Tja. Beide zijn natuurlijk al wat oud strijders die , als wat ik er mee wil doen, toch wel 'n aardige duit gaan kosten, als bijkomend 'probleem'.
Het is ook niet mijn probleem, alhoewel, ik heb de laatste maanden wel eens over 'n mooie CSL nagedacht, al was 't alleen al om z'n lage productie van 1300(?) stuks en z'n sound. Wat ik ervan meemaakte op Papenburg 10 jaar terug is dat ie tov m'n toenmalige E46 M3 daar niet helemaal tot z'n recht kwam(tov meerprijs).
En wat ik lees is de SMG een apart verhaal/puntje.
De 996GT3 heeft me als auto nooit geboeid al is ie degelijker, meer sportwagen etc, want ik vind een 996 niet mooi. De 996GT3 wel aardig, maar niet 't hebbengevoel. Zal veel strakker rijden/remmen/sturen dan any CSL. Ik weet 't wel zeker. En de handbak pleit tussen deze twee voor de GT3, maar ik heb niks met any 996.
En de productieaantallen zijn wel wat hoger dan de CSL(die velen zien als 'n opgedirkte E46 M3 maar zo is 't niet natuurlijk, een GT3 is ook even wat anders dan 'n Carrera 2)
Kortom de CSL heeft m'n voorkeur, maar van een aantal gehoord te hebben gaan zijn dagen ook tellen(power, snelheid, insturen, remmen, chassis en de SMG). Pluspunten blijven: Misschien wel de mooiste naoorlogse BMW en de sound.
Dus ik pas even.