07-03-2014

Dit is ons algemene autoforum.
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: 07-03-2014

Bericht door Robin » 03 feb 2014, 16:47

Laat ze lekker in Brussel/Den Haag/Roemenië/Polen/Bulgarije demonstreren dan en niet op de snelweg. Wat heeft de automobilist er aan als die wordt lastiggevallen?

Churchill zei:
Democracy is the worst form of government, except for all those other forms that have been tried from time to time.
Maar ook dít:
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
en wat ik al bij m'n Woonplaats heb staan.

Den Haag en Brussel zijn dramatisch, da's waar, maar het volk heeft dit aan zichzelf te wijten....

Luco

Bericht door Luco » 03 feb 2014, 16:48

Helemaal met je eens JP, al worden de grote jongens nu wel aangepakt hoorde ik.

Overigens verdient hij nog steeds heel erg goed, maar ja rijdt dan ook bijna alleen maar snachts.

JP

Bericht door JP » 03 feb 2014, 16:56

Luco schreef:Helemaal met je eens JP, al worden de grote jongens nu wel aangepakt hoorde ik.

Overigens verdient hij nog steeds heel erg goed, maar ja rijdt dan ook bijna alleen maar snachts.
Op het einde zat ik ook > €3k netto elke maand, maar daar draai je ook de uren (±80) na, en je slaapt 4-5nachten per week in de cabine. Priveomstandigheden, maar toen ze (vermoedelijk) me met gas bedwelmden en wouden inbreken (wat niet lukte), dan ga je toch relativeren. Nu maak ik maar de helft aan uren, en daar verdien je ook naar, maar ben wel elke middag thuis..... :peace:

Leen

Bericht door Leen » 03 feb 2014, 18:38

JP schreef:
Luco schreef:Helemaal met je eens JP, al worden de grote jongens nu wel aangepakt hoorde ik.

Op het einde zat ik ook > €3k netto elke maand, maar daar draai je ook de uren (±80) na, en je slaapt 4-5nachten per week in de cabine. Priveomstandigheden, maar toen ze (vermoedelijk) me met gas bedwelmden en wouden inbreken (wat niet lukte), dan ga je toch relativeren. Nu maak ik maar de helft aan uren, en daar verdien je ook naar, maar ben wel elke middag thuis..... :peace:

Tegenwwoordig met max 45 uur per week, digitale tacho en code 95 is het inderdaad niet leuk ( en lonend ) meer .

JP

Bericht door JP » 03 feb 2014, 18:54

Met wat creativiteit konden wij er meer maken per week en wij hadden toen nog niet de allernieuwste 29-sec digitacho's. De welbekende truc met de magneet heb ik nooit geprobeerd.

Luco

Bericht door Luco » 03 feb 2014, 19:22

Magneet werkt op de tacho ja, maar ze lezen ook de auto zelf uit op management, en als je met een magneet kloot zie je witte vlekken in het uitlezen, ziet men dat wordt onmiddelijk de auto in beslag genomen, je rijbewijs ook en auto gaat dan naar een dealer en wordt dan via de software binnenste buiten gekeerd en dan zien ze alles en heb je dus een economisch delict.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 03 feb 2014, 19:46

Op zich is het goed dat die rijtijden er zijn maar het is wel lastig om een beetje goed geld te verdienen als chauffeur. Wat ik alleen nog nooit heb begrepen dat veel chauffeurs voor een baas ook zo gek met de tacho hebben gedaan.

Wanneer je eigen rijden bent snap ik dat je een gokje wilt wagen om zo wat meer centen over te houden maar voor een baas is dat voordeel er toch amper? Mocht er een boete komen dan valt die vervolgens wel gewoon bij de chauffeur op de mat.

Luco

Bericht door Luco » 03 feb 2014, 20:19

Omdat het voor de chauffeur ook goed geld op kan leveren, mits de afspraken duidelijk zijn over wie wat gaat betalen als men aangehouden wordt.

bij mijn maat worden alle bekeuringen door zijn werkgever betaald, want als de spullen te laat komen kost het meer.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 03 feb 2014, 20:57

Zinvolle actie. Alle werkelozen van facebook (Met een auto? Waarom hebben die gasten een auto als het zo slecht gaat?) Gaan de snelwegen vastzetten, zodat de werkende man na z'n vrijmibo niet naar huis kan.

Ukraine, daar hebben ze opstand. Dit is gewoon een uit de hand gelopen tokkieactie op facebook..

En komop, waar protesteren ze nou tegen? Nederland is te duur, in andere landen is alles goedkoper? Wat een nonargument is dat, we hebben het ook prima voor elkaar in Nederland, qua koopkracht en sociale voorzieningen.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 03 feb 2014, 21:05

In zijn geheel gezien valt het inderdaad wel mee. Al zou van mij de accijns op brandstof best een tandje minder mogen. Net als drank trouwens. Maar dat is meer met het oog op de ondernemers hier in de grensstreek. Die zijn het kind van de rekening. Het slaat natuurlijk ook nergens op. Een maatregel invoeren waarvan je weet dat hij niets uithaalt en alleen maar een averechts effect heeft. Iedereen in de grensstreek tankt nu in Duitsland en haalt daar zijn drank Niet omdat ze het de pomphouder en de slijter uit de buurt niet meer gunnen maar gewoon omdat het inmiddels idioot veel scheelt.

Ik weet zeker dat een forse verlaging meer geld oplevert. Zorg er als overheid voor dat de Duitsers in Nederland inkopen gaan doen in plaats van andersom. Een paar jaar geleden werkte ik zelf nog aan de pomp. De godganse dag Duits praten. Pallets koffie verkopen en duizenden liters diesel ineens verkopen aan passerende Duitse vrachtwagens. Datzelfde tankstation is drie jaar later een spookstation in het weekend. Er komt geen hond.

In die zin ben ik dus wel voor voor het verlagen van de accijnzen. Maar om daar nou voor in de file te gaan staan lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 03 feb 2014, 21:17

Zo groot is die grensstreek nou ook weer niet. Laat die tukkers lekker de grens overgaan, voor die paar euro per tank (15ct/L verschil *50L tank maakt 7,50 bespaard) lekker een half uur omrijden, ik zie het nut niet. Het placebo-effect is groter dan de werkelijke besparing.
Zolang de 16,5 miljoen mensen die niet in de grenstreek woont die 15ct gewoon betaald, levert een accijnsverlaging echt niks op.

Als die grensondernemers graag duitsers willen hebben, laat ze dan kwaliteitsproducten gaan verkopen. Spullen die je in in de Aldi, Lidl of whatever niet zo makkelijk vind. Al dat gemekker en de overheid moet het maar oplossen, zelf creatief zijn is er niet bij.

Luco

Bericht door Luco » 03 feb 2014, 21:20

Niels v D schreef:Zo groot is die grensstreek nou ook weer niet. Laat die tukkers lekker de grens overgaan, voor die paar euro per tank (15ct/L verschil *50L tank maakt 7,50 bespaard) lekker een half uur omrijden, ik zie het nut niet. Het placebo-effect is groter dan de werkelijke besparing.
Zolang de 16,5 miljoen mensen die niet in de grenstreek woont die 15ct gewoon betaald, levert een accijnsverlaging echt niks op.

Als die grensondernemers graag duitsers willen hebben, laat ze dan kwaliteitsproducten gaan verkopen. Spullen die je in in de Aldi, Lidl of whatever niet zo makkelijk vind. Al dat gemekker en de overheid moet het maar oplossen, zelf creatief zijn is er niet bij.

Nou Niels, als je alleen naar de benzine kijkt geef ik je gelijk, maar ga eens een kar dezelfde producten halen in Nederland en daarna in Duitsland, scheelt op een volle kar toch zon 15 tot 25 euro, dan gelijk ff tanken en je bespaart al meer dan 3 tientjes.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 03 feb 2014, 21:31

En hoeveel kilometer leg je dan af om in duitsland te komen? Als je 40km enkele reis moet rijden. ben je dus 2,7L benzine al weer kwijt (1;15)(in €, 2,7*1,50=4,05) en daar doe je een half uur over (Vgem =80km/h). Dat half uur kost met een modaal salaris een euro of 6, netto). Totaal dus €10,05 *2 dus 20,10 euro aan kosten.

En dan moet je er nog plezier in hebben om in een duitse supermarkt rond te wandelen. Ik vind NL supermarkten al om te janken, maar van duitse supermarkten wordt ik depressief..

Luco

Bericht door Luco » 03 feb 2014, 21:34

De meeste mensen gaan geen inkopen doen onder werktijd toch :lol:

Persoonlijk vind ik duitse en belgische supermarkten veel beter, ze hebben meer keus en vooral heel veel verse producten waarvoor je hier weer naar aparte winkels toe moet.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 03 feb 2014, 21:37

Ik sta met 10 minuten bij de Aral in Gronau dus voor mij loont het wel om er even langs te rijden. Ga voor de gein een keer kijken op zaterdag bij een Duitse supermarkt of Getrankehalle wat er allemaal weggehaald wordt door Nederlanders.

Jij vind het de moeite niet en voor veel mensen is het misschien wel een placebo effect maar hoe je het ook wend of keert elke euro die in Duitsland wordt uitgegeven wordt niet ook nog eens in Nederland uitgegeven. Het effect is echt wel heel groot in de grensstreek en als ik het over de grensstreek heb praat ik echt niet over het kleine stukje bij Enschede. Over de hele breedte van het land gaan mensen naar Duitsland om inkopen te doen. Vanaf het zuidelijkste puntje in Limburg tot aan het noordelijkste puntje van Groningen. Alles bij elkaar zorgt dat voor een aanzienlijke omzet daling bij de ondernemers die in de grensstreek werkzaam zijn. Dat val niet weg te relativeren met een leuke berekening dat is een feit.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 03 feb 2014, 21:45

Dat snap ik wel tom.. Grenstreekdiscussies hou je overal. Echter worden de voordelen wel erg overhyped, en gaat het vooral echt om de grensstreek.

Voor die ondernemers is het erg vervelend natuurlijk.. Maar er is een reëel ondernemersrisico als je in de grensstreek zit.

Hier in DK wordt er ook massaal over de grens geshopt, maar alleen drank en snoep. Er is een hele branche aan Deense winkels in duitsland, waar alleen denen terecht kunnen. Ik haal er ook m'n bier en sterke drank, maar dat scheelt dan ook 50% Op een kofferbak vol tikt dat wel aan. Combineer het wel altijd met andere tripjes of we gaan met een paar man. Komen zelfs Touringcars uit Kopenhagen naar Flensburg om goedkoop in te slaan :).

Andersom steken ze vanuit Noorwegen met de Ferry over om in Denemarken te shoppen. Er is altijd baas boven baas :)
Laatst gewijzigd door Niels v D op 03 feb 2014, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

JP

Bericht door JP » 03 feb 2014, 21:46

Binnenkort maar even tanken in Livigno (It) voor €1.02 / liter....... :df:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 04 feb 2014, 02:15

Ff gezocht op Google: 577km met Duitsland en 450km met België. En dan ga je ook nog een aantal km landinwaarts want niet iedereen woont op de grens :) Dus al met al aardig wat km's... En inwoners schat ik zo. Iig genoeg voor de verminderde klandizie van de ondernemers in die "grensstreek" :wink:
Niels v D schreef:Zo groot is die grensstreek nou ook weer niet.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 04 feb 2014, 09:36

Ik ben werkzaam in de olie handel en was ook van mening dat het over de grens tanken / shoppen een marginaal probleem is wat opgeblazen wordt. Dat is echter niet meer zo. De hoeveelheden die nu over de grens getankt worden zijn echt niet meer marginaal en prima meetbaar op de brandstof consumptie in Nedelrland.

PD power

Bericht door PD power » 04 feb 2014, 19:02

tomgtr schreef:Ik ben werkzaam in de olie handel en was ook van mening dat het over de grens tanken / shoppen een marginaal probleem is wat opgeblazen wordt. Dat is echter niet meer zo. De hoeveelheden die nu over de grens getankt worden zijn echt niet meer marginaal en prima meetbaar op de brandstof consumptie in Nedelrland.
Heeft dat ook niet met de media aandacht te maken?

Woon hemelsbreed 1 km van de grens, maar tank 98% in nederland.

Denk als de hype er wat vanaf is, dit ook wel weer wat stabiliseert, daarnaast vergeet niet, dat voorheen veel duitsers hier diesel tankte, toen hoorde je de pompeigenaren niet, vreemd he.

Ik tank ook liever goedkoop, ben groot verbruiker, rij ruim 80k per jaar, maar er moeten soms keuzes gemaakt worden, daarnaast willen we vaak dat gebruik belast wordt en niet het bezit, kijk maar naar de onzinnige oldtimers gejank, misschien moeten we ook eens een keer blij zijn dat we het hier goed hebben, politiek overal de schuld van geven is even te makkelijk in mijn ogen, de grootste factor zijn we nog altijd zelf, we moeten alleen af van parasieten, m.a.w. ben je te lui om wat te doen, of licht je de boel op, gewoon nooit meer gebruik kunnen maken van welke regeling of instelling, en kaal plukken, de groeten.

Dan hoeven vacatures ook niet ingevuld worden door roemenen, kunnen we daar ook niet meer over zeiken.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 04 feb 2014, 20:00

PD power schreef:
Denk als de hype er wat vanaf is, dit ook wel weer wat stabiliseert, daarnaast vergeet niet, dat voorheen veel duitsers hier diesel tankte, toen hoorde je de pompeigenaren niet, vreemd he.
Voor Diesel kwamen de Duitsers naar Nederland en voor Benzine gingen de Nederlanders naar Duitsland.
Nu komt er niemand meer hier heen en gaat iedereen voor de diesel ook nog weg.

Dat voel je zeker.

PD power

Bericht door PD power » 04 feb 2014, 20:29

Een aantal mensen zullen dat doen, maar ken best wel veel mensen hier toevallig......krijg je als je ergens woont, maar heb maar van eentje gehoord die nu in een keer in duitsland tankt, denk dat met name de stations stijf aan de grens de duitsers missen, maar ja.....daar zou je natuurlijk ook weinig op tegen kunnen hebben.

Metchu

Bericht door Metchu » 04 feb 2014, 20:29

Steven N. schreef:
haha Stijve, best post of the topic! :blink:

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 09 feb 2014, 13:20

dvh schreef:
Als ze/je/hij of zij echt wat willen bereiken moet je tijdens de 'top'-vergadering die binnenkort in Den Haag plaatsvind (https://www.nss2014.com/nl" onclick="window.open(this.href);return false;) de boel gaan verstoren.
Moet je doen, kan je lachen :sealed:

JP

Bericht door JP » 09 mar 2014, 22:37

Heeft de actie eergister nog wat resultaat behaald ? Zit even in Oostenrijk.....(€ 1.38 per liter euro 95)

Plaats reactie