Assetto Corsa!!!

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robertdj » 30 jan 2014, 17:32

Bedankt heren! Op z'n minst een nieuwe videokaart dus...

http://tweakers.net/pricewatch/288234/c ... ificaties/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoiets bijvoorbeeld?

Heb overigens Vista.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11998
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door WJ » 30 jan 2014, 17:40

Wat kost die 6870? Ik zie daar prijzen staan van 200e ofzo.

Kan je beter een Nvidia 760 halen, die is ook 200nog wat euro en maakt gehakt van dat ding;

http://www.anandtech.com/bench/product/780?vs=854" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze ofzo: http://tweakers.net/pricewatch/339487/m ... aming.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robertdj » 30 jan 2014, 17:43

Verkeerde link, het gaat om een 2e hands exemplaar
http://tweakers.net/aanbod/627379/club3 ... kabel.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6238
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F11 520d & E86 3.0si
Locatie: VAM-berg

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door matthyssie » 30 jan 2014, 17:44

760 lijkt me overkill voor de rest van het systeem. Ik heb zelf de GTX660 OC. Werkt prima.

Rest van m'n specs:

Core 2 Quad Q9550 @ 3.25 GHz
Asus P5K
4x 2 GB DDR2-800

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11998
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door WJ » 30 jan 2014, 18:43

Ja vlotter dan wat je heb, maar wel bijna 3jaar oud die kaart.

Maar leg 25e bij en je heb deze nog met garantie;

http://tweakers.net/aanbod/618417/club3 ... lking.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Die 7850 is net zo snel als die 660 waar Mathijs het over heeft, nieuw beginnen die bij 130 en 150e.

Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 383
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:51
Auto: Bmw 1-serie
Locatie: Ede

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Thomas » 30 jan 2014, 18:50

Maar het gaat zeker werken met die kaart. We hebben hier 2 pc's waarvan de traagste met een 67xx kaart met 1gb en dat gaat prima, ook met met een race. De andere PC heeft een Club3d 7850 OC kaartje, en daar draait het gewoon maximaal op.
Ik heb net een simpele webcam gehaald. Ik ga eens kijken of ik headtracking werkend krijg, en of dat wat toevoegt. Verder las Ik ook dat AC de Oculus Rift support, dat moet helemaal waanzinnig worden.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6238
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F11 520d & E86 3.0si
Locatie: VAM-berg

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door matthyssie » 30 jan 2014, 18:55

Headtracking en oculus rift, help me even?

Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 383
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:51
Auto: Bmw 1-serie
Locatie: Ede

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Thomas » 30 jan 2014, 19:01

Headtracking, camera volgt mijn hoofd zodat ik om me heen kan kijken in het spel
Oculus Rift, virtual reality; http://www.oculusvr.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6238
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F11 520d & E86 3.0si
Locatie: VAM-berg

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door matthyssie » 30 jan 2014, 19:18

Thomas schreef:Headtracking, camera volgt mijn hoofd zodat ik om me heen kan kijken in het spel
Oculus Rift, virtual reality; http://www.oculusvr.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Aha! :thumbup:


Ik vind het persoonlijk erg jammer dat Nvidia PhysX nooit echt is doorgebroken. Op die manier zou je een extra (weliswaar Nvidia) videokaart in kunnen zetten voor bijvoorbeeld het berekenen van rook, banden(slijtage), schade, gravel etc etc

Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 383
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:51
Auto: Bmw 1-serie
Locatie: Ede

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Thomas » 30 jan 2014, 19:52

De Oculus Rift gaat wel echt een hit worden denk ik. Zie het als een alternatief scherm (je sluit hem aan op je videokaart). Hij is al te koop, maar dan krijg je een developer kit met een lage resolutie. Schijnt al wel heel goed te werken, maar ik wacht nog even op de definitieve versie.

Twee (of meer) videokaarten in m'n pc zie ik niet zo zitten, ook niet nodig vind ik, de huidige kaarten zijn dermate krachtig dat het ook helemaal niet nodig is. Hooguit bij een multi-monitor setup, of bij extreme resoluties.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6238
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F11 520d & E86 3.0si
Locatie: VAM-berg

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door matthyssie » 30 jan 2014, 20:21

Thomas schreef: Twee (of meer) videokaarten in m'n pc zie ik niet zo zitten, ook niet nodig vind ik, de huidige kaarten zijn dermate krachtig dat het ook helemaal niet nodig is. Hooguit bij een multi-monitor setup, of bij extreme resoluties.
Ben ik met je eens, maar toch denk ik dat het een zekere performance boost geeft.

Mafia 2 ondersteunt PhysX. Als ik bij dit spel m'n GTX260 (die ook in m'n pc zit) als toegewezen PhysX kaart aan het werk zet, haal ik toch een behoorlijke performance winst.

Maar goed, dit topic gaat over AC :thumbup:

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11998
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door WJ » 30 jan 2014, 20:22

Die developer kit met lage resolutie is helemaal niks, heb daar even mee zitten spelen maar daar word je niet vrolijk van. Het werkt goed maar de resolutie is gewoon te laag. Dat moet echt naar 1440p (resolutie is verdeeld over beide schermen) of hoger.

Begreep dat ze nu ook met OLED aan het testen zijn.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 30 jan 2014, 20:36

Dat Oculus Rift had ook al mijn aandacht, nog maar even de evolutie afwachten dus.

Nu wordt op 't ac forum door 'negatievelingen' vaak aangehaald dat de 'world' om je heen te klein is/snelheidbeleving moeilijk(ook bij andere sims/games) en welke Field of View(FOV) nou 't beste is, en waar die laserscanned tracks nou goed voor zijn als er te weinig snelheidsbeleving is en dat soort discussies.

Nou moet ik zeggen dat 'n wat dikkere PC/videokaart/dikker scherm natuurlijk meehelpt aan de beleving, maar als je dit(als Beta, dus het uiteindelijke asfalt wordt ook mooier/echter) nu ziet is 't toch al geweldig of wat? En dan te bedenken dat de PHYSICS voor mij de basis zijn(en die is uitstekend), audio mag wel wat beter...



Laatst gewijzigd door Robin op 30 jan 2014, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6238
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F11 520d & E86 3.0si
Locatie: VAM-berg

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door matthyssie » 30 jan 2014, 20:41

Helemaal mee eens Robin. Ik mis ook de spectaculaire audio. Ik begrijp best dat dat erg moeilijk is, maar kom op: Racegames bestaan al tientallen jaren. En volgens mij is het niet moeilijk om even een soundclip van een auto op te nemen en vervolgens te finetunen.

Als BMW het motorgeluid kan faken dan kan dat in een racegame ook heus wel...

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 30 jan 2014, 20:44

Mattysie je moet even die F40 S3 soundmod downloaden in in je F40_S3\SFX donderen. Wat 'n geluid. En 't wordt nog beter:)

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robertdj » 31 jan 2014, 14:10

WJ schreef:Ja vlotter dan wat je heb, maar wel bijna 3jaar oud die kaart.

Maar leg 25e bij en je heb deze nog met garantie;

http://tweakers.net/aanbod/618417/club3 ... lking.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Die 7850 is net zo snel als die 660 waar Mathijs het over heeft, nieuw beginnen die bij 130 en 150e.
En die kaart is compatibel met mijn gigabyte-ga-ep35-ds3 moederbord?

Om vervuiling te voorkomen mag er ook in pb geantwoord worden...

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6238
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F11 520d & E86 3.0si
Locatie: VAM-berg

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door matthyssie » 31 jan 2014, 16:53

Jahoor, kaartje kan er prima op.

Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 383
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:51
Auto: Bmw 1-serie
Locatie: Ede

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Thomas » 31 jan 2014, 17:51

Wel even checken of je voeding geschikt is.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11998
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door WJ » 31 jan 2014, 18:03

Mjah misschien dat die een 2 of meer pin stekker nodig heeft maar extra verloop stukjes zitten meestal bij de kaart. Voeding is waarschijnlijk sterk genoeg, die oide 4870s waren best power hungry.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6238
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F11 520d & E86 3.0si
Locatie: VAM-berg

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door matthyssie » 31 jan 2014, 18:05

WJ schreef:Mjah misschien dat die een 2 of meer pin stekker nodig heeft maar extra verloop stukjes zitten er meestal bij. Voeding is waarschijnlijk sterk genoeg, die oide 4870s waren best power hungry.
+1, verbruik zal ongeveer hetzelfde zijn of zelfs minder...

Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 383
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:51
Auto: Bmw 1-serie
Locatie: Ede

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Thomas » 31 jan 2014, 18:59

So, it's that day of the month again and a new update is ready.

Let's have a look at todays "particular" update.
As you might have guessed, we won't release any new cars or tracks today. We understand that this might be a bit of a let down for some of you, but then again we have already released 35 cars and their upgrades and 12 tracks... considering AC's physics engine depth, I'm sure there's more to explore than simply jumping from one car to the other.
So what's in this new update? Lot's of core work to make AC better, some of it very evident, some of it under the surface but very important.

First of all we are enabling AI Quick Races for all cars, all tracks. You can select whatever car you like, whatever track you like and whatever number of opponents (up to the track limits). Most importantly you can select different opponents to race against. Multi-class, multi-era, multi-performances, multi-whatever.. err...no scratch that, multiplayer is not ready yet (we're working on it, you know we do!).

So this is very important, we worked very hard to enable all cars and all tracks to enable the AI. Tons of data to process, but we didn't just stopped there. We have laid out the ground to build a better AI that understands better the intentions of the player. On some cars you might see a better behaviour, on some others more or less the same, but the work is there and slowly we will update all of them. Your feedback is valuable and that's what early access is all about, so thank you in advance!

What's next? Collisions. You can lean on your opponents now, bump door against door, push and get pushed and the experience should be far better. Most importantly no more landmines and you can go over high kerbs with far more realistic behaviour. That also permits us to make the terrain collisions more accurate and this means more setup work for you, as you might need to make the setup stiffer, user bumpstops, or raise the car height to make sure the car is not bottoming out. If you hear strange scraping noises and experience unexpected spins on fast turns, it might mean that your old setup was way too low... AC is getting more mature and this means that it requests from you the drivers, more skills and more setup work. We are sure you're going to have fun limiting bottoming, without affecting car balance

Sound engine. We have worked on the sound engine to improve the sound of the opponents cars in AI races as well as taking advantage of 5.1 systems. It's been quite an extensive work, way too long to describe, but let us know what you think and if you find any bugs.

As usual lot's of little fixes, bug hunting and optimisations as usual, but also new much requested features like steering wheel hiding, look behind, smoke rendering on mirrors with on/off option, penalties system selectable from UI and more. We are listening the community and working out all the small little details, one by one.

Last but not least, a very important and very complicated theme module management for the UI. What does that means? Modders can now write their plugins and connect them inside the User Interface (like the amazing "Rivali" suite). Theme modules are then saved inside the username/documents/assetto corsa folder. This is very important, as we can update the user interface everytime we think necessary and users will not lose their installed mods and UI modifications (if made following our guidelines). Also, users can now select which UI mods can enable from Options/General menu. There is also an example with documentation for modders. This is far more important than it might seem, and opens the door to modders to create amazing applications that work seamlessly inside Assetto Corsa User Interface.

Hope you have fun with this new update, looking forward to hear your feedback.

The Assetto Corsa development team

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 01 feb 2014, 15:13

Vraagje: Hoe open ik de tyre_temp.py om die achtergrond van die app te veranderen?
http://www.assettocorsa.net/forum/index ... more.1707/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wel 'n ideale app. Zag 'm bij André. Maar hij schijnt nogal grijs in beeld en wil 'm naar 0.0 transparant(?) brengen.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11998
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door WJ » 01 feb 2014, 15:28

Rechter muisknop op die tyre_temp.py en dan Openen Met Wordpad/kladblok.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 01 feb 2014, 15:38

Aha WJ. Wordpad en kladblok heb ik (nog) niet op deze nieuwe PC dus...Zijn wel ergens downloadbaar denk ik?

Zal straks even zoeken, thanks.

EDIT: Hij staat er gewoon tussen. :bag:

De value is al zero, dus 1.0 maakt 'm donkerder denk ik?

Deze Rivali app heeft alles in 1. Tyretemp en mooiere toerenteller/gears etc dan standaard. FWIW.
Ik rij alleen met de E30 M3 GrA/DTM in cockpit modus, de rest eigenlijk altijd bumpercam of helemaal geen deel van body zichtbaar, vandaar deze handige app:
http://www.assettocorsa.net/forum/index ... -new.3219/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zal allang bekend zijn denk ik?

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11998
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door WJ » 01 feb 2014, 15:59

Ja wordpad/kladblok komen standaard in Windows. Waardes geen idee, heb hem zelf nog niet gebruikt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten