tomgtr schreef:Ik ben werkzaam in de olie handel en was ook van mening dat het over de grens tanken / shoppen een marginaal probleem is wat opgeblazen wordt. Dat is echter niet meer zo. De hoeveelheden die nu over de grens getankt worden zijn echt niet meer marginaal en prima meetbaar op de brandstof consumptie in Nedelrland.
Heeft dat ook niet met de media aandacht te maken?
Woon hemelsbreed 1 km van de grens, maar tank 98% in nederland.
Denk als de hype er wat vanaf is, dit ook wel weer wat stabiliseert, daarnaast vergeet niet, dat voorheen veel duitsers hier diesel tankte, toen hoorde je de pompeigenaren niet, vreemd he.
Ik tank ook liever goedkoop, ben groot verbruiker, rij ruim 80k per jaar, maar er moeten soms keuzes gemaakt worden, daarnaast willen we vaak dat gebruik belast wordt en niet het bezit, kijk maar naar de onzinnige oldtimers gejank, misschien moeten we ook eens een keer blij zijn dat we het hier goed hebben, politiek overal de schuld van geven is even te makkelijk in mijn ogen, de grootste factor zijn we nog altijd zelf, we moeten alleen af van parasieten, m.a.w. ben je te lui om wat te doen, of licht je de boel op, gewoon nooit meer gebruik kunnen maken van welke regeling of instelling, en kaal plukken, de groeten.
Dan hoeven vacatures ook niet ingevuld worden door roemenen, kunnen we daar ook niet meer over zeiken.