Het grote 996 (occasion) draadje
- Rogier
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 12 aug 2013, 08:21
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Mocht iemand nog een 996 C2 Coupé Tiptronic zoeken met de sterke 3.6 motor en 320pk's:
http://link.marktplaats.nl/734351165" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijne staat te koop, inruil van E46 M3 (handgeschakeld) mogelijk....
http://link.marktplaats.nl/734351165" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijne staat te koop, inruil van E46 M3 (handgeschakeld) mogelijk....
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 04 jun 2007, 10:49
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Zowel de 3.4 als de 3.6 hebben IMS problemen, om nu te zeggen dat die motor (3.6) betrouwbaarder is vind ik nogal een 'bout' statement
Zelfs de 997 motoren schijnen er nog last van te hebben.

- Rogier
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 12 aug 2013, 08:21
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
De 3.4 is in de praktijk gewoon een zwakkere motor, dat is algemeen bekend, die grotendeels zijn verholpen met de komst van de 3.6. Maar belangrijk is he gebruik (lees: misbruik). Deze motor vertoond geen druppel olie of zweet bij de motor en is echt kurkdroog. De APK-keurmeester verbaasde zich er weer over deze week bij de keuring. Overigens met vlag en wimpel geslaagd natuurlijk.
Zoek maar s op de occiassions, de 3,4 is gewoon dik 5000 euro voordeliger en dat is echt niet alleen voor die 20 pk. Daarbij is dit het MKII type wat nogal verschilt van de MKI (en dus de 3.4).
Zoek maar s op de occiassions, de 3,4 is gewoon dik 5000 euro voordeliger en dat is echt niet alleen voor die 20 pk. Daarbij is dit het MKII type wat nogal verschilt van de MKI (en dus de 3.4).
- ASW
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:07
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Klopt. Voor mij jaren geleden de reden om iets meer geld uit te geven voor een 3,6 (tiptronic). Probleemloze auto voor mij geweest.
- Gert.
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Ik heb een 3.4 handbak gehad, +/- 80K mee gereden. Heel veel trackdays en Nordschleife mee gedaan, alleen regulier onderhoud gehad + veel meer remblokken/schijven/banden dan gebruikelijk.
Aanpassingen: sportuitlaat, AST compleet verstelbaar onderstel, andere remblokken (Pagid)
Aanpassingen: sportuitlaat, AST compleet verstelbaar onderstel, andere remblokken (Pagid)
- Bijlagen
-
- porsche motion.jpg (224.03 KiB) 3204 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Gert. op 25 nov 2013, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
- Berichten: 40151
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Zowel bij de 3.4 als de 3.6 de bak eraf halen, handel vervangen preventief dan weet je zeker dat je geen gruis in je motor gaat trappen.
En ook 3.6'jes ploffen inderdaad.
En ook 3.6'jes ploffen inderdaad.
- Gert.
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Wil je op zeker gaan is dit veel leuker, alleen niet geschikt voor stad- en fileverkeer.
- Bijlagen
-
- DSC_9353_2.jpg (271.33 KiB) 3201 keer bekeken
- Knot
- Berichten: 40151
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Heej, die staat bij Vlasblom toch en had bijna nooit circuit gezien?
- Gert.
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Geen idee, de eigenaar na mij is er misschien nooit mee op het circuit geweest,
Maar buiten dat, er zijn geen gekke dingen mee gebeurd: bij Porsche Rotterdam gekocht: nieuwe Bilsteins achter i.v.m. lekkage (garantie) en verder ook hier veel banden/blokken/schijven en regulier onderhoud.

Maar buiten dat, er zijn geen gekke dingen mee gebeurd: bij Porsche Rotterdam gekocht: nieuwe Bilsteins achter i.v.m. lekkage (garantie) en verder ook hier veel banden/blokken/schijven en regulier onderhoud.
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 04 jun 2007, 10:49
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
http://porsche911owner.blogspot.nl/2013 ... -risk.html" onclick="window.open(this.href);return false;Rogier schreef:De 3.4 is in de praktijk gewoon een zwakkere motor, dat is algemeen bekend, die grotendeels zijn verholpen met de komst van de 3.6.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
ow? 8x meer
en de 3.8 dan uit de carrera S

en de 3.8 dan uit de carrera S

- Rogier
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 12 aug 2013, 08:21
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Haha, is hier ook een humor-topic?
- Knot
- Berichten: 40151
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Die 3.6 ploft net zo hard alleen ze zijn jonger en de kmstanden lager vandaar dat de 3.4 negatiever te boek staat.
- Rogier
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 12 aug 2013, 08:21
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Dat hele internet staat vol met crap. De een ploft nog harder dan de ander, je staat elke 1000km bij de dealer en je loopt volledig leeg op die wagens.
Nou dikke naad
, ik geloof alleen nog wat ik zelf meemaak: een droge motor, goede temperaturen, geen rare geluiden en een beetje gassen als de boel minstens 15km onderweg is. Daarbij schijnen de motoren helemaal niet méér te ploffen dan welk ander merk dan ook, maar omdat er zo gigantisch veel P's rondrijden, lijkt het meer, maar verhoudingsgewijs dus net zo veel als de "rest".
Zelfde verhaal ging over de Lotus Elise. Dat was me toch een slechte auto, poeh nou, die moest je echt niet kopen hoor want die gaan AALLLLEEMAAL kapot.
Misschien rijden er grotendeels bepaalde types in die denken dat je een auto alleen hoeft te tanken en verwachten dat je al zwarte strepen kan leggen op het moment dat je 100 meter rechte weg hebt?
De 3.6 is nieuwer en op verschillende punten een andere motor en het lijkt me niet dat onze duitse vrienden iets door-ontwikkelen waardoor het slechter wordt, even simpel gedacht.
Zal vast ook ploffen bij verkeerd gebruik net als elke andere motor, maar er zullen ook weer mensen zijn die nog steeds verliefd zijn op de 3.4.
Lekker laten, want deze discussie of beter gezegd: dit gespreksonderwerp is eindeloos en kent zoveel richtingen als dat de wind waait. Morgen zal het allemaal vast weer anders zijn!


Nou dikke naad


Zelfde verhaal ging over de Lotus Elise. Dat was me toch een slechte auto, poeh nou, die moest je echt niet kopen hoor want die gaan AALLLLEEMAAL kapot.


De 3.6 is nieuwer en op verschillende punten een andere motor en het lijkt me niet dat onze duitse vrienden iets door-ontwikkelen waardoor het slechter wordt, even simpel gedacht.





- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
De grootte van jouw steekproef bedraagt één. De grootte van de steekproef van bijvoorbeeld Hartech is zo groot, dat zij een soort van lopende band hebben draaien om motoren vanuit heel Europa een tweede leven te gunnen. En Hartech is niet de enige firma die daar een goed gevulde dagtaak aan heeft. Lees voor de grap de Hartech site maar eens door: ze leggen best heel aardig uit waar het waarom wel eens mis gaat.
De feiten zijn overduidelijk: de watergekoelde boxers zijn niet bomb proof. Elke generatie heeft zijn eigen zwaktes, van afbrokkelende cilinderwanden via falende tussenaslagers naar dichtgekoekte cilinderkoppen bij de DFI torren. Zoals ALLE BMW ///M motoren drijfstanglagers vreten (de S65 V8 uit de e9x heeft er net zo goed last van als een S54 uit een e46; BMW ontwikkelt ook echt wel door, maar kijkt niet verder dan de garantie neus lang is), zo hebben de Porsche luchtkoelers ook hun nukken. Die kun je preventief voorkomen danwel spotten voor aankoop. Samen met een beetje mazzel zorgen die factoren voor zorgeloze Porsche pret, niet of je een 3.4 of een 3.6 kiest. Want als je naïef een 3.6 kiest op de bonnefooi en hij doet *boem*, dan ben je gewoon ouderwets de lul, los van het feit of het in de groep van de 3.6en vaker voorkomt, of juist niet
De feiten zijn overduidelijk: de watergekoelde boxers zijn niet bomb proof. Elke generatie heeft zijn eigen zwaktes, van afbrokkelende cilinderwanden via falende tussenaslagers naar dichtgekoekte cilinderkoppen bij de DFI torren. Zoals ALLE BMW ///M motoren drijfstanglagers vreten (de S65 V8 uit de e9x heeft er net zo goed last van als een S54 uit een e46; BMW ontwikkelt ook echt wel door, maar kijkt niet verder dan de garantie neus lang is), zo hebben de Porsche luchtkoelers ook hun nukken. Die kun je preventief voorkomen danwel spotten voor aankoop. Samen met een beetje mazzel zorgen die factoren voor zorgeloze Porsche pret, niet of je een 3.4 of een 3.6 kiest. Want als je naïef een 3.6 kiest op de bonnefooi en hij doet *boem*, dan ben je gewoon ouderwets de lul, los van het feit of het in de groep van de 3.6en vaker voorkomt, of juist niet

- Knot
- Berichten: 40151
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Hier een auto die ik had kunnen kopen.... sper, schuifdak, sportonderstel, prachtige kleur, turbo wielen.... maar zijn plek is al ingepikt door de 728i.
http://link.marktplaats.nl/767627014" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/767627014" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Nou die 728i ging bij mij direct weer online, wat denk jij zelf 

- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Ik bleef nog ff in de 728i rijden, spaarde er nog 5K bij en ging voor een Boxster vanaf 2005 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
mwoah...zou er niet om staan te springen (die getoonde 996)als ik zo'n bedrag zou gaan besteden....
728i trouwens ook niet...
740i or nothing als je zo'n e38 boot wilt proberen, magoed
728i trouwens ook niet...

740i or nothing als je zo'n e38 boot wilt proberen, magoed

- Arthur
- Berichten: 43047
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Erbij kopen en de 728i daarna weer verkopen. Dat was het geld niet 

- Knot
- Berichten: 40151
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Haha, E38 is een prima auto voorlopig, die resterende 17k stop ik wel in de hypotheek 

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Zou rolgordijnen doen
- Arthur
- Berichten: 43047
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Tuurlijk, weet je zeker dat je er niets meer mee kunt doen
En heb je toch, grofweg, 7 tientjes in de maand meer te besteden


Knot schreef:Haha, E38 is een prima auto voorlopig, die resterende 17k stop ik wel in de hypotheek
- Knot
- Berichten: 40151
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Pas 3 nieuwe vouwgordijnen op maat laten maken, krengen zijn ook nog aan de prijs!Tim N schreef:Zou rolgordijnen doen
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Koop je een leuke 728i voor 
