Suzuki Ignis Sport

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Xave30

Re: Suzuki Ignis Sport

Bericht door Xave30 » 20 jan 2014, 12:42

Mooi man! :df:

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 20 jan 2014, 21:11

Dankjewel allemaal!

En spoorverbreders? Achteras is al breder als de vooras en als er idd 16 inch onder gaat komen die wat breder zijn dan vult het al een heel stuk meer, maar dat moet ik nog even kijken.

Ik weet dat bij een Fiesta ST asverbreders wel ook qua rijgedrag een behoorlijke verbetering zijn, moet eens op het engelse forum vragen of die daar bekend mee zijn.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 jan 2014, 21:18

als je idd andere velgen eronder zet kun je spelen met ET waardes of J breedtes, kun je redelijk goed uitrekenen dacht ik wat dan netjes vult.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 20 jan 2014, 21:55

Dat klopt idd, moet ik mij eens in gaan verdiepen, zeker als ik zo een bedrag aan velgen ga uitgeven. :tooth:

mrbbs

Bericht door mrbbs » 20 jan 2014, 22:48

Mooi man... ben fan!
Ik lees graag meer :)

GTRene

Bericht door GTRene » 20 jan 2014, 23:00

Joopieboy schreef:Dat klopt idd, moet ik mij eens in gaan verdiepen, zeker als ik zo een bedrag aan velgen ga uitgeven. :tooth:
idd, je kan het geld maar 1x uitgeven, maar alles op z'n tijd :thumbup:

TomK

Bericht door TomK » 21 jan 2014, 21:42

Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen Johan , en wat het karretje allemaal kan!
Hij zal het mijn ST nog moeilijk kunnen maken, maar goed dat moeten we eerstdaags eens testen. ;]

MVB

Bericht door MVB » 21 jan 2014, 22:19

Gaaf ding, vroeger had mijn buurjongen een gele met striping maakte best indruk.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 21 jan 2014, 23:10

TomK schreef:Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen Johan , en wat het karretje allemaal kan!
Hij zal het mijn ST nog moeilijk kunnen maken, maar goed dat moeten we eerstdaags eens testen. ;]
:hungry:

Maar komt goed, denk vanaf de honderd dat jij sowieso wel uitloopt enik heb nog vrij veel onderstuur, beleving is er niet minder om maar snelheid kan beter denk ik. En sowieso eerst rustig wennen aan de auto en rustig losrijden.

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 22 jan 2014, 16:29

Wat? 8.5 sec 0-100 is idiote snel voor zo'n wagentje, vet man!

Op papier zou m'n Mazda dat ook ongeveer moeten doen, maar volgens mij is hij in de jaren nogal wat paarden kwijtgeraakt...

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 27 jan 2014, 18:24

Mja op papier zijn de opgavens 8,9 geloof ik, maar offiiciele specs (en metingen van jan en allemaal) geven toch aan dat dat vrij voorzichtig gemeten is. 8,5 is wat ze standaard al doen. Enige nadeel is grip met wegkomen, moet een beetje met beleid, eenmaal rollende is het net een kogel.

Dankjewel allemaal!

Afgelopen vrijdag was het dan zover, de laatste keer de V poetsen voordat ie weg ging:
Afbeelding
Aangekomen bij de dealer en naast de Ignis:
Afbeelding
Blijhoofd foto :D
Afbeelding
En de eerste km's:
Afbeelding
Wat een heerlijk gevoel, ik ben verslaafd. Nu weet ik weer wat ik de laatste jaren heb gemist. :P

Vandaag de voorruit eens aangepakt, gekleid en voorzien van Rain-X:
Afbeelding
Xenon dit weekend ophalen (kameraad bouwt zijn koplampen om naar projectors waardoor zijn xenon set die ik ooit eens besteld heb voor hem weer terugkomt). Dat is wel echt iets wat ik enorm mis, ook zijn de wissers beduidend slechter als de AeroTwins, dus die komen tzt ook. Witte knipperlichten heb ik iig al besteld. En dan sparen voor wat grotere updates. :P

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 27 jan 2014, 18:49

Joopieboy schreef:Enige nadeel is grip met wegkomen, moet een beetje met beleid, eenmaal rollende is het net een kogel.
Als de temperaturen omhoog gaan en het asfalt lekker warm is komt dat vanzelf goed. :df: :D

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 27 jan 2014, 18:50

Van harte, leuke aankoop!!

Die dealer krijgt de inruilers wel eens slechter binnen !!!! :tooth: :tooth: Geen poets kosten meer voor hen.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 27 jan 2014, 18:53

Dat klopt ook inderdaad, zelfs de 'ouwe' daar die viel het op haha. :lol:

En ik hoop erop Joost! Winterbanden op de Volvo was ook drama iig...

Martijn M

Bericht door Martijn M » 27 jan 2014, 22:10

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 8032_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Genius, ik heb dezelfde trui haha.

Tof karretje ook! :tooth:

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 27 jan 2014, 23:10

Whehe :D En bedankt, ook best wel blij mee, de vaste route naar mijn werk met de rotondes op de 80 wegen hier wordt ineens een heel stuk leuker. :df:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 27 jan 2014, 23:12

Nou een luchtfilter kitje plaatsen!

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 01 feb 2014, 09:21

Beste is eigenlijk een inlaat met een goed systeem, die kennis van mij is er veel mee actief geweest maar doordat de inlaat aan de achterzijde zit heb je alleen maar verlies. Zelfs de originele Suzuki Sport optie met een hele bak eromheen die van voren lucht pakt doet gewoon niks. Luchtsysteem is iig niet zo geknepen als bij de Fiesta ST van een kameraad van mij, maar een inlegfilter kan misschien wel wat doen aan de respons (hoewel ik daar nu over nog niet te klagen heb).

En vandaag heb ik weer wat updates binnen. :blink:
Afbeelding
Licht en zicht. :P
Afbeelding

En ik ben bezig met de volgende updates:
- Whiteline achter stabi kit
- Veerpootbrug voorzijde
- Eibach veren
- Goodridge remslangen

Om het kartgevoel een stuk hoger te krijgen, en om weer wat meer remgevoel te krijgen. 8)

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 01 feb 2014, 13:57

BMC CDA/DIA ook geen idee?
Dat is een echte cold air intake en kan een goed effect hebben

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 01 feb 2014, 14:23

Dat zou ook nog een optie kunnen zijn idd ja. :thumbup:

Net nog even bezig geweest met de witte knippers, even chromen lampjes erin gezet (hekel aan het oranje doorschijnen):
Afbeelding
Afbeelding
8)

RJay

Bericht door RJay » 01 feb 2014, 21:10

Heb een bmc cda op mijn cupvolvo gehad (tot het verbannen werd, lol) en die dingen doen -echt- wel wat werk :)

Ga 'm nu maar op de bmw hangen omdat dat filter toch smerig / roestig is en mijn versie zo'n universele 2L> is.

Ik heb ook witte knippers maar ben wel blij dat ik de echte oranje lampjes er in heb, dunno, ik hou gewoon van die knipperlichten denk ik. In 1 van mijn koplampen is het oranje dopje over het knipperlicht naar beneden gegleden.... Ook maar eens wat aan doen als het wat beter weer is.

Dus de Ignis draait met net geen 120 op de teller zo'n 3700 rpm? :)

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 01 feb 2014, 21:22

Ja ik heb mij erin zitten verdiepen en schijnt idd een goeie optie te zijn. Maar eerst belangrijkere dingen. :tooth:

En zal wel persoonlijk zijn, ik vond het bij mijn V40 ook mooier dat die oranje bollen in de knipperlichten eruit waren. Nu dus hetzelfde. Ignis doet idd 4000 toeren bij 120, lekkere toerendraaier. Went eigenlijk heel snel als je van een diesel afkomt. :mrgreen:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 01 feb 2014, 21:23

Net nog even bezig geweest met de witte knippers, even chromen lampjes erin gezet (hekel aan het oranje doorschijnen):
Lampen geven dan ook geen oranje licht meer?
Had ik bij m'n e46 touring ook, echter een hoop gezeik mee gehad met politie.

RJay

Bericht door RJay » 01 feb 2014, 21:27

Joopieboy schreef:Ja ik heb mij erin zitten verdiepen en schijnt idd een goeie optie te zijn. Maar eerst belangrijkere dingen. :tooth:

En zal wel persoonlijk zijn, ik vond het bij mijn V40 ook mooier dat die oranje bollen in de knipperlichten eruit waren. Nu dus hetzelfde. Ignis doet idd 4000 toeren bij 120, lekkere toerendraaier. Went eigenlijk heel snel als je van een diesel afkomt. :mrgreen:
Nooit diesel gereden, nou ja, privé dan :P
Yaris draait bij 4000 rpm 117km/h op de gps :) En bij 3500 zo'n 103/104km gps, dus ik rij mooi op m'n toerenteller, haha :tooth:
Is waarschijnlijk persoonlijk :) Vorige auto had voor ook witte kappies maar daar gingen echt oranje bolletjes in.

Behalve de camper dan, die heeft wel vaalwitte, maar die hele auto is anders.

Bij de Yaris zit de inlaat trouwens aan de voorkant van het blok, met de uitlaat tegen het schutbord aan. Stuk makkelijker om daar lucht heen te krijgen.Of je moet itb's er op zetten met een hoodscoop van een scooby.....

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 01 feb 2014, 21:45

Haha dat schiet dan niet zo op, hoewel dat een geweldig geluid is. :9 Wil ooit eens kijken of ik uit Japan een inlaat te pakken kan krijgen die ze in de rallye gebruikten, dan is een CDA een ideale oplossing. :)
Riceaux schreef:
Lampen geven dan ook geen oranje licht meer?
Had ik bij m'n e46 touring ook, echter een hoop gezeik mee gehad met politie.
Nee als ze aanstaan heb je een mooi oranje licht:
Afbeelding
Afbeelding
Nooit gedoe mee gehad, ook niet met leds en die gein (gelukkig). Enige is als ze uitstaan dat ze mooi zilver zijn. :)

Plaats reactie