Ben er inmiddels van overtuigd dat de 728i de betere keuze is ipv een 730i. Wil je een V8 dan moet je gewoon voor de 735i en liefst voor de 740i gaan. Ook al heb ik deze motor al in de E36, in de 728i klinkt ie totaal anders, komt misschien door de dubbele einddempers of andere vorm van isolatie maar het is een meer aangename roffel. De steptronic bevalt mij ook veel beter dan de eerste automaat uit de E38, waarschijnlijk nog nooit wat aan gedaan in deze auto maar schakelt zonder twijfelmomenten, loopt netjes alle versnellingen door, pakt de lockup vrij direct op en gaan meteen in R bij selecteren. Tussenacceleraties moet ie vaak wel een tandje terug maar met name vanuit stilstand vind ik m er vlot vandoor gaan. Ook op de snelweg trek je m vlot naar de 200 en daarna gaat ie vrolijk verder alleen neemt ie er wat meer tijd voor. Heb m even op de 220 gehad maar was nogal druk, zat nog wel meer in. Onderstel zit er al 2,5 ton onder lijkt me dus dempertjes zijn niet meer helemaal top, maar eerst maar eens rijden en kijken wat we allemaal tegen gaan komen deze winter.
Heb de optiecodelijst (KIS) nog even opgevraagd, die zal morgen of dinsdag wel op de mail binnenkomen. Voor mij belangrijk waren de opties die deze auto allemaal heeft, met een paar bonusjes en een paar niet spelbrekende opties die missen.
- Blauw metallic
- Zwart lederen interieur
- Electrische stoelverstelling met geheugenstand
- Stoelverwarming
- Schuif/kanteldak
- Dubbel glas
- Xenon
- PDC voor en achter
- Electrische zonnerollo achter
- Navi 4:3 met 6CD wisselaar
- Telefoon
Staat op 247.000km en is zojuist naar zn olieservice melding gesprongen, kan ik er meteen ingooien wat ik er zelf in wil hebben. Hier en daar wat gebruikssporen, krasjes, beginnende roest wielkasten achter etc maar dat hoort erbij in deze prijsklasse.
Waren een hoop zaken niet standaard op een E38 zoals xenon, softclose kofferbak etc?
Dan de todo lijst en de puntjes op de i zetten:
- oliebeurtje castrol magnatec 5w40
- raam linksachter werkt niet, motor loopt wel, duwt raam ook aan helemaal boven maar pakt m niet mee naar beneden
- speaker linksachter werkt niet (mooi want dat paneel moet er toch af)
- buitenspiegel links is wit en rechts is soort geel van kleur, die mag vervangen voor een standaard wit glas
- witte knippers voor erin schoeven (vind het zo geen gezicht met achter wel wit en voor niet)
Normaal liet ik een auto direct staan met een niet werkend raam (speaker kwam ik thuis pas achter maar ga bij zo'n auto ook niet elk puntje testen), aankomend beurtje, verschillende buitenspiegelglazen en nog wat kleine zaken (sierlijsten en rubbertjes hier en daar vervangen) maar moest wel vaart maken voordat alle 728i door DF gekaapt worden

Deze week dus eens beginnen met het paneel linksachter eraf te trekken en kijken wat we tegenkomen.