel veel soorten en best betaalbaar.
Ik heb hem er ook in zitten en vind de afwerking zeker niet slecht.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: MX-5 1.6 NA
Ook dit draadje maar even omhoog trappen.
Afgelopen winter heeft mijn maatje Daniel flink wat werk verricht aan de auto. Er was laswerk nodig en mijn diff was aan diggelen, dus heeft 'ie meteen een Torsen sper geplaatst omdat achter toch alles gedemonteerd moest worden, inclusief de aandrijfassen.
Ondanks dat een MX-5 niet echt een sper nodig heeft vind ik het wel een mooie upgrade. Je maakt er met een Torsen geen drifthok van, maar je hebt wel aanzienlijk betere tractie en je hebt geen last van een slippend binnenwiel. Op droog krijg je hem alleen dwars op hoge snelheid, maar op nat kun je er prima mee driften.
Inmiddels rijd ik er dus weer in rond. Er zit verse apk op en de komende tijd moet ik nog wat zaken doen die zijn blijven liggen. Zo wil ik de distributieriem vervangen, inclusief waterpomp e.d.. Ik doe dan meteen een oliebeurtje en vervang de bougies (liggen al een jaar te wachten). De remvloeistof is voorlopig de enige upgrade die ik doe aan het remsysteem, want ik wil eerst eens lekker een weekend gaan toeren naar de Ardennen en Moezel, maar later dit jaar wil ik de remmerij upgraden.
Komende weken ga ik een keer de bestuurdersstoel-vulling aanpassen om te ervaren hoe dat zit.
Nadat alles achter is losgeweest was het tijd om de uitlijning aan te pakken. Ik heb de auto twee keer laten uitlijnen, maar hij trekt nog steeds naar rechts en gek genoeg blijft het stuur ook scheef staan, dus ik ga nu naar een ander adres waar ze wel snappen hoe je de wishbones van een MX-5 af moet stellen (met de Flyin Miata specs ipv ruime fabrieksmarges). Doordat ik nu rondom meer camber heb, merk ik wel dat je flink harder de bocht door kunt.
Door het Torsen achter en niet al te goed grippende voorbanden heb ik nu wel onderstuur in te snel genomen bochten, maar als ik één van mijn andere setjes wielen/banden voor monteer zou dat over moeten zijn, denk ik. Dat is voor mij de lol van deze auto, beetje hannessen en dan uitproberen wat 't verschil is. Daarna kan ik dan weer na gaan denken over andere (subtiele) stapjes en upgrades. Pas als hij helemaal rijdt en stuurt zoals ik wil én de remmen zijn verbeterd, dan ga ik kijken hoe ik iets meer vermogen kan krijgen door het inlaattraject aan te passen, de ontsteking te vervroegen en het uitlaattraject te optimaliseren. Aangezien ik besloten heb om de auto te houden neem ik lekker de tijd en maak er een rijdend hobby-project van.
Eén van de dingen die ik wil gaan doen is, de auto in een andere kleur laten spuiten. Iets meer retro. Dus Old English white (Japanse racekleur is wit), of juist iets van oker, bruin, of groen. Liefst originele jaren '70/80 Mazda kleuren. Ik haat groene auto's, maar ik heb al eens een groene Jeep gehad, dus ben een beetje over die aversie heen. Mazda Groen is gewoon cool:


Dat ruitjesstof zou ik ook wel op mijn stoelen willen.
Retro vla-geel is het net-niet

Ik zag gisteren een nietszeggende 323F met een prachtige beige/grijsachtige lak met goudkleurige gloed erin. Je moet 't even voor je zien op een MX-5 met gunmetal velgen, maar dit is volgens mij de kleur die ik gisteren zag. Heeft op een MX-5 denk ik ook wel een beetje het retro-effect dat ik zoek.

Mijn lievelingskleur babyblauw is net wat anders dan het originele MX-5 blauw en ook een kanshebber voor mijn auto:

Lijkt wel een beetje op de kleur die onze blauwe Miata had. Ik denk dat ik dan geen retro-look heb, terwijl het toch een kleur is uit de jaren '70. Oogt daarentegen wel fris en tijdloos.

Antraciet zie ik ook wel voor mij op een MX-5, stom dat dat af-fabriek niet is geleverd.

Maar ja, grijs is ook wel weer saaaaaiiiiiii.
Oranje is dan wat spannender en vind ik altijd een gave kleur, maar ik durf niet te zeggen of het op een MX-5 ook leuk is. Misschien moet ik mijn rode nog wat langer in de zon laten verkleuren...

Ik zal nog wel even nieuwe foto's maken eerdaags. En de klus- en roest foto's uploaden.
Afgelopen winter heeft mijn maatje Daniel flink wat werk verricht aan de auto. Er was laswerk nodig en mijn diff was aan diggelen, dus heeft 'ie meteen een Torsen sper geplaatst omdat achter toch alles gedemonteerd moest worden, inclusief de aandrijfassen.
Ondanks dat een MX-5 niet echt een sper nodig heeft vind ik het wel een mooie upgrade. Je maakt er met een Torsen geen drifthok van, maar je hebt wel aanzienlijk betere tractie en je hebt geen last van een slippend binnenwiel. Op droog krijg je hem alleen dwars op hoge snelheid, maar op nat kun je er prima mee driften.
Inmiddels rijd ik er dus weer in rond. Er zit verse apk op en de komende tijd moet ik nog wat zaken doen die zijn blijven liggen. Zo wil ik de distributieriem vervangen, inclusief waterpomp e.d.. Ik doe dan meteen een oliebeurtje en vervang de bougies (liggen al een jaar te wachten). De remvloeistof is voorlopig de enige upgrade die ik doe aan het remsysteem, want ik wil eerst eens lekker een weekend gaan toeren naar de Ardennen en Moezel, maar later dit jaar wil ik de remmerij upgraden.
Komende weken ga ik een keer de bestuurdersstoel-vulling aanpassen om te ervaren hoe dat zit.
Nadat alles achter is losgeweest was het tijd om de uitlijning aan te pakken. Ik heb de auto twee keer laten uitlijnen, maar hij trekt nog steeds naar rechts en gek genoeg blijft het stuur ook scheef staan, dus ik ga nu naar een ander adres waar ze wel snappen hoe je de wishbones van een MX-5 af moet stellen (met de Flyin Miata specs ipv ruime fabrieksmarges). Doordat ik nu rondom meer camber heb, merk ik wel dat je flink harder de bocht door kunt.
Door het Torsen achter en niet al te goed grippende voorbanden heb ik nu wel onderstuur in te snel genomen bochten, maar als ik één van mijn andere setjes wielen/banden voor monteer zou dat over moeten zijn, denk ik. Dat is voor mij de lol van deze auto, beetje hannessen en dan uitproberen wat 't verschil is. Daarna kan ik dan weer na gaan denken over andere (subtiele) stapjes en upgrades. Pas als hij helemaal rijdt en stuurt zoals ik wil én de remmen zijn verbeterd, dan ga ik kijken hoe ik iets meer vermogen kan krijgen door het inlaattraject aan te passen, de ontsteking te vervroegen en het uitlaattraject te optimaliseren. Aangezien ik besloten heb om de auto te houden neem ik lekker de tijd en maak er een rijdend hobby-project van.
Eén van de dingen die ik wil gaan doen is, de auto in een andere kleur laten spuiten. Iets meer retro. Dus Old English white (Japanse racekleur is wit), of juist iets van oker, bruin, of groen. Liefst originele jaren '70/80 Mazda kleuren. Ik haat groene auto's, maar ik heb al eens een groene Jeep gehad, dus ben een beetje over die aversie heen. Mazda Groen is gewoon cool:
Dat ruitjesstof zou ik ook wel op mijn stoelen willen.

Retro vla-geel is het net-niet
Ik zag gisteren een nietszeggende 323F met een prachtige beige/grijsachtige lak met goudkleurige gloed erin. Je moet 't even voor je zien op een MX-5 met gunmetal velgen, maar dit is volgens mij de kleur die ik gisteren zag. Heeft op een MX-5 denk ik ook wel een beetje het retro-effect dat ik zoek.
Mijn lievelingskleur babyblauw is net wat anders dan het originele MX-5 blauw en ook een kanshebber voor mijn auto:
Lijkt wel een beetje op de kleur die onze blauwe Miata had. Ik denk dat ik dan geen retro-look heb, terwijl het toch een kleur is uit de jaren '70. Oogt daarentegen wel fris en tijdloos.
Antraciet zie ik ook wel voor mij op een MX-5, stom dat dat af-fabriek niet is geleverd.
Maar ja, grijs is ook wel weer saaaaaiiiiiii.

Oranje is dan wat spannender en vind ik altijd een gave kleur, maar ik durf niet te zeggen of het op een MX-5 ook leuk is. Misschien moet ik mijn rode nog wat langer in de zon laten verkleuren...
Ik zal nog wel even nieuwe foto's maken eerdaags. En de klus- en roest foto's uploaden.
- Paskal
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: MX-5 1.6 NA
Lekker bezig Dennis
Mbt dat weekendje weg: mijdt de Ardennen maar want je wordt (zelfs met een standaard onderstel) helemaal simpel van de belabberde kwaliteit van het asfalt daar. Been there, done that vorig jaar met onze NA. Doe mij maar de Eifel en de omgeving Moezel want da's heerlijk sturen daar op fatsoenlijk asfalt

Mbt dat weekendje weg: mijdt de Ardennen maar want je wordt (zelfs met een standaard onderstel) helemaal simpel van de belabberde kwaliteit van het asfalt daar. Been there, done that vorig jaar met onze NA. Doe mij maar de Eifel en de omgeving Moezel want da's heerlijk sturen daar op fatsoenlijk asfalt

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: MX-5 1.6 NA
Hoe slechter de wegen, hoe minder volk! 

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: MX-5 1.6 NA
Hot or not?

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: MX-5 1.6 NA
Hoe saai grijs ook is, bij een MX-5 past 't prima

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: MX-5 1.6 NA
die groene is iiiii niet hot.
die grijze zo in die uitvoering wel
die grijze zo in die uitvoering wel

- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: MX-5 1.6 NA
Als dat groen wat matter en lichter zou zijn dan ja.
Beetje zoals de voorbeeld MX-5 op de brug.
Beetje zoals de voorbeeld MX-5 op de brug.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: MX-5 1.6 NA
Die brug is het doosje van 't schaalmodel. 

- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: MX-5 1.6 NA
Pffff, alsof ik dat niet gezien heb!
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: MX-5 1.6 NA
Lekker knutselen, heerlijk. Retro-kleurtje doet het erg goed op een MX-5 denk ik!
Hier een beige (met SR20 etc, maar ok):


Hier een beige (met SR20 etc, maar ok):
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: 1234pk6, EricYellow, jos_br, KoenM en 12 gasten