Assetto Corsa!!!
- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Assetto Corsa!!!
Bedankt heren! Op z'n minst een nieuwe videokaart dus...
http://tweakers.net/pricewatch/288234/c ... ificaties/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoiets bijvoorbeeld?
Heb overigens Vista.
http://tweakers.net/pricewatch/288234/c ... ificaties/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoiets bijvoorbeeld?
Heb overigens Vista.
- WJ
- Berichten: 11998
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Assetto Corsa!!!
Wat kost die 6870? Ik zie daar prijzen staan van 200e ofzo.
Kan je beter een Nvidia 760 halen, die is ook 200nog wat euro en maakt gehakt van dat ding;
http://www.anandtech.com/bench/product/780?vs=854" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze ofzo: http://tweakers.net/pricewatch/339487/m ... aming.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan je beter een Nvidia 760 halen, die is ook 200nog wat euro en maakt gehakt van dat ding;
http://www.anandtech.com/bench/product/780?vs=854" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze ofzo: http://tweakers.net/pricewatch/339487/m ... aming.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Assetto Corsa!!!
Verkeerde link, het gaat om een 2e hands exemplaar
http://tweakers.net/aanbod/627379/club3 ... kabel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tweakers.net/aanbod/627379/club3 ... kabel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- matthyssie
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Assetto Corsa!!!
760 lijkt me overkill voor de rest van het systeem. Ik heb zelf de GTX660 OC. Werkt prima.
Rest van m'n specs:
Core 2 Quad Q9550 @ 3.25 GHz
Asus P5K
4x 2 GB DDR2-800
Rest van m'n specs:
Core 2 Quad Q9550 @ 3.25 GHz
Asus P5K
4x 2 GB DDR2-800
- WJ
- Berichten: 11998
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Assetto Corsa!!!
Ja vlotter dan wat je heb, maar wel bijna 3jaar oud die kaart.
Maar leg 25e bij en je heb deze nog met garantie;
http://tweakers.net/aanbod/618417/club3 ... lking.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Die 7850 is net zo snel als die 660 waar Mathijs het over heeft, nieuw beginnen die bij 130 en 150e.
Maar leg 25e bij en je heb deze nog met garantie;
http://tweakers.net/aanbod/618417/club3 ... lking.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Die 7850 is net zo snel als die 660 waar Mathijs het over heeft, nieuw beginnen die bij 130 en 150e.
- Thomas
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:51
- Auto: Bmw 1-serie
- Locatie: Ede
Re: Assetto Corsa!!!
Maar het gaat zeker werken met die kaart. We hebben hier 2 pc's waarvan de traagste met een 67xx kaart met 1gb en dat gaat prima, ook met met een race. De andere PC heeft een Club3d 7850 OC kaartje, en daar draait het gewoon maximaal op.
Ik heb net een simpele webcam gehaald. Ik ga eens kijken of ik headtracking werkend krijg, en of dat wat toevoegt. Verder las Ik ook dat AC de Oculus Rift support, dat moet helemaal waanzinnig worden.
Ik heb net een simpele webcam gehaald. Ik ga eens kijken of ik headtracking werkend krijg, en of dat wat toevoegt. Verder las Ik ook dat AC de Oculus Rift support, dat moet helemaal waanzinnig worden.
- matthyssie
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Assetto Corsa!!!
Headtracking en oculus rift, help me even?
- Thomas
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:51
- Auto: Bmw 1-serie
- Locatie: Ede
Re: Assetto Corsa!!!
Headtracking, camera volgt mijn hoofd zodat ik om me heen kan kijken in het spel
Oculus Rift, virtual reality; http://www.oculusvr.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Oculus Rift, virtual reality; http://www.oculusvr.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- matthyssie
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Assetto Corsa!!!
Aha!Thomas schreef:Headtracking, camera volgt mijn hoofd zodat ik om me heen kan kijken in het spel
Oculus Rift, virtual reality; http://www.oculusvr.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vind het persoonlijk erg jammer dat Nvidia PhysX nooit echt is doorgebroken. Op die manier zou je een extra (weliswaar Nvidia) videokaart in kunnen zetten voor bijvoorbeeld het berekenen van rook, banden(slijtage), schade, gravel etc etc
- Thomas
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:51
- Auto: Bmw 1-serie
- Locatie: Ede
Re: Assetto Corsa!!!
De Oculus Rift gaat wel echt een hit worden denk ik. Zie het als een alternatief scherm (je sluit hem aan op je videokaart). Hij is al te koop, maar dan krijg je een developer kit met een lage resolutie. Schijnt al wel heel goed te werken, maar ik wacht nog even op de definitieve versie.
Twee (of meer) videokaarten in m'n pc zie ik niet zo zitten, ook niet nodig vind ik, de huidige kaarten zijn dermate krachtig dat het ook helemaal niet nodig is. Hooguit bij een multi-monitor setup, of bij extreme resoluties.
Twee (of meer) videokaarten in m'n pc zie ik niet zo zitten, ook niet nodig vind ik, de huidige kaarten zijn dermate krachtig dat het ook helemaal niet nodig is. Hooguit bij een multi-monitor setup, of bij extreme resoluties.
- matthyssie
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Assetto Corsa!!!
Ben ik met je eens, maar toch denk ik dat het een zekere performance boost geeft.Thomas schreef: Twee (of meer) videokaarten in m'n pc zie ik niet zo zitten, ook niet nodig vind ik, de huidige kaarten zijn dermate krachtig dat het ook helemaal niet nodig is. Hooguit bij een multi-monitor setup, of bij extreme resoluties.
Mafia 2 ondersteunt PhysX. Als ik bij dit spel m'n GTX260 (die ook in m'n pc zit) als toegewezen PhysX kaart aan het werk zet, haal ik toch een behoorlijke performance winst.
Maar goed, dit topic gaat over AC

- WJ
- Berichten: 11998
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Assetto Corsa!!!
Die developer kit met lage resolutie is helemaal niks, heb daar even mee zitten spelen maar daar word je niet vrolijk van. Het werkt goed maar de resolutie is gewoon te laag. Dat moet echt naar 1440p (resolutie is verdeeld over beide schermen) of hoger.
Begreep dat ze nu ook met OLED aan het testen zijn.
Begreep dat ze nu ook met OLED aan het testen zijn.
- Robin
- Berichten: 55668
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Assetto Corsa!!!
Dat Oculus Rift had ook al mijn aandacht, nog maar even de evolutie afwachten dus.
Nu wordt op 't ac forum door 'negatievelingen' vaak aangehaald dat de 'world' om je heen te klein is/snelheidbeleving moeilijk(ook bij andere sims/games) en welke Field of View(FOV) nou 't beste is, en waar die laserscanned tracks nou goed voor zijn als er te weinig snelheidsbeleving is en dat soort discussies.
Nou moet ik zeggen dat 'n wat dikkere PC/videokaart/dikker scherm natuurlijk meehelpt aan de beleving, maar als je dit(als Beta, dus het uiteindelijke asfalt wordt ook mooier/echter) nu ziet is 't toch al geweldig of wat? En dan te bedenken dat de PHYSICS voor mij de basis zijn(en die is uitstekend), audio mag wel wat beter...
Nu wordt op 't ac forum door 'negatievelingen' vaak aangehaald dat de 'world' om je heen te klein is/snelheidbeleving moeilijk(ook bij andere sims/games) en welke Field of View(FOV) nou 't beste is, en waar die laserscanned tracks nou goed voor zijn als er te weinig snelheidsbeleving is en dat soort discussies.
Nou moet ik zeggen dat 'n wat dikkere PC/videokaart/dikker scherm natuurlijk meehelpt aan de beleving, maar als je dit(als Beta, dus het uiteindelijke asfalt wordt ook mooier/echter) nu ziet is 't toch al geweldig of wat? En dan te bedenken dat de PHYSICS voor mij de basis zijn(en die is uitstekend), audio mag wel wat beter...
Laatst gewijzigd door Robin op 30 jan 2014, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- matthyssie
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Assetto Corsa!!!
Helemaal mee eens Robin. Ik mis ook de spectaculaire audio. Ik begrijp best dat dat erg moeilijk is, maar kom op: Racegames bestaan al tientallen jaren. En volgens mij is het niet moeilijk om even een soundclip van een auto op te nemen en vervolgens te finetunen.
Als BMW het motorgeluid kan faken dan kan dat in een racegame ook heus wel...
Als BMW het motorgeluid kan faken dan kan dat in een racegame ook heus wel...
- Robin
- Berichten: 55668
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Assetto Corsa!!!
Mattysie je moet even die F40 S3 soundmod downloaden in in je F40_S3\SFX donderen. Wat 'n geluid. En 't wordt nog beter:)
- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Assetto Corsa!!!
En die kaart is compatibel met mijn gigabyte-ga-ep35-ds3 moederbord?WJ schreef:Ja vlotter dan wat je heb, maar wel bijna 3jaar oud die kaart.
Maar leg 25e bij en je heb deze nog met garantie;
http://tweakers.net/aanbod/618417/club3 ... lking.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Die 7850 is net zo snel als die 660 waar Mathijs het over heeft, nieuw beginnen die bij 130 en 150e.
Om vervuiling te voorkomen mag er ook in pb geantwoord worden...
- matthyssie
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Assetto Corsa!!!
Jahoor, kaartje kan er prima op.
- Thomas
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:51
- Auto: Bmw 1-serie
- Locatie: Ede
Re: Assetto Corsa!!!
Wel even checken of je voeding geschikt is.
- WJ
- Berichten: 11998
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Assetto Corsa!!!
Mjah misschien dat die een 2 of meer pin stekker nodig heeft maar extra verloop stukjes zitten meestal bij de kaart. Voeding is waarschijnlijk sterk genoeg, die oide 4870s waren best power hungry.
- matthyssie
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Assetto Corsa!!!
+1, verbruik zal ongeveer hetzelfde zijn of zelfs minder...WJ schreef:Mjah misschien dat die een 2 of meer pin stekker nodig heeft maar extra verloop stukjes zitten er meestal bij. Voeding is waarschijnlijk sterk genoeg, die oide 4870s waren best power hungry.
- Thomas
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:51
- Auto: Bmw 1-serie
- Locatie: Ede
Re: Assetto Corsa!!!
So, it's that day of the month again and a new update is ready.
Let's have a look at todays "particular" update.
As you might have guessed, we won't release any new cars or tracks today. We understand that this might be a bit of a let down for some of you, but then again we have already released 35 cars and their upgrades and 12 tracks... considering AC's physics engine depth, I'm sure there's more to explore than simply jumping from one car to the other.
So what's in this new update? Lot's of core work to make AC better, some of it very evident, some of it under the surface but very important.
First of all we are enabling AI Quick Races for all cars, all tracks. You can select whatever car you like, whatever track you like and whatever number of opponents (up to the track limits). Most importantly you can select different opponents to race against. Multi-class, multi-era, multi-performances, multi-whatever.. err...no scratch that, multiplayer is not ready yet (we're working on it, you know we do!).
So this is very important, we worked very hard to enable all cars and all tracks to enable the AI. Tons of data to process, but we didn't just stopped there. We have laid out the ground to build a better AI that understands better the intentions of the player. On some cars you might see a better behaviour, on some others more or less the same, but the work is there and slowly we will update all of them. Your feedback is valuable and that's what early access is all about, so thank you in advance!
What's next? Collisions. You can lean on your opponents now, bump door against door, push and get pushed and the experience should be far better. Most importantly no more landmines and you can go over high kerbs with far more realistic behaviour. That also permits us to make the terrain collisions more accurate and this means more setup work for you, as you might need to make the setup stiffer, user bumpstops, or raise the car height to make sure the car is not bottoming out. If you hear strange scraping noises and experience unexpected spins on fast turns, it might mean that your old setup was way too low... AC is getting more mature and this means that it requests from you the drivers, more skills and more setup work. We are sure you're going to have fun limiting bottoming, without affecting car balance
Sound engine. We have worked on the sound engine to improve the sound of the opponents cars in AI races as well as taking advantage of 5.1 systems. It's been quite an extensive work, way too long to describe, but let us know what you think and if you find any bugs.
As usual lot's of little fixes, bug hunting and optimisations as usual, but also new much requested features like steering wheel hiding, look behind, smoke rendering on mirrors with on/off option, penalties system selectable from UI and more. We are listening the community and working out all the small little details, one by one.
Last but not least, a very important and very complicated theme module management for the UI. What does that means? Modders can now write their plugins and connect them inside the User Interface (like the amazing "Rivali" suite). Theme modules are then saved inside the username/documents/assetto corsa folder. This is very important, as we can update the user interface everytime we think necessary and users will not lose their installed mods and UI modifications (if made following our guidelines). Also, users can now select which UI mods can enable from Options/General menu. There is also an example with documentation for modders. This is far more important than it might seem, and opens the door to modders to create amazing applications that work seamlessly inside Assetto Corsa User Interface.
Hope you have fun with this new update, looking forward to hear your feedback.
The Assetto Corsa development team
Let's have a look at todays "particular" update.
As you might have guessed, we won't release any new cars or tracks today. We understand that this might be a bit of a let down for some of you, but then again we have already released 35 cars and their upgrades and 12 tracks... considering AC's physics engine depth, I'm sure there's more to explore than simply jumping from one car to the other.
So what's in this new update? Lot's of core work to make AC better, some of it very evident, some of it under the surface but very important.
First of all we are enabling AI Quick Races for all cars, all tracks. You can select whatever car you like, whatever track you like and whatever number of opponents (up to the track limits). Most importantly you can select different opponents to race against. Multi-class, multi-era, multi-performances, multi-whatever.. err...no scratch that, multiplayer is not ready yet (we're working on it, you know we do!).
So this is very important, we worked very hard to enable all cars and all tracks to enable the AI. Tons of data to process, but we didn't just stopped there. We have laid out the ground to build a better AI that understands better the intentions of the player. On some cars you might see a better behaviour, on some others more or less the same, but the work is there and slowly we will update all of them. Your feedback is valuable and that's what early access is all about, so thank you in advance!
What's next? Collisions. You can lean on your opponents now, bump door against door, push and get pushed and the experience should be far better. Most importantly no more landmines and you can go over high kerbs with far more realistic behaviour. That also permits us to make the terrain collisions more accurate and this means more setup work for you, as you might need to make the setup stiffer, user bumpstops, or raise the car height to make sure the car is not bottoming out. If you hear strange scraping noises and experience unexpected spins on fast turns, it might mean that your old setup was way too low... AC is getting more mature and this means that it requests from you the drivers, more skills and more setup work. We are sure you're going to have fun limiting bottoming, without affecting car balance
Sound engine. We have worked on the sound engine to improve the sound of the opponents cars in AI races as well as taking advantage of 5.1 systems. It's been quite an extensive work, way too long to describe, but let us know what you think and if you find any bugs.
As usual lot's of little fixes, bug hunting and optimisations as usual, but also new much requested features like steering wheel hiding, look behind, smoke rendering on mirrors with on/off option, penalties system selectable from UI and more. We are listening the community and working out all the small little details, one by one.
Last but not least, a very important and very complicated theme module management for the UI. What does that means? Modders can now write their plugins and connect them inside the User Interface (like the amazing "Rivali" suite). Theme modules are then saved inside the username/documents/assetto corsa folder. This is very important, as we can update the user interface everytime we think necessary and users will not lose their installed mods and UI modifications (if made following our guidelines). Also, users can now select which UI mods can enable from Options/General menu. There is also an example with documentation for modders. This is far more important than it might seem, and opens the door to modders to create amazing applications that work seamlessly inside Assetto Corsa User Interface.
Hope you have fun with this new update, looking forward to hear your feedback.
The Assetto Corsa development team
- Robin
- Berichten: 55668
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Assetto Corsa!!!
Vraagje: Hoe open ik de tyre_temp.py om die achtergrond van die app te veranderen?
http://www.assettocorsa.net/forum/index ... more.1707/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel 'n ideale app. Zag 'm bij André. Maar hij schijnt nogal grijs in beeld en wil 'm naar 0.0 transparant(?) brengen.
http://www.assettocorsa.net/forum/index ... more.1707/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel 'n ideale app. Zag 'm bij André. Maar hij schijnt nogal grijs in beeld en wil 'm naar 0.0 transparant(?) brengen.
- WJ
- Berichten: 11998
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Assetto Corsa!!!
Rechter muisknop op die tyre_temp.py en dan Openen Met Wordpad/kladblok.
- Robin
- Berichten: 55668
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Assetto Corsa!!!
Aha WJ. Wordpad en kladblok heb ik (nog) niet op deze nieuwe PC dus...Zijn wel ergens downloadbaar denk ik?
Zal straks even zoeken, thanks.
EDIT: Hij staat er gewoon tussen.
De value is al zero, dus 1.0 maakt 'm donkerder denk ik?
Deze Rivali app heeft alles in 1. Tyretemp en mooiere toerenteller/gears etc dan standaard. FWIW.
Ik rij alleen met de E30 M3 GrA/DTM in cockpit modus, de rest eigenlijk altijd bumpercam of helemaal geen deel van body zichtbaar, vandaar deze handige app:
http://www.assettocorsa.net/forum/index ... -new.3219/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zal allang bekend zijn denk ik?
Zal straks even zoeken, thanks.
EDIT: Hij staat er gewoon tussen.

De value is al zero, dus 1.0 maakt 'm donkerder denk ik?
Deze Rivali app heeft alles in 1. Tyretemp en mooiere toerenteller/gears etc dan standaard. FWIW.
Ik rij alleen met de E30 M3 GrA/DTM in cockpit modus, de rest eigenlijk altijd bumpercam of helemaal geen deel van body zichtbaar, vandaar deze handige app:
http://www.assettocorsa.net/forum/index ... -new.3219/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zal allang bekend zijn denk ik?
- WJ
- Berichten: 11998
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Assetto Corsa!!!
Ja wordpad/kladblok komen standaard in Windows. Waardes geen idee, heb hem zelf nog niet gebruikt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten