Horloge / Horloges topic
- TijnGTi
Re: Horloge / Horloges topic
@dvh je kan dials laten relumen. Weet helaas geen adres, maar dit is wel mogelijk, deze worden dan opnieuw 'gekleurd'.
-
Wat vinden we daar eigenlijk van?
- Petrolhead Tom
Fantastisch!
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Topper. Maar mij net te groen:)
Panerai heeft z'n nieuwe SIHH 2014 modellen hier:
http://www.panerai.com/en/novelties-sihh-2014-geneva" onclick="window.open(this.href);return false;
Panerai heeft z'n nieuwe SIHH 2014 modellen hier:
http://www.panerai.com/en/novelties-sihh-2014-geneva" onclick="window.open(this.href);return false;
- dvh
IdemRobin schreef:Topper. Maar mij net te groen:)

Overigens komt deze er op de foto beter uit als irl.
- Luco
Ik vind hem lelijk.
- Aerschtuner
De oudere versie (destijds voor de 50e verjaardag) is zo veel mooier:

Interessant linkje met veel info: http://www.network54.com/Forum/207593/t ... nette+Vert" onclick="window.open(this.href);return false;)+-+The+'true'+anniversary+Submariner
Interessant linkje met veel info: http://www.network54.com/Forum/207593/t ... nette+Vert" onclick="window.open(this.href);return false;)+-+The+'true'+anniversary+Submariner
- WJ
Ja inderdaad, alleen de bezel had eigenlijk groen moeten zijn.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Die op de foto hierboven is 'n dure jongen, want hij heeft een 'open' of 'wijde'(brede) 4 van de '40' op de bezel. Dus 'n (denk ik) 2004 model(?) Die zijn heel kort geproduceerd. Heb hier 't Submariner Story boek van Mondani. Mooi naslagwerk.
Als je op zo'n Anniversary Kermit een zwarte lunette doet heb je imo een van de mooiste Subs; Niet al te grof en toch de maxidial(dikke grotere indexen en dikkere wijzers), dan nog de loupe eraf met 'n beitel en klaar is Kees:) Mooier word 'n Sub derivaat niet qua proporties imo:)
Als je op zo'n Anniversary Kermit een zwarte lunette doet heb je imo een van de mooiste Subs; Niet al te grof en toch de maxidial(dikke grotere indexen en dikkere wijzers), dan nog de loupe eraf met 'n beitel en klaar is Kees:) Mooier word 'n Sub derivaat niet qua proporties imo:)
- RVV
Dat groene heb ik nooit mooi gevonden in subs. Die Hulk hierboven vind ik ronduit lelijk.
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Ik heb groene ogen dus ik denk dat ie me wel staat
...
Ben
PS Ik vind hem dus wel mooi
...

Ben
PS Ik vind hem dus wel mooi

- Paskal
- Auto: meerdere
Die groene die Tom post staat hoog op mijn wishlist. Die knobbel op dat glas vind ik alleen wat minder mooi en om die er nu af te laten slopen is ook al zoiets. En om nu 6,5k uit te geven aan een horloge wat me niet voor de volle 100% aanstaat gaat me ook wat ver. Ik vind dat groen juist wel iets hebben. Zo'n standaard kleur sub is ook maar saai 

- dvh
* zucht *
Doe mij deze maar gewoon.

Een van de goedkoopste. En tevens de mooiste. Imho. Een 2013 Submariner 114060 (no date)

Blauw ipv groen oplichtend...

Doe mij deze maar gewoon.
Een van de goedkoopste. En tevens de mooiste. Imho. Een 2013 Submariner 114060 (no date)
Blauw ipv groen oplichtend...

-
Die LV vind ik 95% van de tijd ook niet mooi.. maar 't is wel een apart ding... beetje hate it or love it. Heel soms zie ik een foto en vind ik em wel tof.
Zwarte sub nodate is prachtig
Gaat ook wel es door m'n hoofd heen voor erbij maar lijkt zoveel op een GMT.. slaat ook nergens op dan
Zwarte sub nodate is prachtig

Gaat ook wel es door m'n hoofd heen voor erbij maar lijkt zoveel op een GMT.. slaat ook nergens op dan

- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Hmmmmdvh schreef:Een van de goedkoopste. En tevens de mooiste. Imho. Een 2013 Submariner 114060 (no date)

Ben
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Prachtig, maar met 40 mm vind ik die echt te klein.
Ik heb deze hoog op mijn lijstje staan:

Zal er vanwege de aanschafprijs ook altijd op blijven staan denk ik
Ik heb deze hoog op mijn lijstje staan:
Zal er vanwege de aanschafprijs ook altijd op blijven staan denk ik

- TijnGTi
@ Bram dat is idd de juiste ja
Na wat doorklikken op wat links van Watchuseek op onderstaande uitgekomen
Bepaalde zijn alleen aan het uurwerk duidelijk te herkennen als fake.
http://www.noobfactory.com/

Na wat doorklikken op wat links van Watchuseek op onderstaande uitgekomen

http://www.noobfactory.com/
- Aerschtuner
Ik overweeg een bod op deze:

Een 16030 met box en papieren uit 1991.
Een 16030 met box en papieren uit 1991.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Wat zou zoiets nou nog mogen kosten?
Laatst gewijzigd door Bram op 20 jan 2014, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- TijnGTi
Normaal niet meer dan een 2500 euro bij deze modellen. Bij Burger ligt een wat oudere('84') 16030 voor <2200. Tevens maakt doos en papieren vrij weinig uit bij klokken van deze leeftijd. Papieren zijn niet ingevuld maar wel gestempeld te koop en ook dozen kom je regelmatig los tegen.
- Aerschtuner
Mijn bod zou 1950 euro zijn. Hij vraagt 2.1
- TijnGTi
Zou idd eerst eens met zoiets beginnen. Gezien hij al behoorlijk scherp aan de prijs is, gaat hij denk ik niet verder zakken, maar proberen is het altijd waard. Op Chrono24 kom je stalen 16030's tegen voor 2400~2700 euro. Dan vind ik beide bedragen welke je noemt behoorlijk scherp 
Hoop dat wanneer je gaat bieden, je wint

Hoop dat wanneer je gaat bieden, je wint

- ///Joost
Ik ben zelf ook een beetje aan het rondstruinen in horlogeland en ik ben nu toch behoorlijk in love met een model en merk wat ik zelf nooit voor mogelijk had gehouden: De Tag Heuer Carrera Calibre 1887 in 41mm met een zwart lederen band.
Er is bij veel horlogefanaten een soort van antipathie tegen TH, en ik moet zeggen, ik heb zelf ook nooit een sterke drang gehad naar dat merk. Maar toch, ondanks de (minder rijke) historie, of de samenwerking met seiko, of noem maar op, vind ik dit horloge gewoon kloppen aan alle kanten. Echt een mooi ding en ook zeer netjes voor bij een pak of ietwat formele kleding.

Er is ook een versie met rosegold wijzers en indexen (schitterend!!), maar deze heb ik in de etalage gezien en hij is wel erg groot en dik met z'n 43mm...TE imho.

Wat vinden we van deze klok? En nee, ga nou niet zeggen doorsparen en een IWC Portuguese kopen...
Er is bij veel horlogefanaten een soort van antipathie tegen TH, en ik moet zeggen, ik heb zelf ook nooit een sterke drang gehad naar dat merk. Maar toch, ondanks de (minder rijke) historie, of de samenwerking met seiko, of noem maar op, vind ik dit horloge gewoon kloppen aan alle kanten. Echt een mooi ding en ook zeer netjes voor bij een pak of ietwat formele kleding.
Er is ook een versie met rosegold wijzers en indexen (schitterend!!), maar deze heb ik in de etalage gezien en hij is wel erg groot en dik met z'n 43mm...TE imho.
Wat vinden we van deze klok? En nee, ga nou niet zeggen doorsparen en een IWC Portuguese kopen...

- Robertdj
Er zijn zeker een aantal mooie TH's, de vernieuwde Monaco is mooi, tot je 'm om je pols hangt. 
Verder vind ik de heritage modellen wel fraai.
Wat ik wel altijd een afknapper vind bij TH is dat ze lopen te pochen met 'Calibre ..', terwijl het bijna allemaal ETA uurwerken zijn.
Iets anders, voor de liefhebbers van Omega PO's http://www.wwwatches.nl/index.php?optio ... 5&Itemid=6" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder vind ik de heritage modellen wel fraai.
Wat ik wel altijd een afknapper vind bij TH is dat ze lopen te pochen met 'Calibre ..', terwijl het bijna allemaal ETA uurwerken zijn.
Iets anders, voor de liefhebbers van Omega PO's http://www.wwwatches.nl/index.php?optio ... 5&Itemid=6" onclick="window.open(this.href);return false;
- RVV
Er is bij veel horlogefanaten een soort van antipathie tegen TH
Nou en? Je koopt een horloge toch voor jezelf? Als jij er blij van word als je er naar kijkt als die om de pols zit dan is het goed toch?
Overigens vind ik die onderste erg mooi.