BMW E38 728iA [Retourtje Italie...]
- 2000USA
Re: BMW E38 728iA
Feli! Toch geslaagd na alle omzwervingen, veel plezier ermee! 

- GTRene
ditGeertmans schreef:Mooie kleur Knot!
Jammer dat het geen V8 met zesbak en sportinterieur is, maar verder een mooi exemplaar

maar lijkt er verder goed uit te zien.
-
In Heemskerk opgehaald, had je ff een berichtje moeten sturen, had je bij mij even een bakkie kunnen doen! is praktisch om de hoek bij mij.
heel veel plezier ermee!
heel veel plezier ermee!
-
- D20VT
Tis of aan de Up of aan de 7 serie bij DF tegenwoordig.
ZIet er goed uit , houd hem heel
ZIet er goed uit , houd hem heel

-
OnlineWill F.
Mooi ding hoor! roest en krassen vind je op alle exemplaren behalve die ene van Martin dan die 16 jaar in de polder en de schuur heeft geslapen. Dat vlotte wegrijden vanuit stilstand, ligt volgens mij aan de kortere 1e versnelling t.o.v de v8-en. Zo voelt ie zelfs sneller aan dan een e39 528i maar dat ligt weer aan de veelste lange eindoverbrenging van de 528. Was/ is dit nou die verlaagde? Ik voorspel je deze ga je langer houden dan vooraf gedacht!
- 328Ti
gefeliciteerd Knot,
Toch een enkelvanos, kon natuurlijk ook niet anders met een PFL look.
Veel plezier ermee
.
Enne, wel even aanmelden bij hét E38 clubje hé. Gaat je veel (leer)geld in onderhoud schelen:
http://www.bmwunited.nl
http://www.bmw7forum.nl
Toch een enkelvanos, kon natuurlijk ook niet anders met een PFL look.
Veel plezier ermee

Enne, wel even aanmelden bij hét E38 clubje hé. Gaat je veel (leer)geld in onderhoud schelen:
http://www.bmwunited.nl
http://www.bmw7forum.nl
- Downforce Hans
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt.Knot schreef:Heb je het idee dat het zonder ZF bezoek nog eerder achteruit was gegaan dan in die 20.000km? Als het dan sowieso stuk gaat had je toch die paar honderd euro kunnen besparen of zie ik dat verkeerd?Downforce Hans schreef:Mijn bak schakelde, zeker na het bezoek aan ZF, als nieuw maar ging 20k kilometer alleen nog maar achteruit.
Ik parkeerde de auto bij de zaak met een goed werkende bak en toen ik weer weg wilde reed de auto alleen nog maar achteruit.......

Vooruit wilde de auto niet hader dan 30 wat ik nog wel geprobeert heb en dat duurde ongeveer 3 km om aan die snelheid te komen.......
1 of andere koppeling was uit elkaar geknalt en ik heb dus de bak helemaal laten reviseren.
Nu rijd hij weer als nieuw.......
- Knot
Deze is met eibach veren verlaagd, zie je er niet aan af, maar origineel moeten ze dus bizar hoog staan blijkbaar.Will F. schreef:Was/ is dit nou die verlaagde? Ik voorspel je deze ga je langer houden dan vooraf gedacht!
- Knot
Daar zit ik eigenlijk niet op te wachten gezien de budget actie, dan moet er toch wel grof geld in en krijg je er misschien 100 tot 200 euro meer voor terug bij verkoop....Downforce Hans schreef:1 of andere koppeling was uit elkaar geknalt en ik heb dus de bak helemaal laten reviseren.
Nu rijd hij weer als nieuw.......
-
OnlineWill F.
Ik geloof niet dat de zes cilinder zo gevoelig daarvoor is als de v8, maar zo'n auto rijden kan altijd opeens een vette rekening opleveren. Heb je dat bij autrans laten doen Hans?
-
Mooie auto veel df gewenst
.
Blijft een geweldig model dit
.

Blijft een geweldig model dit

- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Feli Knot. Eindelijk een uber-boot!
Nou kan ik de Unter-boot echt wel wegdoen
Nou kan ik de Unter-boot echt wel wegdoen

- Downforce Hans
Ik heb het via de dealer laten doen en die heeft het uitbesteed bij een bedrijf in den Haag.Will F. schreef:Ik geloof niet dat de zes cilinder zo gevoelig daarvoor is als de v8, maar zo'n auto rijden kan altijd opeens een vette rekening opleveren. Heb je dat bij autrans laten doen Hans?
Ik heb geen idee bij wie.........
-
OnlineWill F.
Kom jij nog bij Kalfsbeek met die gouwe ouwe? ik kom ook uit de regio, hier gaan de oldies inmiddels naar BVS hellevoetsluis.
- Joy
Leuk Rody, ik ben benieuwd wat je er van weet te maken.
- Knot
Eerst dat raam linksachter en de speakers ik diezelfde deur maar eens maken 

- Martin van der Zwaard
Gefeliciteerd Rody, nette auto zo te zien.
Toch jammer dat je niet bij de mijne bent wezen kijken
Wanneer plannen we een keer een en E38 meeting, heren? De 7-serie is aardig terrein aan het winnen op DF
Toch jammer dat je niet bij de mijne bent wezen kijken

Wanneer plannen we een keer een en E38 meeting, heren? De 7-serie is aardig terrein aan het winnen op DF

- RJK
Gefeliciteerd met deze aankoop!

Dat klopt ook wel, mijn 728i is nog origineel:Knot schreef:Deze is met eibach veren verlaagd, zie je er niet aan af, maar origineel moeten ze dus bizar hoog staan blijkbaar.Will F. schreef:Was/ is dit nou die verlaagde? Ik voorspel je deze ga je langer houden dan vooraf gedacht!
- Knot
En dan met name de 728i doet het goed.. hoeveel hebben we er nu op DF, 3 stuks?
Weet niet wat ik nou het mooiste vind, style 5, 6, of 60 die ik er nu onder heb. Heb expres style 6 er los bij gekocht omdat ik die het mooiste vond maar nu ik 5 weer zie oogt dat ook wel sportief maar doet me aan de andere kant ook aan de E34 denken.
Net het leukste momentje, zat nog 11 liter in maar dacht gooi m maar alvast vol, lekker goedkoop aan de witte pomp (Tango), en dan toch nog ruim de 120 euro halen
Vanavond een ruim blokje om gedaan en ook al zijn de dempers wat versleten, het is toch wel het ultieme budget cruisen hoor, wat een rust in zo'n auto zeg, stoelverwarming aan, cruisecontrol erop en lekker met 105 op de teller de a4 en a12 af. Enige wat ik echt mis is DSP, standaard speakers vind ik wel mager voor zo'n dure klasse auto destijds, dat deed DSP wat ik in de E39 M5 had echt 10x beter.
Ook de automaat in M is wel grappig, hij schakelt uiteraard op voor de redline en terug mocht het te zwaar worden bij lage toeren maar hij probeert altijd in M2 te starten, ook al geef je volgas bij het stoplicht houdt ie m toch in 2. Wanneer je van uit stilstand ipv volgas meteen kickdown meegeeft vind ik m voor een steptronic vrij snel van M2 terug naar M1 gaan om toch in de 1e versnelling te vertrekken, had verwacht dat ie daar meer tijd voor nodig zou hebben als ie in M2 klaar staat voor rood licht.
Binnenkort maar eens een sprintje doen tussen de E36 en de E38, ben ik erg benieuwd (en dan is de E36 nog in het voordeel met een 3,15 diff en inlaatspruitstuk buiten de kilo's om gezien).
Weet niet wat ik nou het mooiste vind, style 5, 6, of 60 die ik er nu onder heb. Heb expres style 6 er los bij gekocht omdat ik die het mooiste vond maar nu ik 5 weer zie oogt dat ook wel sportief maar doet me aan de andere kant ook aan de E34 denken.
Net het leukste momentje, zat nog 11 liter in maar dacht gooi m maar alvast vol, lekker goedkoop aan de witte pomp (Tango), en dan toch nog ruim de 120 euro halen

Vanavond een ruim blokje om gedaan en ook al zijn de dempers wat versleten, het is toch wel het ultieme budget cruisen hoor, wat een rust in zo'n auto zeg, stoelverwarming aan, cruisecontrol erop en lekker met 105 op de teller de a4 en a12 af. Enige wat ik echt mis is DSP, standaard speakers vind ik wel mager voor zo'n dure klasse auto destijds, dat deed DSP wat ik in de E39 M5 had echt 10x beter.
Ook de automaat in M is wel grappig, hij schakelt uiteraard op voor de redline en terug mocht het te zwaar worden bij lage toeren maar hij probeert altijd in M2 te starten, ook al geef je volgas bij het stoplicht houdt ie m toch in 2. Wanneer je van uit stilstand ipv volgas meteen kickdown meegeeft vind ik m voor een steptronic vrij snel van M2 terug naar M1 gaan om toch in de 1e versnelling te vertrekken, had verwacht dat ie daar meer tijd voor nodig zou hebben als ie in M2 klaar staat voor rood licht.
Binnenkort maar eens een sprintje doen tussen de E36 en de E38, ben ik erg benieuwd (en dan is de E36 nog in het voordeel met een 3,15 diff en inlaatspruitstuk buiten de kilo's om gezien).
- SvB
Rody,
Mooi man, als we de volgende keer weer een "overdracht" hebben verwacht ik wel dat je die pooierbak bij je hebt.
Het blijven geweldige auto's, gefeliciteerd gozert.
Mooi man, als we de volgende keer weer een "overdracht" hebben verwacht ik wel dat je die pooierbak bij je hebt.
Het blijven geweldige auto's, gefeliciteerd gozert.
- Knot
Zie nu wel het verschil tussen origineel en mijn eibach verenkitje.944-20v schreef:Dat klopt ook wel, mijn 728i is nog origineel:
Wat voor Hankook banden heb je eronder? Neem aan 235/60/16 ? Volgens mij alleen Prima 2 K115 leverbaar....
- Downforce Hans
Tja, ik kon ff niks anders op dat moment.Will F. schreef:Kom jij nog bij Kalfsbeek met die gouwe ouwe? ik kom ook uit de regio, hier gaan de oldies inmiddels naar BVS hellevoetsluis.
Maar wat of wie is BVS?
Heb verder weinig problemen met mijn wagen maar ik moet ook zeggen dat ik er erg rustig mee rijd.
Heb geloof ik in de paar jaar dat ik hem heb 4 de kick down gebruikt.
Is aan de buiten en binnenkant min of meer perfect en is een heerlijke cruiser zoals knot al zegt.
Ik heb ook dat dsp er in zitten en dat doet het redelijk voor een standaard audio.
Het enige wat ik nog op de auto zou willen is dat mijn i-phone over de installatie kan spelen, dan zou ik tevreden zijn.
- Knot
Dat vond ik op de M5 ook goed genoeg, dit is het net niet eigenlijk. Maar HiFi Professional op de Z4 coupe was dan weer een stap boven DSP van een E39/E38, maargoed, DSP was in die tijd het beste wat je kon krijgen.Downforce Hans schreef:Ik heb ook dat dsp er in zitten en dat doet het redelijk voor een standaard audio.
Het enige wat ik nog op de auto zou willen is dat mijn i-phone over de installatie kan spelen, dan zou ik tevreden zijn.
Is er niet een soort van ipod/iphone koppeling te maken? Ik weet dat je sowieso een CP600 BMW kunt koppelen ipv de 6CD wisselaar.
- Downforce Hans
Er zal best wel iets mogelijk zijn, maar ik heb de tijd niet om daar in te duiken en het te regelen.
Mocht ik tegen iets aanlopen wat redelijk plug and play is dan schaf ik dat wel aan.
Maar ik weet eigenlijk niks van BMW af dus weet niet echt wat er tekoop is op dat gebied.
Mocht ik tegen iets aanlopen wat redelijk plug and play is dan schaf ik dat wel aan.
Maar ik weet eigenlijk niks van BMW af dus weet niet echt wat er tekoop is op dat gebied.