Calibra AWD Turbo roestauratie *07-07: na 4 jaar.... APK!*
- InjectTheVenom
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *14-01: hulp bij verzendi
De verkoper heeft daarnet gelukkig wat positiever gereageerd, hij gaat ermee akkoord dat ik een koerier zoek zolang als het een betrouwbare is omdat ze in het verleden veel negatieve ervaring gehad hebben met verdwenen zendingen naar het buitenland.
Heeft er iemand toevallig ervaring met dit traject en zo ja waar zou ik specifiek aandacht aan moeten besteden om rariteiten te voorkomen?
Heeft er iemand toevallig ervaring met dit traject en zo ja waar zou ik specifiek aandacht aan moeten besteden om rariteiten te voorkomen?
- Luco
ik zou ups benaderen.
- InjectTheVenom
Zal ik over een paar uurtjes ook even doen, DHL schijnt trouwens een betere reputatie te hebben dan FedEx wat internationale zendingen betreft? Hoe doet UPS het ten opzichte van DHL op dit punt?
- bilkert35
- Auto: E36 M3
Ik gebruik deze site vaak.
Kun je zelf ook aangeven of het aangetekend moet of ook verzekerd etc.
http://www.parcel2go.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun je zelf ook aangeven of het aangetekend moet of ook verzekerd etc.
http://www.parcel2go.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martijn M
Mocht er niks uit komen PM dan even. Misschien dat een maatje van me in Sydney het door wilt sturen.
- InjectTheVenom
Ik ga je aanbod even in gedachten houden Martijn, in ieder geval bedankt
Er blijkt een familielid in Australië te wonen en laat hij nou nét werken bij een... exportbedrijf dat handelt in automotive parts.
Ook stomtoevallig viel mijn oog vanmiddag voor het doen van die ontdekking op een foto van een witte Calibra Turbo op een Engels forum die momenteel gesloopt word en waar nog altijd de originele CD300D in zat, voor 20GBP ben ik een derde exemplaar rijker dat naar verluid wel probleemloos functioneert. Met een beetje goede wil is het asbak deksel van die auto in een krasvrije staat zodat het dashboard er wat frisser uit zal gaan zien.

Ook stomtoevallig viel mijn oog vanmiddag voor het doen van die ontdekking op een foto van een witte Calibra Turbo op een Engels forum die momenteel gesloopt word en waar nog altijd de originele CD300D in zat, voor 20GBP ben ik een derde exemplaar rijker dat naar verluid wel probleemloos functioneert. Met een beetje goede wil is het asbak deksel van die auto in een krasvrije staat zodat het dashboard er wat frisser uit zal gaan zien.
- Petrolhead Tom
Interieurbekleding wellicht ook in top staat?
- InjectTheVenom
RHD auto en dus zitten de pads aan de verkeerde kant, is sowieso een facelift versie die een donkerder tint grijs heeft. Wel erg jammer want het ziet er inderdaad netjes uit.
- InjectTheVenom
"Hey Willem wat voor Calibra heb je dan?"
*shows car keys like a BOSS*

*shows car keys like a BOSS*
-
-
- InjectTheVenom
Ben momenteel bezig om het handvat van 2 universele reserve sleutels af te meubelen om de overgebleven sleutelbaarden ieder in een door Opel geautoriseerde replica van het origineel te stoppen en vol te gieten met zwarte 2 componenten kit, daardoor blijft alles op zijn plaats zitten en schiet de afsluiter die de baard in het handvat houdt er niet telkens uit wanneer de sleutel in het slot gestoken word.
Met hulp van Martijn M komt er ook een oplossing voor de hoofdsleutel waar ik alleen nog even een Opel dopje in moet drukken en door een sleutelmaker moet laten frezen waarna zelfs de sleutelset nieuw, periode/type correct en origineel is. Ok de sleutelhanger is niet degene die je er destijds bij kreeg maar misschien dat die ook nog een keer voorbij komt
Met hulp van Martijn M komt er ook een oplossing voor de hoofdsleutel waar ik alleen nog even een Opel dopje in moet drukken en door een sleutelmaker moet laten frezen waarna zelfs de sleutelset nieuw, periode/type correct en origineel is. Ok de sleutelhanger is niet degene die je er destijds bij kreeg maar misschien dat die ook nog een keer voorbij komt

- InjectTheVenom
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *28-01: originele sleutel
Wat er zo uit ziet, het profiel is inmiddels al in beide sleutels gefreesd.

Vanmiddag ook 1 van de 2 laatste te bestellen ladingen nieuwe delen opgehaald en daar zaten deze stickers bij, nog 1 resterende lading dus en dan de niet meer te leveren/overige delen in gebruikte vorm op zien te sporen:

Vanmiddag ook 1 van de 2 laatste te bestellen ladingen nieuwe delen opgehaald en daar zaten deze stickers bij, nog 1 resterende lading dus en dan de niet meer te leveren/overige delen in gebruikte vorm op zien te sporen:
- InjectTheVenom
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *04-02: stickers*
Net bericht gehad van Car Care Woensel, één van de twee CD300 headunits is helaas niet meer te repareren en de andere heeft een storing op de hoofdprint plus een defecte loopwerksturing. Hopelijk kan hij deze fixen en anders stuur ik hem op naar Blaupunkt zelf, ben in ieder geval nog steeds bezig met een derde exemplaar dus er zál een goed functionerend exemplaar in komen!
- InjectTheVenom
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *04-02: stickers*
Vandaag CD300 nummer 3 binnen gekregen uit Engeland die dit keer wél een volledig verlichte voorkant heeft, moet nog even de code zien te regelen en kijken of de cd's nog altijd te heet worden zoals de verkoper beschreef.
Zo ja dan gaat deze samen met de gedeeltelijk functionerende unit naar Blaupunkt Duitsland in de hoop dat er nog wat van te maken valt, zo nee dan ga ik zelf de onbekraste voorkant van unit nummer 2 over zetten omdat de derde demontagekrassen aan de zijkant van het voorfront heeft.
Met een beetje geluk komt er een vierde bij voor koud €2, aan die prijs valt niet te verwachten dat hij nog iets doet maar hopelijk doet hij dit wel zodat er uiteindelijk een goede reserve en een alleen-radio reserve op de plank gelegd kunnen worden

Zo ja dan gaat deze samen met de gedeeltelijk functionerende unit naar Blaupunkt Duitsland in de hoop dat er nog wat van te maken valt, zo nee dan ga ik zelf de onbekraste voorkant van unit nummer 2 over zetten omdat de derde demontagekrassen aan de zijkant van het voorfront heeft.
Met een beetje geluk komt er een vierde bij voor koud €2, aan die prijs valt niet te verwachten dat hij nog iets doet maar hopelijk doet hij dit wel zodat er uiteindelijk een goede reserve en een alleen-radio reserve op de plank gelegd kunnen worden

- bilkert35
- Auto: E36 M3
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *19-02: 3 keer scheepsrec
Ik maak nog al eens gebruik van deze site.
http://www.ecoustics.com/electronics/fo ... 32215.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ecoustics.com/electronics/fo ... 32215.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- InjectTheVenom
Dank voor de tip, heb al een reactie gehad en ga morgen kijken of die code resultaat heeft.
- Joy
Ik heb m'n radio opgestuurd naar Car Care Woensel. Ik zag de naam hier staan en even op hun site gekeken. Ze gaan m'n volumeknop vervangen. Hopelijk verhelpt dat het niet kunnen afregelen van het volume.
- InjectTheVenom
Ben er goed over te spreken moet ik zeggen, via een Google zoektocht goede recensies gelezen en nette communicatie. Moest wel een tijdje op resultaat wachten maar dat zal door drukte gekomen zijn.
Helaas bleek hij de nog functionerende unit niet te kunnen repareren dus mag Blaupunkt zelf er nu naar gaan kijken. Heb wel eens gelezen dat ze er desnoods een nieuw binnenwerk in stoppen dus we gaan het mee maken met (hopelijk) alle 4 de units.
Helaas bleek hij de nog functionerende unit niet te kunnen repareren dus mag Blaupunkt zelf er nu naar gaan kijken. Heb wel eens gelezen dat ze er desnoods een nieuw binnenwerk in stoppen dus we gaan het mee maken met (hopelijk) alle 4 de units.
- InjectTheVenom
Vandaag wél de 2 radio's retour gekregen maar niet de stroomschema's, even afwachten of die nog per enveloppe retour komen 

- InjectTheVenom
De verzameling op dit moment.

- InjectTheVenom
En we gaan gewoon vrolijk verder, daarnet nog weer even gespiekt of er nog nieuwe CD300's te koop gezet waren en in het algemene overzicht in een ooghoek deze documentenmap gespot

- ///Joost
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *20-02: weer een detail*
Heerlijk, al die plaatjes van die OEM meuk...blij dat je door bent gegaan een aantal maanden geleden. 

- InjectTheVenom
Het einde begint nu echt definitief in zicht te komen 

- Martijn M
Pakje al binnen?